2009-06-18, 17:24
Medlem
SphinxXs avatar
Åkte över till farsan och hans bärbara verkar leva sitt eget liv.
Symptom: datorn startar bara ibland, ibland får man prova att starta den 10-15 gånger. Annars så när man klickar på power knappen så laddas den bara i 4-5 sekunder, skärmen är då full av lodrätta linjer som skiftar färg för att tillslut allt ska bli blått förutom en ungefär 3cm tjock remsa som fortfarande är helt svart. När den väl startat går det att jobba ett tag men den brukar ändå dö efter 10-15 minuter. den brukar då bara fastna och inte svara på något. En gång kom det upp en bluescreen där det stod Memory Parsity Error, inte var eller varför. Jag har kollat efter konstiga processer dock itne hittat några. Det enda jag mer kan komma på som kan vara relevant är att såfort man klickar upp trendmicro, alltså klickar på den lilla ikonen nere till vänster så fastnar datorn och dör. Den ikonen är Röd och det står : Trend Micro internet security needs your help to fix a problem. Låter väldigt konstigt men jag skulle helst slippa installera om Vista då det finns massa foton och saker på datorn. All hjälp och idéer uppskattas!
Kan tillägga att det är en Dell XPS M1330
Citera
2009-06-18, 17:29
Medlem
Capitán Js avatar
Jag har haft liknande problem med min M1330. Det var grafikkortet som var kört. Fick ett nytt på garantin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in