Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-22, 01:19
Medlem
Alltså visst fan bör man kunna gripa mördaren? Både nyktra och onyktra har varit PÅ platsen VID tillfället och sett. Dom har sett bråket, och dom bör känna igen gärningsmannen eller åtminstonde någon ur sällskapet. Desutom bör NÅGON av 10-15 personer få dåligt samvete och gå till polisen. Tror ingen hade tänkt att det skulle sluta med mord, och sannolikheten att alla personerna klarar att hålla käften är minimal, eftersom en normal människa har ett samvete. Det är mord vi snackar om, få personer kan bära på en sådan börda. Desutom har Johnny som blev knivskuren i armen med största sannolikhet sett något och även D.S flickvän om det nu var hon som blev knivskuren i handen. Det är näst intill en OMÖJLIGHET att ett gäng som för väsen omkring sig och drar uppmärksamhet till sig genom att vara stökiga kan mörda någon och knivskada flera personer på en offentlig plats där folk rör sig, och försvinna ifrån platsen utan att någon kan lämna info, så att dom kan gripas. Okej om blattegänget hade osynlighetsmantel och glömskeförtrollning men det här är fan verkligheten, dom bör vara gripna inom kort.
Citera
2009-06-22, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Totalt mörker var det knappast (midsommar) och om man är så nära någon att man blir skuren på armen eller handen bör man ha en god chans att se gärningsmannen. Det hade säkert druckits en hel del, men är det givet att samtliga närvarande var så berusade att de inte minns något som helst av händelsen?

Jag säger inte att polisen garanterat har tillgång till bättre signalement än vad som framkommit i media, men att kalla spekulation om saken "stor humor" framstår som ganska arrogant.

Du blandar ihop allt totalt. Det jag slog fast såsom humor, var gröth's:

"Fota misstänkta, med invandrarbakrund, för senare fotokonfrontation?"

På det skrev jag: "Haha, polisen fara runt och fota slumpmässiga människor att använda i en utredning? Det här är lysande humor. Den timme jag nu lagt i den här tråden har gjort min kväll."

Jag har inte kallat spekulation om att polisen egentligen har ett signalement för stor humor. Tvärtom har jag hållit öppet för möjligheten att polisen har det, utan vår vetskap, men med huvudhypotesen att de inte har det, baserat på de grunder jag redan gått igenom i tråden.
Citera
2009-06-22, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSPMMA
Alltså visst fan bör man kunna gripa mördaren? Både nyktra och onyktra har varit PÅ platsen VID tillfället och sett. Dom har sett bråket, och dom bör känna igen gärningsmannen eller åtminstonde någon ur sällskapet. Desutom bör NÅGON av 10-15 personer få dåligt samvete och gå till polisen. Tror ingen hade tänkt att det skulle sluta med mord, och sannolikheten att alla personerna klarar att hålla käften är minimal, eftersom en normal människa har ett samvete. Det är mord vi snackar om, få personer kan bära på en sådan börda. Desutom har Johnny som blev knivskuren i armen med största sannolikhet sett något och även D.S flickvän om det nu var hon som blev knivskuren i handen. Det är näst intill en OMÖJLIGHET att ett gäng som för väsen omkring sig och drar uppmärksamhet till sig genom att vara stökiga kan mörda någon och knivskada flera personer på en offentlig plats där folk rör sig, och försvinna ifrån platsen utan att någon kan lämna info, så att dom kan gripas. Okej om blattegänget hade osynlighetsmantel och glömskeförtrollning men det här är fan verkligheten, dom bör vara gripna inom kort.

Tråkigt språkbruk bitvis, men i övrigt vettigt, och slutklämmen förtjänar cred!
Citera
2009-06-22, 01:26
Bannlyst
Citat:

Men enligt rapporter var det rätt mycket blattar där och firade midsommar av någon för mig mystisk anledning.

Sen att någon av blattarna ska få "skuld känslor" kan du ju glömma, det här ger sådana enorma statuspoäng i bekantskapskretsen så det är otroligt.

Dom här killarna kommer ha en aldrig sinande ström av blonderade tjack horor att knulla livet ut nu.

Om du är så naiv som du skriver borde du resa till rosengård eller botkyrka en helg och se den vrede dessa barber besitter mot de svenskar som föder de genom skatten.
Citera
2009-06-22, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gräddfil
Du blandar ihop allt totalt. Det jag slog fast såsom humor, var gröth's:

"Fota misstänkta, med invandrarbakrund, för senare fotokonfrontation?"

På det skrev jag: "Haha, polisen fara runt och fota slumpmässiga människor att använda i en utredning? Det här är lysande humor. Den timme jag nu lagt i den här tråden har gjort min kväll."

Jag har inte kallat spekulation om att polisen egentligen har ett signalement för stor humor. Tvärtom har jag hållit öppet för möjligheten att polisen har det, utan vår vetskap, men med huvudhypotesen att de inte har det, baserat på de grunder jag redan gått igenom i tråden.

Nu tycks det ju (enligt Domare) vara så att polisen faktiskt HAR "farit runt och fotat slumpmässiga människor att använda i en utredning". Skulle så vara fallet blir måhända det sista skrattet på din räkning.

Vad gäller signalementet förstår jag fortfarande inte hur du kan vara så säker på din sak, känns som att du spekulerar hejvilt på den punkten. Det finns ju anhöriga till DS som annonserar efter foton från helgen bara ett par sidor tillbaka: "Jag sitter här med ögonvittnen till händelsen som kan peka ut mördare och vänner till denna,även tjejerna som var inblandade.
Har du sett bilder på internet från midsommar 2009 på Öland, hör av dig och skriv var de finns." (Pissaren)

Låter inte det som om de faktiskt har en ganska tydlig bild av GM?
Citera
2009-06-22, 06:02
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Nu kommer tillsägelserna att börja hagla om ni fortsätter att inte hålla er till topic!

// Mod
Citera
2009-06-22, 08:26
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Finns bilder sen tidigare på han.
Och här är en bild jag tycker är bra, verkar vara en kille med sunda värderingar..
http://www.nationell.nu/wp-content/uploads/2009/06/stralhake2.jpg

Sunda värderingar my ass. En bra nationell huligan görs sig bäst död.

Citat:
D.S som faktist har varit aktiv inom huliganismen och varit med i huliganbox (jo, det har han varit, har själv sett honom efter ett box), är en av dom som är med i bråket och står långt framme. Han uppfattas som ett hot eftersom det visar sig att han kan slåss och inte backar och får ett knivhugg.

Med tanke på att hans polare här verkar gillar att punda, uppvigla och
misshandla folk gråter man inte precis ihjäl sig om han var av samma
skrot och korn

Det är ju fegt att ta till kniven men söker man bråk för jämman så
bör man ju inte blir totalt överraskad om man till slut möter på
någon som drar fram den.
Citera
2009-06-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

skrot och korn

någon som drar fram den.

Såg att du citerade vad jag skrivit och påpekade att jag var en av "hans polare" som knarkar och tycker om att misshandla folk?? Jag har aldrig varit aktiv och kommer aldrig vara aktiv inom huliganism, det får andra sköta. Jag har sett honom efter ett box betyder alltså att jag har sett hur han ser ut efter en supporterresa när han varit hemkommen. Och nej, jag knarkar inte heller.

Så det kan gå när man måste gå in och spela vetande och frän hörredu...
Citera
2009-06-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

skrot och korn

någon som drar fram den.

Du din lilla hora. Snacka för helvete inte om saker du inte har en aning om.
Han var en lugn kille. Bara för en nationell sida på nätet lägger upp bilder på honom och skriver en text betyder det inte att det är hans värderingar.

Jag kände honom och han var fruktansvärt lugn, trevligt och enormt social mot alla. Så knip igen käften din jävla fitta.

Fattar inte hur folk är funtade, snackar om en kille dom inte vet ett dugg om och tror dom visste vem han var, fan många av er äcklar mig och jag hoppas ni blir uthängda här om något händer er.

Är det nått kan du ju alltid pma mig ditt jävla as.
Citera
2009-06-22, 10:02
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gräddfil
.................

* Omständigheterna/miljöerna är väldigt olika. Bara det att Romario-mordet skedde i stadsmiljö och detta på landet, en camping med tusentals människor ihoppackade på liten yta, gör jämförelsen svår.

Cred för att du kan hålla med om att du hade fel.

Att det fanns tusentals personer i "närheten" är riktigt, men att dessa dramatiskt skulle höja kvalitet och antal vittnesmål är inte alls säkert. Fylla OCH mörker gör ju att uppgifterna kan gå isär. Vi får hoppas att DS vänner som var med och de andra som skadades av knivar kan ge tydliga signalement och kan känna igen svinet vid en konfrontation.
Citera
2009-06-22, 10:04
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Såg att du citerade vad jag skrivit och påpekade att jag var en av "hans polare" som knarkar och tycker om att misshandla folk?? Jag har aldrig varit aktiv och kommer aldrig vara aktiv inom huliganism, det får andra sköta. Jag har sett honom efter ett box betyder alltså att jag har sett hur han ser ut efter en supporterresa när han varit hemkommen. Och nej, jag knarkar inte heller.

Så det kan gå när man måste gå in och spela vetande och frän hörredu...

Men du fattar ju så jävla trögt.....det var inte dig jag avsåg utan någon
annan av "hans polare" som har uttalat sig i tråden. Annars hade jag ju skrivit "du".

Så kan det gå när man inte har koll....

Citat:
Alltså visst fan bör man kunna gripa mördaren?
Det är mord vi snackar om,

Sen kommer det väl knappast att bli mord utan dråp på sin höjd.
Citera
2009-06-22, 10:08
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike123
Du din lilla hora. Snacka för helvete inte om saker du inte har en aning om.
Han var en lugn kille. Bara för en nationell sida på nätet lägger upp bilder på honom och skriver en text betyder det inte att det är hans värderingar.

Jag kände honom och han var fruktansvärt lugn, trevligt och enormt social mot alla. Så knip igen käften din jävla fitta.

Fattar inte hur folk är funtade, snackar om en kille dom inte vet ett dugg om och tror dom visste vem han var, fan många av er äcklar mig och jag hoppas ni blir uthängda här om något händer er.

Är det nått kan du ju alltid pma mig ditt jävla as.

Hehehe..var han lika lugn och fin som du va?

Så påståendena om att han var huligan och tyckte om att slåss är osanna?

Så killen var inte nationell heller?

Brukar ju gå hand i hand annars...

Men du kanske var med på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in