2009-06-19, 21:35
Medlem
koZmos avatar
Jag har ett playstation som jag tänkte koppla in i min S-video input på mitt Tv-kort i datorn. Hittade en omvandlare hemma från koaxial till s-video, och har kopplat in den. Nu är problemet att jag behöver någon mjukvara för att köra på den ingången, någon som vet hur jag skall gå tillväga? Har googlat en del på det men hittar inget... Några tips?
Citera
2009-06-19, 21:39
Medlem
micaeles avatar
Har du ingen mjukvara som hör till kortet, eller kan ladda ner från tillverkarens hemsida? Det ska inte krävas något extra special-special för att använda en viss kontakt.
Citera
2009-06-19, 21:42
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Har du ingen mjukvara som hör till kortet, eller kan ladda ner från tillverkarens hemsida? Det ska inte krävas något extra special-special för att använda en viss kontakt.
Just fan, ska testa den, glömde helt bort den haha. Har kört på media center hittills
Citera
2009-06-19, 21:56
Medlem
koZmos avatar
Det är ett Hauppuage tv-kort, med mjukvaran som heter win-tv. Problemet är att den visar bara tv kanaler, och vill inte visa upp mitt playstation. På vanlig tv brukar man ju behöva välja extern källa, vet inte hur jag ska få det att funka.. Någon som vet om man kan få igång det?
Citera
2009-06-19, 23:45
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koZmo
Det är ett Hauppuage tv-kort, med mjukvaran som heter win-tv. Problemet är att den visar bara tv kanaler, och vill inte visa upp mitt playstation. På vanlig tv brukar man ju behöva välja extern källa, vet inte hur jag ska få det att funka.. Någon som vet om man kan få igång det?

dcscaler gör precis det du vill, har själv gjort det.
http://deinterlace.sourceforge.net/dscaler4.htm
Citera
2009-06-20, 00:11
Medlem
VLC kan oxo visa signalen från S-video...
Citera
2009-06-20, 18:43
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
VLC kan oxo visa signalen från S-video...
Var konfigurerar man det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in