2009-06-20, 21:29
Medlem
pifferons avatar
Hallå!

Idag hände ngt med min dator. Vaknade, satte på datorn, drog igång uTorrent där jag har en torrent som jag tankat på i ett par dagar, men efter en minut så kommer det upp "Access denied" och den slutar att ladda ner. Det här har fortsatt hela dagen, den laddar ner i ngn minut för att sedan bara sluta pga av "Access denied".

Så jag googlade lite och hittade att det förmodligen var sjävla mappen som hade blivit konstig, och så var det. Inte bara den mappen, utan hela D-disken har låst sig så att jag inte har tillåtelse att ändra om där. Alltså varken flytta, ta bort, byta namn osv på ngn av filerna på hela hårddisken. Det här är sjukt jobbigt och jag försökt i timmar att lösa det, men icke.

Kan tilläga att jag har Windows 7 och att jag har haft det i 2 veckor utan problem tills nu.

Hjälp mig!
Citera
2009-06-20, 23:52
Medlem
cannaBes avatar
Prova detta:

1. Högerklicka på hårddisken och välj Egenskaper
2. Gå till fliken Security och tryck på Advanced nere i högra hörnet
3. Gå till fliken Owner och tryck på Edit nere till vänster
4. Nu kommer ditt användarkonto upp i listan där det står "Change owner to" - markera användarnamnet och kryssa av för "Replace owner on subcontainers and objects" sen klickar du på OK.

Kommer det upp någon mer dialogbox som frågar om du verkligen vill göra det eller liknande så godtar du bara det och fortsätter

Säg till om det funkade eller inte, peace
Citera
2009-06-25, 01:02
Medlem
Tror på ovanstående lösning men funkar inte det testa att köra en scandisk på hårddisken, exakt vad är det som står i felmeddelandena ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in