2009-06-21, 12:55
Medlem
Joakwims avatar
"Access violation at adress call of duty 0171AEA0. Write of adress 00000010" tycker OK och får upp "0045A20F in module 'CoD4.exe'. Read of adress 00000180." Såhär blir det när jag mountar min *.ISO. Har sedan tidigare haft en rippad installation av CoD4, som man inte kunde ta bort ifrån Kontrollpanelen. Jag slängde CoD4 mappen i papperskorgen och tömde den istället.

Nu försöker jag installera CoD4 via en *.ISO, och när jag mountar ISOn får jag upp det meddelandet. Innan jag slängde rippen i papperskorgen fick jag upp menyn för CoD4 när jag mountade ISOn. Jag misstänker att det är något med registret som krånglar, men jag har ingen aning hur man tar bort CoD4 därifrån!

Hjälp!

Edit: Har tagit bort CoD4 ur registret. Samma fel.
Senast redigerad av Joakwim 2009-06-21 kl. 13:00.
Citera
2009-06-21, 14:52
Medlem
Joakwims avatar
Nu löste jag problemet. Hittade någon fil som inte såg riktigt klok ut, vid namn CoD4.exe-12915fhadwe.pf eller dylikt. Tog bort den och nu funkar det !

Edit: Skojja bara... Samma fel igen. Funkade dock alldeles nyss . Filen kommer tillbaks hela tiden, tar bort den men det funkar ändå inte nu... Hittade ett par andra CoD4 relaterade filer i C:\WINDOWS\Prefatch som jag tog bort. Funkade återigen, dessa filer är borta permanent men det funkar dock inte igen. Helt jävla mysko.
Senast redigerad av Joakwim 2009-06-21 kl. 15:01.
Citera
2009-06-21, 15:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
"Access violation at adress call of duty 0171AEA0. Write of adress 00000010" tycker OK och får upp "0045A20F in module 'CoD4.exe'. Read of adress 00000180." Såhär blir det när jag mountar min *.ISO. Har sedan tidigare haft en rippad installation av CoD4, som man inte kunde ta bort ifrån Kontrollpanelen. Jag slängde CoD4 mappen i papperskorgen och tömde den istället.

Nu försöker jag installera CoD4 via en *.ISO, och när jag mountar ISOn får jag upp det meddelandet. Innan jag slängde rippen i papperskorgen fick jag upp menyn för CoD4 när jag mountade ISOn. Jag misstänker att det är något med registret som krånglar, men jag har ingen aning hur man tar bort CoD4 därifrån!

Hjälp!

Edit: Har tagit bort CoD4 ur registret. Samma fel.

Citat:
Nu löste jag problemet. Hittade någon fil som inte såg riktigt klok ut, vid namn CoD4.exe-12915fhadwe.pf eller dylikt. Tog bort den och nu funkar det !

Edit: Skojja bara... Samma fel igen. Funkade dock alldeles nyss . Filen kommer tillbaks hela tiden, tar bort den men det funkar ändå inte nu...

Har det någonsin fungerat?

Det är en vanlig metod att skydda spel så att man måste ha originalskivan i CD-spelaren när man spelar.

Oavsett om man mountar en ISO så har en del tillverkare lyckats att skydda spelet på detta sätt.

Det kan vara så i ditt fall.

Ofta kan man då söka efter ett crack som löser den detaljen.
Citera
2009-06-21, 15:25
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Har det någonsin fungerat?
Jajamen, har haft det på samma dator förut. När jag mountar ISOn numera så funkar det alltid att komma in på menyn. Dock när jag tycker på tex Singleplayer, Uninstall eller dylikt så stängs bara menyn ner utan felmeddelande, inget annat händer.
Citera
2009-06-21, 15:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jajamen, har haft det på samma dator förut. När jag mountar ISOn numera så funkar det alltid att komma in på menyn. Dock när jag tycker på tex Singleplayer, Uninstall eller dylikt så stängs bara menyn ner utan felmeddelande, inget annat händer.

Har du rensat registret med exempelvis Ccleaner?

Det verkar som du inte får spelet ordentligt avinstallerat.
Citera
2009-06-21, 23:04
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det verkar som du inte får spelet ordentligt avinstallerat.
Håller verkligen med dig . Ska testa CCleaner, återkommer med resultat!

Resultat: Det går förvisso att komma in på menyn numera utan konstigt felmeddelande, dock verkar datorn fortfarande tro att spelet är installerat eftersom att alternativet Uninstall finns istället för Install. Om jag trycker där stängs menyn fortfarande ner och inget annat händer, inget felmeddelande.

Jävla bra program förövrigt, vansinnigt mycket skit på datorn som försvan !
Senast redigerad av Joakwim 2009-06-21 kl. 23:14.
Citera
2009-06-22, 10:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Håller verkligen med dig . Ska testa CCleaner, återkommer med resultat!

Resultat: Det går förvisso att komma in på menyn numera utan konstigt felmeddelande, dock verkar datorn fortfarande tro att spelet är installerat eftersom att alternativet Uninstall finns istället för Install. Om jag trycker där stängs menyn fortfarande ner och inget annat händer, inget felmeddelande.

Jävla bra program förövrigt, vansinnigt mycket skit på datorn som försvan !

wisecleaner har två stycken freeware versioner på rensare med samma funktion som ccleaner

Just detta med att ta bort alla spår efter program så finns det program som typ heter complete uninstall eller liknande.

Eventuellt skulle du kunna göra en systemåterställning till något datum innan du fick problem.
Citera
2009-06-25, 14:11
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
wisecleaner har två stycken freeware versioner på rensare med samma funktion som ccleaner

Just detta med att ta bort alla spår efter program så finns det program som typ heter complete uninstall eller liknande.

Eventuellt skulle du kunna göra en systemåterställning till något datum innan du fick problem.
Blir att testa det också. Systemåterställning är dock inget alternativ. Har också testat med att tanka hem en annan *.ISO för att utesluta fel den första ISOn, får dock samma problem här så visst är det inte relaterat till någon download..

Blev inte bättre. La märke till att CCleaner i sin verktyg\systemåterställningstab inte listat 'Installed Call of Duty', som den borde ha gjort. Dock har den listat 'Installed Call of Duty Patch 1.6' och '.. Duty Patch 1.7'. Dessa patcher har enligt denna lista inte blivit avinstallerade.

Jag ska ge mig på en systemåterställning. Jag har dock ingen aning hur man gör, hjälp!
Senast redigerad av Joakwim 2009-06-25 kl. 14:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in