Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-28, 22:07
Medlem
Torneros avatar
Kan ni inte ta det här rasism-snacket någon annanstans och fokusera på vad tråden handlar om istället?

Vilka misstag har polisen gjort med denna utredning egentligen som gjort att man en vecka senare inte ens gripit någon misstänkt?
Citera
2009-06-28, 22:18
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanohika
Tack för tipset, jamsson . Nu gjorde jag stycken från början men allt hamnade i en följd när det väl kom upp. Vet du kanske om det är nån inställniing som är fel?

Skulle vilja tillägga att hat mycket riktigt föder hat, och våld föder våld. Däremot föder inte hat våld. Då VÄLJER man att gå över en gräns för att man inte klarar hantera att andra inte gillar den man är eller det man gör. Men att gå från hat till att utöva våld är inget likhetstecken. Att hata ngn skadar mest den som hatar. Att utöva våld skadar andra mest. Viss skillnad.....

Sen måste jag också kommentera alla rasistkommentarer här. Jag tycker synd om er för att ert hat förtär er. Jag är en riktig hedning med allt vad det innebär och det stör mig ngt fruktansvärt när ni tror er stå för ngt ursvenskt. Gör ni det så kan ni börja med att göra er av med er syn på andra människor. Sen kan ni lägga ALLA kristna värderingar på hyllan. Börja fira de äkta högtiderna osv osv. Ni vet inte ett piss om URSVENSKA traditioner!

Men även ickesvenskar står för mycket rasism. Vilket visar sig på olika sätt inom olika grupper. Att förneka det gör ju bara att rassesvinen får argumentet att vi ljuger. Det kan vi inte bjussa på!

Sen tycker jag att den som lägger så stort fokus på sig själv ist för att visa respekt för offren, är bland det omognaste jag sett. Tror inte att vi som har ett liv utanför skärmen kommer lägga de som avförs från utredningen på minnet. Och de som läser här är ändå en begränsad skara. Det är jobbigt nu, men det lägger sig, och ingen kommer att minnas vilka som fanns på bilderna. OM det nu inte visar sig att ngn är skyldig. Fast då blir det ju ändå en läxa att välja umgänge noggrannare.

Nej det är så att rutan du skriver i är mindre än den ruta som det du skrivet visas i. Så när du postar inlägget så dras meddelandet ut på tvären så att säga. Därmed får du det annorlunda utseendet på texten. Hoppas du förstår vad jag menar. Men du lär dig med tiden hur det funkar. En ren vanesak alltså. Men jag tycker att du skriver väldigt bra och det senaste du skrivet ser väldigt bra ut.

Och jag skulle också vara väldigt glad om vi kunde slippa dom här onödiga diskussionerna om olika livsåskådningar mm. Hudfärg och nationalitet är endast intressant i vad det gäller att kunna identifiera en ev GM. Resten får ni ta i I&I tråden. Där finns ju den ventilen. Huruvida invandrare står för mer brott än vi infödingar kan man kanske diskutera i Brott & förbyggande delen. Och där kan man diskutera varför mm. Här är vi ute efter gärningsmannen/männen som hade ihjäl medels stickvapen Strålhake. Allt annat är OT.

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2009-06-28 kl. 22:42. Anledning: Rättning av offrets namn Strålhake skall det vara.
Citera
2009-06-28, 22:21
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Kan ni inte ta det här rasism-snacket någon annanstans och fokusera på vad tråden handlar om istället?

Vilka misstag har polisen gjort med denna utredning egentligen som gjort att man en vecka senare inte ens gripit någon misstänkt?

Bra talat. Allt det här tjaffset om rassar,invandrare mm tär på tråden. Bara en massa OT skit som fyller ut tråden. Ta den diskussionen i I&I tråden.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-06-28, 23:07
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ett annat tips som hör hit: (förmodligen OT men det struntar jag i) KOLLA ALLTID "FÖRHANDSGRANSKA INLÄGG". (Till höger när du har den här rutan uppe.)

Bra tips, tänkte inte på den funktionen.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-06-29, 00:14
Medlem
jamssons avatar
PM, med begäran.

Jag fick ett PM från en nyreggad medlem. Han ville att jag skulle lägga ut det här.
Så här kommer det:

jsdlkfjsdf
Recently registered

Reg.datum: Jun 2009

hejsan skulle du kunna va bussig och lägga ut detta?
hallå på er! hörde att ni skriver om mig här. tänkte bara informera er om att jag har ett vatten tätt alibi. farbror blå själva faktiskt, ja satt nämnligen frihetsberövad för olaga utseende på allmän plats... men tack ändå för att ni tänker på mig (trots att era tankar om mig inte va särskilt höga)..jag lovar att jag ska ha er i åtanke åxå... sieg heil på er

mvh/ Daniel Paparisabet

OBS!!! Jag gjorde detta på Daniels egen begäran. Detta är alltså ingen outning från min sida. Jag har pm,et sparat i inkorgen.

M.V.H.
jamsson.

PS. Daniel paparisabet kan vi då avföra från våran FB utredning. Undrar dock hur man ser ut då .DS
Citera
2009-06-29, 00:20
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
farbror blå själva faktiskt, ja satt nämnligen frihetsberövad för olaga utseende på allmän plats...

Olaga utseende på allmän plats? Hur har han sett ut då?
Citera
2009-06-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Jag fick ett PM från en nyreggad medlem. Han ville att jag skulle lägga ut det här.
Så här kommer det:

jsdlkfjsdf
Recently registered

Reg.datum: Jun 2009

hejsan skulle du kunna va bussig och lägga ut detta?
hallå på er! hörde att ni skriver om mig här. tänkte bara informera er om att jag har ett vatten tätt alibi. farbror blå själva faktiskt, ja satt nämnligen frihetsberövad för olaga utseende på allmän plats... men tack ändå för att ni tänker på mig (trots att era tankar om mig inte va särskilt höga)..jag lovar att jag ska ha er i åtanke åxå... sieg heil på er

mvh/ Daniel Paparisabet

OBS!!! Jag gjorde detta på Daniels egen begäran. Detta är alltså ingen outning från min sida. Jag har pm,et sparat i inkorgen.

M.V.H.
jamsson.

PS. Daniel paparisabet kan vi då avföra från våran FB utredning. Undrar dock hur man ser ut då .DS

Gillar inte att outa folks pm till mig, men gör det bara för att kunna bjuda på ett skratt såhär på en söndagsnatt.
Jag fick exakt samma pm som du här har citerat. Inget konstigt med det, dagen innan dock fick jag detta:

"IDIOT
faaan va trött jag är på era jävla rasistiska åsiker och falska anklagelser..!!! Daniel paparisabet var med mig den kvällen (jag är hans flickvän) och vi var inte i närheten av köpingsvik på midsommar..Vi hade de trevligt och drack med nära och kära den tidpunkten.Så vänligen lägg ner hans namn i detta forum tack!! Fan skaffa ett jävla liv istället för att sitta här hela jävla nätterna och leka snut. Ni är ju helt ute å cyklar!"

Så både flickvän och polis är alibi, samtidigt...
Säger inte att han är skyldig eller att han har varit på plats, men det lät minst sagt roligt att hans flickvän sitter och pimplar vin med honom samtidigt som han är frihetsberövad. Kanske en parmiddag i en cell?

Nu går jag och skaffar ett liv.
Citera
2009-06-29, 00:32
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Olaga utseende på allmän plats? Hur har han sett ut då?

Naken?

Då vill jag sammanfatta det som jag anser är polisens misstag i denna utredning.

1. Att avspärrning inte skedde från Kalmarhållet där resurser finns, under en längre tid (natt-morgon) så att man kunde kontrollera exakt vilka som lämnar ön.

2. Att man inte under aktuell avspärrning kallade in förstärkning för att kunna gå med ljus och lykta efter GM efter de vittnesuppgifter man fick på plats. Blodstänk och nervösa ungdomar kan inte vara så svårt att få reda på just då om ingen kan lämna ön, förutsätter givetvis att de inte hunnit ta sig så långt från den aktuella campingen.

3. Att man inte pressar folk hårdare eller t.ex ögonvittnena. Någon av alla som förhörts sitter ju på nödvändigt information. Så många och ingen har sett något utom 2 invandrarbrudar. Verkar lite sjukt i mina öron.

4. Att man inte går ut med exakta signalement eller kläder. Någon måste uppfattat det. Alla kan inte varit exakt lika dyngraka eller blinda trots mörkret. T.ex "en i bråket hade keps och svart munkjacka och talade brytande svenska". Får man ett sådant signalement är det lättare för folk att tänka efter om man sett eller känner någon sådan. NÅGON måste ha sett hur de såg ut om de inte var rejält maskerade.
Citera
2009-06-29, 00:32
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
pm
Olaga utseende? På allmän plats, dessutom.
Citera
2009-06-29, 00:50
Medlem
ruskatuppens avatar
Det stämmer faktiskt att Daniel blev gripen på midsommarafton. DÄREMOT så är han skyldig till en sak! nämligen att han vet vem som gjorde det.

Så nu när han så himla käckt kan skojja till det lite genom att skriva i tråden så kan han ju visa om han är man nog att göra rätt för sig.
Senast redigerad av ruskatuppen 2009-06-29 kl. 00:53.
Citera
2009-06-29, 00:59
Medlem
Då fick jag svar på tal angående frihetsberövningen.

"hahaha vi satt faktiskt båda två frihetsberövade. vinpimplandet ägde rum tidigare på kvällen innan vår gemensamma dispyt med lagen, å du tvivlande dommare.

mvh/Daniel Paparisabet"

Stämmer detta så är ju självklart dessa helt avskrivna från brottet.
Hur var det med han Stewe, visste någon något om var han befann sig på midsommar?
Citera
2009-06-29, 02:05
Medlem
Alla stewes vänner verkar plocka fram alibin om sig och de runt honom, men är det någon av hans vänner som har nämnt just honom?
Daniel verkar ju grön då iallafall, det borde polisen veta redan nu om han nu satt frihetsberövad. Självklart kan det finnas fler suspekta i denna umgängeskretsen, men isåfall måste vi få veta mer om dessa då det inte finns så mycket om några fler än de som redan har nämnts.

Så, var höll denna stewe hus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in