• 1
  • 2
2003-11-19, 23:15
Medlem
Jag undrar om det finns något sätt att ändra sitt ip om man kör comhem.
Citera
2003-11-19, 23:42
Medlem
sysops avatar
Javisst! Här eller här
Citera
2003-11-19, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sysop
Javisst! Här eller här
går det inte med en HEX-editor?
Citera
2003-11-19, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyttipanna
Jag undrar om det finns något sätt att ändra sitt ip om man kör comhem.

Ja, om du byter nätverkskort får du garanterat nytt IP, såvida Comhem inte kör med fast IP på abbonemanget då, det måste vara dynamiskt. Du kan även prova med att stänga ned din anslutning ett dygn eller så, och hoppas att någon annan "stjäl" ditt IP under den tiden, kan funka ibland beroende på var du bor och hur många ni är som slåss om nummren i ditt område.
Citera
2003-11-19, 23:57
Medlem
Dumjävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sysop
Javisst! Här eller här

stäng av modemet i +1 timma så får du förhoppningsvis ny ip annars testa med ipconfig /release i Commandotolken. (cmd i kör).
Har själv com hem och jag fick ny ip efter att ha stängt av modemet. lycka till!
Citera
2003-11-19, 23:57
Medlem
Dumjävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmp
Ja, om du byter nätverkskort får du garanterat nytt IP, såvida Comhem inte kör med fast IP på abbonemanget då, det måste vara dynamiskt.

nepp det gör dom inte!
Citera
2003-11-20, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumjävel
stäng av modemet i +1 timma så får du förhoppningsvis ny ip annars testa med ipconfig /release i Commandotolken. (cmd i kör).
Har själv com hem och jag fick ny ip efter att ha stängt av modemet. lycka till!

Det där funkar för en del, hade anslutningen nere i en vecka utan att få något nytt IP.
Citera
2003-11-20, 03:03
Medlem
Germanias avatar
Ändra inställningen av ip till manuell, ställ in ett ip etc som du kan ha, välj reparera, ändra tillbaks inställningen till automatiskt.. done.
Citera
2003-11-20, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Ändra inställningen av ip till manuell, ställ in ett ip etc som du kan ha, välj reparera, ändra tillbaks inställningen till automatiskt.. done.

Vad yrar du om?
Citera
2003-11-20, 19:02
Medlem
safts avatar
Citat:
Det där funkar för en del, hade anslutningen nere i en vecka utan att få något nytt IP.

Lång vecka heheh
Citera
2003-11-20, 20:12
Medlem
Dumjävels avatar
Citat:

ajdå. jag fick ny rätt så snabbt!
Citera
2003-11-20, 20:20
Bannlyst
Håller mig med ett antal gamla nätverkskort i den händelse att jag skulle finna mig i akut behov av ett nytt IP, så det där spelar ingen roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in