2009-06-21, 03:06
Medlem
wzbzs avatar
Banjo. Lättare än vad man tror.
Citera
2009-06-21, 03:53
Medlem
Xanthiuss avatar
Jag skulle ta munspel. Finns även massor av gratislektioner på youtube för nybörjare. Lätt att ta med sig och kostar inte mycket.
Citera
2009-06-21, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunk_
Lär dig spela flöjt och bli som den här killen! http://www.youtube.com/watch?v=f51yP...x=0&playnext=1

Håller med dig, han gör ashärliga flöjtar, kan få dom lite skräddarsydda med på mönsterna osv. Finns enklare, den Kaiowa love flute ska vara enkel, bara att blåsa och låter bra.
Citera
2009-06-21, 04:38
Medlem
Ingoteras avatar
Piano, inte alls svårt. Bara börja plinka direkt typ. Dock ganska vanligt. Köper du ngt keyboard är det inte heller så dyrt. Köper du ett USB keyboard kan du också lätt komponera musik på datorn.
Citera
2009-06-21, 07:07
Medlem
fladdermuuuss avatar
Kan rekommendera okarina (lergök)

Förbaskat lätt att lära sig, låter bra (oftast), och man kan få en hel del sköna reaktioner när man plötsligt drar fram detta relativt underliga instrument ur fickan
Citera
2009-06-21, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Piano, inte alls svårt. Bara börja plinka direkt typ. Dock ganska vanligt. Köper du ngt keyboard är det inte heller så dyrt. Köper du ett USB keyboard kan du också lätt komponera musik på datorn.

Haha, piano lätt? På vilken nivå pratar vi då för det är typ ett av dom svåraste instrumenten du kan spela.
Citera
2009-06-21, 14:52
Medlem
90210s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Haha, piano lätt? På vilken nivå pratar vi då för det är typ ett av dom svåraste instrumenten du kan spela.
Som sagt, beror på nivån, men ALLA kan spela något på piano om de försöker, precis som ALLA kan spela något på gitarr...
Citera
2009-06-21, 15:13
Medlem
Citat:
Håller med dig, han gör ashärliga flöjtar, kan få dom lite skräddarsydda med på mönsterna osv. Finns enklare, den Kaiowa love flute ska vara enkel, bara att blåsa och låter bra.
Precis.. Visserligen kanske den snubbe är såpass duktig att han får allting att låta bra, men att köpa en flöjt och bara blåsa och köra på "padding is the answer", så lär man väl få ut någonting som liknar musik.
Citera
2009-06-21, 23:44
Medlem
Ingoteras avatar
Citat:
Jag måste säga att piano måste vara ett av de lättaste instrumenten att lära sig någorlunda bra. Det kanske inte är lätt att bemästra. Men du kan ju på några få minuter spela enkla låtar. Till skillnad från många andra instrument.
Citera
2009-06-22, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Jag måste säga att piano måste vara ett av de lättaste instrumenten att lära sig någorlunda bra. Det kanske inte är lätt att bemästra. Men du kan ju på några få minuter spela enkla låtar. Till skillnad från många andra instrument.

Det beror som sagt på, piano är ett av dom få instrument där du både spelar basen och melodin själv vilket gör det svårt med motoriken mellan händerna. Men visst, vem som helst kan klinka melodier i högerhanden, men hur bra låter det?
Citera
2009-06-22, 01:41
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Det beror som sagt på, piano är ett av dom få instrument där du både spelar basen och melodin själv vilket gör det svårt med motoriken mellan händerna. Men visst, vem som helst kan klinka melodier i högerhanden, men hur bra låter det?
Det är ändå lättare än typ klassisk gitarr etc eftersom du inte behöver kämpa för att få ut en ton överhuvudtaget. Jag vet att betoning och sånt är det som gör ett piano till ett piano, men detta är knappast något massorna bryr sig om. Jag spelar dock inte piano så jag kan inte säga hur lätt det är. Men att ta ett ackord är ju liksom "den tangenten, den och den". På en gitarr tar det 5 minuter att visa och inte ens då klingar alla toner ut.
Citera
2009-06-22, 16:41
Medlem
Annars är eufon ett trevligt instrument och relativt ovanligt. Lite dyrt om man ska köpa en ny dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in