• 1
  • 2
2009-06-20, 12:50
Medlem
urbanexplorers avatar
Jag är sugen på att börja spela ett instrument men jag är inte så värst musikalisk så det bör vara ett instrument som det är relativt lätt att bli hyfsad på. Sen är det även roligt om det är ett lite ovanligare instrument, alltså inte gitarr eller bas exempelvis..

Tack på förhand!
Citera
2009-06-20, 13:02
Medlem
Peacefrogs avatar
mungiga
Citera
2009-06-20, 13:03
Bannlyst
Finns några häftiga instrument att lira men om du ska ha ett enkelt instrument ska du nog testa ukulele. Billigt att köpa in och enkelt att spela.. guld på stranden i sommar eller framför brasan.. Chickmagnet...
Citera
2009-06-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamboka.se
Finns några häftiga instrument att lira men om du ska ha ett enkelt instrument ska du nog testa ukulele. Billigt att köpa in och enkelt att spela.. guld på stranden i sommar eller framför brasan.. Chickmagnet...

Jag har funderat lite på det där... Är ukulelen verkligen en bättre chickmagnet än en vanlig gitarr? Har väldigt svårt att tro det.
Citera
2009-06-20, 15:56
Medlem
bombaclouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Jag har funderat lite på det där... Är ukulelen verkligen en bättre chickmagnet än en vanlig gitarr? Har väldigt svårt att tro det.

Aa, tror nog med att gitarr är bättre, sen med lite najs sång till det också
Men om det är lättare att lära sig spela ukulele kanske man får nöja sig med det
Citera
2009-06-20, 16:01
Medlem
WaRs avatar
Är du inte musikalisk av dig så kan du ju satsa på något rent rytminstrument, trummor av något slag tex.
Citera
2009-06-20, 16:44
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Är du inte musikalisk av dig så kan du ju satsa på något rent rytminstrument, trummor av något slag tex.
Trummor är för komplicerat av mig.

Men tack för alla tipsen!
Citera
2009-06-20, 17:11
Bannlyst
Även om det är lite sent på året kan du ju pröva att göra en säljpipa. Den kanske inte låter så fruktansvärt bra, men det ingår faktiskt i ens livserfarenhet att kunna göra en!

http://www.orgryteskolor.nu/anasskol.../Salgpipa.html
Citera
2009-06-20, 17:21
Medlem
Zeverons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanexplorer
Trummor är för komplicerat av mig.

Men tack för alla tipsen!

Säg inte att det är för svårt

De flesta instrumenten är lätta att spela, men svåra att bemästra. Så det blir så svårt man vill att det ska bli, jag började spela bas för lite mer än ett år sen och hade då ingen erfarenhet alls, och jag tränade och tränade, lät förjävligt i början men efter ett tag så kunde jag få det att låta som musik, och det var riktigt kul.

Så om du vill prova något så är det bara att börja
Citera
2009-06-20, 17:55
Medlem
KingRats avatar
Ukelele först, sen gitarr!
Citera
2009-06-20, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KingRat
Ukelele först, sen gitarr!

Right on! Som nån nämnde tidigare, kanske nån trumma.. Tror inte de menade stora set utan snarare nåt som en lite bongo man har och trummar på i knät..
Citera
2009-06-20, 21:43
Medlem
Lär dig spela flöjt och bli som den här killen! http://www.youtube.com/watch?v=f51yP...x=0&playnext=1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in