2023-09-25, 16:44
Medlem
Jag är färsking inom "vuxen lego". Är inte ute efter rariteter utan mer problemlösning inom legobyggandet dvs avancerade saker. Finns sådant? Har lång bakgrund i korsordslösning o pussel.
Citera
2023-10-16, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Hur ligger det till med gammalt lego från tidigt 90-tal nuförtiden, har det något samlarvärde?

Har hur mycket som helst som ligger. T.ex. piratskepp, rymdbas, riddarborg, pirat-ö, m.m. Kikar man på Ebay verkar dessa gå för rätt mycket pengar, men får man det ens sålt?

Slänga eller försöka sälja?

Ut med det på tradera. Är det komplett och dessutom har beskrivning så får du hyfsat betalt för det.
Citera
2024-01-04, 19:19
Medlem
Elementarts avatar
Finns det något Lego som är baserat på svenska föremål, exempelvis tåg eller kända platser från Sverige?
Citera
2024-01-05, 15:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Finns det något Lego som är baserat på svenska föremål, exempelvis tåg eller kända platser från Sverige?

Det finns i alla fall en bil - Lego Koenigsegg (notera bl.a. svenska flaggans färger både inuti bilen samt på bilens sida).

https://www.lego.com/sv-se/product/koenigsegg-jesko-76900

Och eventuellt kan man ju se det som att hela Lego Minecraft-serien har en sverigekoppling, eftersom spelet skapades av svenskar.

Plus ett Lego-set i begränsad upplaga, medföljde som gåva när man köpte Lego-produkter i samband med invigningen av Lego Brand Store i Mall of Scandinavia i Solna 2016:

https://rebrickable.com/sets/STOCKHOLM-1/big-inauguration-of-lego-store-in-stockholm/#parts

Det sistnämnda är troligtvis inte helt lätt att få tag på
Senast redigerad av GilGrissom82 2024-01-05 kl. 15:41.
Citera
2025-01-14, 20:48
Medlem
Jag monterar ner och sorterar Lego för att sälja.
5 stora lådor med blandat lego från 2007 fram till 2024. Tänkte sälja på Tradera. Hur sorterar jag smartast för att sälja? Just nu sorterar jag enligt färg. Men det är kanske inte så köpare vill ha det?
Figurerna sorterar jag ut för att sälja separat.
Anledningen till att jag monterar ner är att jag låtit barnen vara kreativa så alla Starwarsskepp är ombyggda eller trasiga. Tyvärr har vi slängt alla ritningar. Visste inte bättre.
Citera
2025-11-28, 08:38
Medlem
Är Sverige en död zon för Lego? Verkar så. Tjejen bygger och hon vill ha Lego i julklapp. Hon kanske får en sån där Star Wars Death Star. Hon vill hellre ha Modulars och Botanical men där drar jag gränsen. Det får hon köpa själv.
Citera
2025-11-29, 23:41
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är Sverige en död zon för Lego? Verkar så. Tjejen bygger och hon vill ha Lego i julklapp. Hon kanske får en sån där Star Wars Death Star. Hon vill hellre ha Modulars och Botanical men där drar jag gränsen. Det får hon köpa själv.
Coolaste som ändå är odödligt och kommer vara är Lego blommor och buketter. Så slipper dem dö när man köper hem dem.

hehe
Citera
2025-11-30, 13:01
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillva
Jag monterar ner och sorterar Lego för att sälja.
5 stora lådor med blandat lego från 2007 fram till 2024. Tänkte sälja på Tradera. Hur sorterar jag smartast för att sälja? Just nu sorterar jag enligt färg. Men det är kanske inte så köpare vill ha det?
Figurerna sorterar jag ut för att sälja separat.
Anledningen till att jag monterar ner är att jag låtit barnen vara kreativa så alla Starwarsskepp är ombyggda eller trasiga. Tyvärr har vi slängt alla ritningar. Visste inte bättre.
Färg och platta eller höga bitar skulle jag säga möjligen breda och smala också. och ta en bild med en av varje bit i bilden så man vet vad man köper. Har iblan köpt för jag saknar en specifik bit och resterande är bara bonus men då är det viktigt att veta att just den finns. Och om gubarna inte är speciella som tillexempel Starwars eller utomgjordingar så skulle jag ha svårt å se att det går att sälja tillexempel en post gubbe separat.
Citera
2025-12-30, 17:20
Medlem
skogsburkans avatar
Går de köpa Titanic settet i Sverige?
Citera
2025-12-30, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Går de köpa Titanic settet i Sverige?

Den finns i lager på Legos hemsida.