Citat:
Ursprungligen postat av Bananacognac
Nja knepigt läge. Skulle avråda han att använda sig av tillväxthormoner och vänta tills han iaf är 18. Om farsan bara är 176 och du är 172 så lär han inte bli längre än 175. Vi killar växer tills vi är 20.
Vet faktiskt inte hur ni ska gå till väga, antar att du som är myndig eller ev. förälder får något recept utskrivet av läkare för just tillväxthormoner som då brorsan får använda.
Återigen så tycker jag att ni ska avvakta, förstår att det är jobbigt för snubben nu i puberteten och allt men han kommer fortsätta att växa minst 2-3 cm till.
Jag är inte säker men jag tror att jag har hört att det har varit för sent för vissa när dom väntat tills dom var i 18-års åldern.
TS: jag var 147cm när jag gick i 7:an, jag var inte direkt sen i puberteten men jag började inte växa rejält förräns jag var typ 17-18. Jag är 180cm idag, inte någon värstinglängd men jag är längre än båda mina föräldrar, jag är längre än mina far och morföräldrar också så det är ju inte säkert att din son kommer bli precis som dig och hans mor
Jag var hos en läkare när jag gick i 8:an eller 9:an, då var jag kanske runt 160 eller något sånt. Han tyckte dock inte att jag var onormalt kort (?) och rådde mig att inte börja någon hormonbehandling eftersom man enligt honom kunde få en del komplikationer.
EDIT: såg att det inte var din son

skyller på ölen