Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-18, 17:55
  #1
Medlem
Tjena
Jo det är så att jag har en Fujitsu Simens Amilo M dator och formaterade den häromdan men sen när jag skulle börja köra in drivrutiner hittade jag inte den skivan som följde med men det gör la inget tänkte jag och tankade drivers från deras hemsida istället. men när jag kom till att installera drivrutiner till grafik kortet så fick ett felmeddelande där det stod att det inte fanns någon hårdvara som var kompatibel med denna drivrutinen. provade att tanka direkt från nvideas hemsida sen och det fungerade inte heller.

Det är ett Geforce 6800 Go kort som sitter i.
Någon som har något förslag på vad jag ska göra? det går fan inte ha datorn utan drivrutiner till grafik kortet för hela skiten laggar ju så fort man öppnar webbläsaren :/

Kan tillägga att jag har formaterat datorn förr och då funkade drivrutinerna som satt på skivan.
Citera
2009-06-18, 17:58
  #2
Medlem
micaeles avatar
Den hittar ingenting genom Windows Update? Brukar fungera så länge det handlar om någorlunda normala prylar.
Annars kan du ju alltid mula in Windows 7 så slipper du de flesta problem med drivrutiner och annat.
Citera
2009-06-18, 18:09
  #3
Medlem
windows update funka inte.
men jag löste det genom att mata in den gammlaste drivrutinen jag kom åt från nvideas hemsida
gjorde denna tråden lite för hastigt kanske och så skulle väl jag skrivit i den stora drivrutins tråden istället..

Mod - Lock Down
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback