2011-03-23, 21:29
Medlem
kattrumpas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504
Är kristna verkligen så naiva så att de tror på detta?
Citera
2011-03-23, 21:29
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Till TS och alla andra: läs igenom följande långsamt för er själva och reflektera:

Länk

Tråden kan nu låsas.

Teodicéproblemet har redan nämts flera gånger och religiösa människor har alltid en bortförklaring, oftast "fri vilja".
Citera
2011-03-23, 21:32
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
...

Mycket retorik utan substans. Vad är det du försöker säga? Du läste uppenbarligen inte mitt inlägg före det jag skrev till dig heller.
Citera
2011-03-23, 21:33
Medlem
styvasts avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Russells_tekanna
Citera
2011-03-23, 21:38
Medlem
Fossmos avatar
Hela grejen med religon är ju att det inte går att motbevis, vilka bevis du än kommer med kan man säga att gud har gjort så att vi ska tro att han inte finns för att testa vår tro.
Det är bara sunt förnuft som kan motbevisa gud och som vi vet är det väldigt många på den här planeten som saknar jusst det.
Citera
2011-03-23, 21:40
Medlem
roaders avatar
Citat:
Till TS och alla andra: läs igenom följande långsamt för er själva och reflektera:

Länk

Tråden kan nu låsas.

Jag skulle kalla det där ett antropomorfistiskt felslut. Typ. Har du verkligen läst något om Epicureanismen förstår du kanske innebörden av detta. Men med tanke på att du nyss slog dig för bröstet efter att ha länkat till en JPEG mest troligt med ursprung från 4chan/reddit så förstår du förmodligen inte mycket alls (ursäkta den nedlåtande tonen, men man får ju som ofta bekant svar i samma ton man talar).
Citera
2011-03-23, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Teodicéproblemet har redan nämts flera gånger och religiösa människor har alltid en bortförklaring, oftast "fri vilja".

Att religiösa människor är hjärntvättade till den grad att de inte längre kan skilja på sagoböcker och verklighet vet jag tyvärr redan. Länken var mest riktad till de som står någonstans i mitten av troende och icke troende så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av styvast
http://sv.wikipedia.org/wiki/Russells_tekanna

Du läste inte ens igenom första sidan va?

Nä, misstänkte det...
Citera
2011-03-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckpunch
Nä men jag tog bibeln som exempel för en Gud. Och det är väl klart att alla heliga skrifter är rellevanta då det är ifrån de vi har fått våra kunskaper om Gudarna. Om de heliga skrifterna inte skulle existerat så skulle det inte finnas någon guda tro eller några gudar alls.

Vad är det för skitsnack?
Du tror alltså inte att folk var religiösa innan skriftkonsten?
Citera
2011-03-23, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Det finns många "negativa påståenden" som går att bevisa, tex:

Bevisa att det inte finns ett land som heter Långtbortistan.

Hur ska du kunna veta att det inte finns ett land som heter Långtbortistan, någonstans i universum?
Citera
2011-03-23, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Jag skulle kalla det där ett antropomorfistiskt felslut. Typ. Har du verkligen läst något om Epicureanismen förstår du kanske innebörden av detta. Men med tanke på att du nyss slog dig för bröstet efter att ha länkat till en JPEG mest troligt med ursprung från 4chan/reddit så förstår du förmodligen inte mycket alls (ursäkta den nedlåtande tonen, men man får ju som ofta bekant svar i samma ton man talar).

Nyttjar min herre narkotikum, eller svammlar ni i vanliga fall också?
Citera
2011-03-23, 21:47
Medlem
Jag behöver inte bevisa att gud inte existerar. Jag nöjer mig med att jag aldrig har sett, hört eller kännt honom spirituellt.

Bevisbördan ligger väl för helvete på jesus-mohammad-bla bla bla freaksen eller?
Citera
2011-03-23, 21:48
Medlem
Citat:
Nyttjar min herre narkotikum, eller svammlar ni i vanliga fall också?

Instämmer.
Underbart iaf! Winning since 33 A.D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in