2009-08-09, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Anledningen till att GM kan leva med mordet, har nog att göra med att han förmodligen anser att han har dödat en "fiende". Det enda han mår dåligt över är nog att eventuellt åka dit.

Exakt, tror lite på den där mentaliteten han i Göteborg visade efter att ha rånmördat den unga svenske pojken.

"Eeyyy mannen höhö det blev visst ett mord mannen"
Citera
2009-08-10, 09:02
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns inga "eventuellt" i det här fallet. Polisen vet vem gärningsmannen är och det är bara en tidsfråga innan han plockas in.
Hur vet du det?
Citera
2009-08-10, 12:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Hur vet du det?

Enligt information från en person med insyn i fallet.
Citera
2009-08-10, 12:36
Medlem
slickeballs avatar
Citat:
Enligt information från en person med insyn i fallet.

Så du menar på att polisen medvetet låter en identifierad mördare ha fortsatt sommarlov, kan den personen du känner med all denna insyn i fallet meddela oss varför inte mördaren sitter med fulla restriktioner på 4kvadrat i ett häkte?

Det finns ju ingen som helst vettig anledning att låta en mördare vara på fri fot, om det inte är så att man INTE är säker på att det verkligen är mördaren.

MVH Slickeball
Citera
2009-08-10, 13:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slickeball
Det finns ju ingen som helst vettig anledning att låta en mördare vara på fri fot, om det inte är så att man INTE är säker på att det verkligen är mördaren.

Säker på vem det är är en sak, att hundraprocentigt kunna bevisa det så att det är ett solklart fall är en annan.

Håller med om att fanskapet inte ska gå lös, men att därför plocka in någon för tidigt är inte rätt.
Citera
2009-08-10, 13:36
Medlem
Smugens avatar
Citat:
Säker på vem det är är en sak, att hundraprocentigt kunna bevisa det så att det är ett solklart fall är en annan.

Håller med om att fanskapet inte ska gå lös, men att därför plocka in någon för tidigt är inte rätt.

Hoppas den jäveln åker dit nu snart iaf! Detta är ju sjukt
Citera
2009-08-10, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredas
Någon som vet om detta ledde till något?

Vet inte ifall just det ledde till något annat.. Mer kött på benen fick de iaf det vet jag.
Citera
2009-08-10, 14:41
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Det finns inga "eventuellt" i det här fallet. Polisen vet vem gärningsmannen är och det är bara en tidsfråga innan han plockas in.

Det där låter nästan lite för bra för att vara sant, men jag hoppas du har rätt.

Sen att GM's efterlängtade straff förmodligen blir ett äckligt hån mot offrets familj är en annan sak. Om det blir något, så blir det nog en blandning av ungdomsvård, samhällstjänst och fotboja.

Eftersom GM lär vara en svenskföraktande stackars förortsbuspojk, så tippar jag på absolut max 4 år på någon spa-liknande kriminalvårdsanstalt. Med stor sannolikhet blir strafftiden avkortad också.

Citat:
Ursprungligen postat av Ravjavel
Exakt, tror lite på den där mentaliteten han i Göteborg visade efter att ha rånmördat den unga svenske pojken.

"Eeyyy mannen höhö det blev visst ett mord mannen"

Ungefär så.

Fick han ungdomsvård (ungdomsläger) eller någon annan spa-semester som straff?
Senast redigerad av likeithard 2009-08-10 kl. 14:43.
Citera
2009-08-10, 14:54
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Vet inte ifall just det ledde till något annat.. Mer kött på benen fick de iaf det vet jag.

Hoppas verkligen inte att det slutar med "polisiärt utrett" och därmed arkiveras i källaren, utan att det går hela vägen ut. Dom vet förmodligen vem som är den skyldige, och vilka som är så att säga "medskyldiga". Hela grupperingen är inringad, nu skall det hålla i rätten också. Alla vet ju att kommer det en bra advokat in i bilden så slår han sönder åtalet om det inte är välbyggt.

Hur mycket kött på benen dom fått vet jag ej, men det verkar oroväckande att dom inte har agerat ännu. Sitter dom och väntar på ett erkännande? det kan dom nog slå ur tankarna vid det här laget.

Hmmm, gillar inte detta. Hade detta varit Gbg så hade buset fått veta att dom levde, Farbror blå hade vänt upp och ner på dom, och gjort livet surt för dom tills den skyldige självmant hade krupit fram.

Hela den här grejen luktar skunk. Det är på tiden att någon högre upp reagerar och tar tag i detta så att det inte får oönskade följdverkningar.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-08-10, 15:21
Medlem
Förutsatt att de nu lyckas fånga in de jävlarna som har gjort det här, hur är det sen med rättegången? Är det att vänta att det är en sluten rättegång eller kan man som anhörig (vän) till offret få möjligheten att närvara för att se skithögen sättas bakom galler?
Citera
2009-08-10, 19:13
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredas
Förutsatt att de nu lyckas fånga in de jävlarna som har gjort det här, hur är det sen med rättegången? Är det att vänta att det är en sluten rättegång eller kan man som anhörig (vän) till offret få möjligheten att närvara för att se skithögen sättas bakom galler?

Ingen aning, men jag hade gärna dragit i spaken till elektriska stolen, och det med glädje utan att jag över huvud taget kände offret.
Men det kunde lika gärna ha varit någon jag kände, vem som helst som befann sig på platsen och var svensk låg väl i riskzonen just då, dessutom verkade Daniel vara en reko kille som i vilket fall absolut inte förtjänade det han råkade ut för.

Citera
2009-08-11, 08:48
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slickeball
Det kan ju vara så att han är på semester i sitt/sina föräldrars hemland och att släkten inte är så pigga på att ta hem honom. Inte första gången det händer i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in