Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-06-21, 23:13
  #37
Medlem
skotersafaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gypsy
Jag tror att man kan utveckla ett sinne för det genom att bara lyssna på elgitarr väldigt mycket. Tror inte man nödvändigtvis måste spelat mycket elgitarr. Men men =)
Du har väl heller ingen aning eftersom du inte verkar ha spelat mycket elgitarr , yes ? Kom tillbaka om typ 10 år så kan du erkänna att du minsann hade fel angående gitarrljud!
Citera
2009-06-22, 01:00
  #38
Medlem
gypsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotersafari
Du har väl heller ingen aning eftersom du inte verkar ha spelat mycket elgitarr , yes ? Kom tillbaka om typ 10 år så kan du erkänna att du minsann hade fel angående gitarrljud!

Jag vet om några som har ett väldans tonsinne och är väldigt gehör,
inte bara när det kommer till gitarr utan även andra instrument, utan att de spelar instrument själva.

Ändå jobbar dessa med musik på ett eller annat sätt, och medger själva att de inte hade mycket av ett musiköra innan de började arbeta med musik.

Så återigen, jag tror det räcker att lyssna mycket på instrumentet ifråga.
Men vissa kanske måste spela instrumentet för att kunna urskilja olika sound. Att kunna urskilja sound genom att bara lyssna kommer inte lika naturligt för alla.
Citera
2009-06-22, 01:45
  #39
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gypsy
Jag vet om några som har ett väldans tonsinne och är väldigt gehör,
inte bara när det kommer till gitarr utan även andra instrument, utan att de spelar instrument själva.

Ändå jobbar dessa med musik på ett eller annat sätt, och medger själva att de inte hade mycket av ett musiköra innan de började arbeta med musik.

Så återigen, jag tror det räcker att lyssna mycket på instrumentet ifråga.
Men vissa kanske måste spela instrumentet för att kunna urskilja olika sound. Att kunna urskilja sound genom att bara lyssna kommer inte lika naturligt för alla.
En gitarrs "sound" har ju ändå inget med toner att göra. Visst, det funkar säkert att bara lyssna, men då blir man lätt så väldans passiv att det aldrig sätter sig. Men om du vill sätta dig ned i hundra timmar och bara rålyssna på olika gitarrer så visst.
Citera
2009-06-22, 04:59
  #40
Avstängd
Paraflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotersafari
Du har väl heller ingen aning eftersom du inte verkar ha spelat mycket elgitarr , yes ? Kom tillbaka om typ 10 år så kan du erkänna att du minsann hade fel angående gitarrljud!

Visa lite respekt! Gypsy försöker faktiskt att lära sig att spela gura! Och för det får hon detta! --> http://www.youtube.com/watch?v=tWLw7nozO_U <--- faktiskt den låt som fick mig att börja spela blues!

Lycka till med spelet gypsy och fuck you skotersafari
__________________
Senast redigerad av Paraflex 2009-06-22 kl. 05:15.
Citera
2009-06-22, 07:53
  #41
Medlem
skotersafaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Visa lite respekt! Gypsy försöker faktiskt att lära sig att spela gura! Och för det får hon detta! --> http://www.youtube.com/watch?v=tWLw7nozO_U <--- faktiskt den låt som fick mig att börja spela blues!

Lycka till med spelet gypsy och fuck you skotersafari

Jag säger ju att om 10 år när han/hon spelat gitarr så kan han/hon komma tillbaka till tråden och erkänna att hon lärt sig en hel del angående gitarrens sound ! Har snarare uppmuntrat till gitarrspel i mitt föregående inlägg
Citera
2009-06-22, 16:37
  #42
Avstängd
Paraflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotersafari
Jag säger ju att om 10 år när han/hon spelat gitarr så kan han/hon komma tillbaka till tråden och erkänna att hon lärt sig en hel del angående gitarrens sound ! Har snarare uppmuntrat till gitarrspel i mitt föregående inlägg

Okej, jag kanske missuppfattade dig. Ingen fara på taket hoppas jag!
Citera
2009-06-22, 16:43
  #43
Medlem
gypsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
En gitarrs "sound" har ju ändå inget med toner att göra. Visst, det funkar säkert att bara lyssna, men då blir man lätt så väldans passiv att det aldrig sätter sig. Men om du vill sätta dig ned i hundra timmar och bara rålyssna på olika gitarrer så visst.

Nu var hade dessa personer inte bara tonsinne utan musiköra överlag =)
Men det kan ju naturligtvis vara så att man utvecklar en annan känsla för det om man själv praktiserar instrumentet.

Sen så eftersträvar jag inte att bli något musikaliskt geni, utan vill bara lira en elgitarr skönt ljud =)
Citera
2009-06-22, 16:48
  #44
Medlem
gypsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Visa lite respekt! Gypsy försöker faktiskt att lära sig att spela gura! Och för det får hon detta! --> http://www.youtube.com/watch?v=tWLw7nozO_U <--- faktiskt den låt som fick mig att börja spela blues!

Lycka till med spelet gypsy och fuck you skotersafari

Blues är sånt man kan lyssna på i evigheter. Tack för länken =)
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback