2009-06-18, 17:36
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Jag hade ner laptopen i golvet igår den ramlade inte från nån högre höjd men eftersom den var uppvikt så smällde den igen rätt hårt.
Nu ser skärmen missfärgad ut den har fått som en grå fläck längst ner i mitten utav skärmen, ( lite mörkare än resten av skärmen )
och längs med listen där start meny fältet är så är det tre ställen där det blir ljusare ("lyser starkare").
Datorn är ej drullefärsäkrad, någon som har något förslag på hur jag kan lösa detta problem?!
Och vad är det som är pajj i skärmen?

MVH
Citera
2009-06-18, 18:30
Bannlyst
Lämna in till verkstad som får byta skärmen, gick på 1.5k självrisk för mig, hemförsäkring eller nåt sånt.
Citera
2009-06-18, 21:26
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Lämna in till verkstad som får byta skärmen, gick på 1.5k självrisk för mig, hemförsäkring eller nåt sånt.

Är egen företagare så datorn är skriven på företaget.. Tror den självrisken är rätt mycket högre än 1.5k
Citera
2009-06-18, 23:10
Medlem
Ja vad kan du göra, skärmen är sannolikt paj med tanke på vad som hänt och det är i princip omöjligt att reparera såna skador så därför brukar skärmen bytas ut.

Kontakta företaget som sålde datorn alternativt företaget som byggde den så kan du nog få den reparerad. Har du ingen försäkring så får du självklart betala kalaset själv och då kanske du lär dig att vara lite mer försiktig i framtiden.
Citera
2009-06-19, 00:41
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toepk
Ja vad kan du göra, skärmen är sannolikt paj med tanke på vad som hänt och det är i princip omöjligt att reparera såna skador så därför brukar skärmen bytas ut.

Kontakta företaget som sålde datorn alternativt företaget som byggde den så kan du nog få den reparerad. Har du ingen försäkring så får du självklart betala kalaset själv och då kanske du lär dig att vara lite mer försiktig i framtiden.

Fick höra från en polare att det bästa jag kan göra är att köpa en skärm själv och sen lämna in den, då kan man kanske spara in lite dollars.
Tror inte att jag kunnat undvika denna situation eftersom datorn stog lite nära sängkanten när jag hade sex med bruden,
så jag lär inte vara mer försiktig i framtiden i samma situation igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in