• 1
  • 2
2009-07-22, 13:43
Medlem
Dr.Strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Vad är det för dator du har? Har den garanti?

En vanlig MacBook, garantin gick ut för ett år sedan.
Nu när jag tog en noggrann titt på hörlurs uttaget, såg jag att det sitter två spärrar ganska nära ingången, som gör att den röda lampan slocknar så fort de blir intryckta. Antar att de är dessa som hakat upp sig.

EDIT. Nu funkar ljudet som det ska igen. Såg att det fanns en tredje spär lite längre in på höger sida, som jag petade försiktigt på med en plast tandpetare, och då släppte det.

Tack, återigen för hjälpen!
Senast redigerad av Dr.Strangelove 2009-07-22 kl. 13:51.
Citera
2009-08-04, 23:43
Medlem
Jag har också problem med mitt ljud. Bytte skrivbord och därför kopplade jag ur alla sladdar, när jag sedan kopplade in allt igen fungerade inte ljudet.

Enligt Windows fungerar ljuded perfekt och den gröna ljudpelaren far upp och ner som aldrig förr, men jag hör inte ljudet. Jag hörde ljudet i två sekunder när jag kopplade in högtalarna, men det försvann direkt och jag är säker på att det är någon liten inställning som sitter och låser högtalarna.

Vet inte vart man kan kolla detta på fler ställen än "volymkontrollen" och "ljud" via kontrollpanelen.
Citera
2009-08-05, 01:28
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Jag har också problem med mitt ljud. Bytte skrivbord och därför kopplade jag ur alla sladdar, när jag sedan kopplade in allt igen fungerade inte ljudet.

Enligt Windows fungerar ljuded perfekt och den gröna ljudpelaren far upp och ner som aldrig förr, men jag hör inte ljudet. Jag hörde ljudet i två sekunder när jag kopplade in högtalarna, men det försvann direkt och jag är säker på att det är någon liten inställning som sitter och låser högtalarna.

Vet inte vart man kan kolla detta på fler ställen än "volymkontrollen" och "ljud" via kontrollpanelen.

Till att börja med kan du posta i rätt forumdel. ^^
Citera
2009-08-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Till att börja med kan du posta i rätt forumdel. ^^

Oj då, jag sökte bara för att inte skapa upprepade inlägg. Jag valde ett sökresultat och skrev min fråga, hade ingen tanke på att det skulle bli Mac specifikt. :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in