2009-06-18, 21:30
Medlem
theloins avatar
Vad är nu detta?
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_3088687.svd

Vad skulle hända om en sådan sak bevisas, om jag spelat på den som lägger sig -får man då tillbaka slantarna? Dvs voidas spelet?

Och vilka matcher/spelare kan det tänkas handla om?
Citera
2009-06-18, 21:40
Medlem
Hur hade du tänkt dig att det skulle bevisas?

Nej, jag tror inte du får några pengar tillbaka, precis som du inte får tillbaka pengar om du spelat mot någon atlet som sen åker fast i en dopingkontroll.
Citera
2009-06-18, 21:43
Medlem
KryddAs avatar
Undra hur vanligt detta är.
Citera
2009-06-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theloin
Och vilka matcher/spelare kan det tänkas handla om?

Spelare du bör undvika är Vasallo-Arguello, Hernandez, Koellerer, Roitman, Gabashvili, Volandri och Starace.

Av spelarna på topp 40 är det rätt lugnt, de är hederliga. Davydenko har hållit sig i skinnet sen den uppmärksammade matchen i Polen. Han förstod efter det att det inte var värt all negativ publicitet, även om han aldrig åkte dit.
Citera
2009-06-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Undra hur vanligt detta är.

Jag bettar mycket på tennis och min uppskattning är 1% av herrmatcherna och 0,2% av dammatcherna.
Citera
2009-06-18, 21:48
Medlem
theloins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Hur hade du tänkt dig att det skulle bevisas?

Kanske åt Juventushållet? Någon som fått nys och sedan lyssnar lite extra på telefonen...

Citat:
Nej, jag tror inte du får några pengar tillbaka, precis som du inte får tillbaka pengar om du spelat mot någon atlet som sen åker fast i en dopingkontroll.

Ja, det verkar vara ett vettigt resonemang.
Citera
2009-06-18, 21:50
Medlem
theloins avatar
Citat:
Spelare du bör undvika är Vasallo-Arguello, Hernandez, Koellerer, Roitman, Gabashvili, Volandri och Starace.

Av spelarna på topp 40 är det rätt lugnt, de är hederliga. Davydenko har hållit sig i skinnet sen den uppmärksammade matchen i Polen. Han förstod efter det att det inte var värt all negativ publicitet, även om han aldrig åkte dit.

Å fan, tack för det, har ju lirat en del på vissa där.
Citera
2009-06-18, 21:51
Moderator
impieteers avatar
Det är ingen "spelskandal i Wimbledon", det har ju inte ens börjat än.
Citera
2009-06-18, 21:55
Medlem
Citat:
Kanske åt Juventushållet? Någon som fått nys och sedan lyssnar lite extra på telefonen...

Jag tror det är lättare för italienska polisen att bevaka och avlyssna fotbollsdirektörer i det egna landet än vad det är för ATP att bevaka spelare som bor i olika hotell varje vecka och kanske har bankkonton i olika länder med hög sekretess.

Hittills har de aldrig fått fast någon, jag tror det mest avskräckande för spelarna numera är all dålig PR de får. Tidningarna har fått upp ögonen för det här och hänger gärna ut spelarna (med rätta!).
Citera
2009-06-18, 21:56
Medlem
theloins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Tror att de menar tidigare Wimbledons, eller att det är spelare som är med där i år som är involverade i en skandal som inte har med denna turnering att göra. Men i sann kvällspress-anda så skrivs det som om det vore Wimbledon, elleh?

Citat:

Jag tror det är lättare för italienska polisen att bevaka och avlyssna fotbollsdirektörer i det egna landet än vad det är för ATP att bevaka spelare som bor i olika hotell varje vecka och kanske har bankkonton i olika länder med hög sekretess.

Hittills har de aldrig fått fast någon, jag tror det mest avskräckande för spelarna numera är all dålig PR de får. Tidningarna har fått upp ögonen för det här och hänger gärna ut spelarna (med rätta!).

Ja det är ju sant, men till slut så kanske någon pratar lite för mycket bredvid mun.

Undrar om spelbolagen är med på sådana här fula knep...?
Senast redigerad av theloin 2009-06-18 kl. 21:59.
Citera
2009-06-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Nej, både SvD och Aftonbladet har samma skitlöjliga rubrik.

De har kopierat artikeln från The Independent, som har den klart mer nyanserade rubriken Wimbledon on high alert over suspected match-fixing rings.
Citera
2009-06-18, 22:08
Medlem
Citat:
Undrar om spelbolagen är med på sådana här fula knep...?

Jag känner folk som jobbar på spelbolag och de är mycket irriterade på fixarna. Dels kan det skrämma bort folk från att spela på tennis, dels förlorar de pengar till kunder som tidigt får nys om uppgjorda matcher.

Personligen spelar jag inte mindre på tennis pga detta, jag ser helt enkelt till att undvika spelarna jag nämnde ovan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in