Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-07, 15:18
Medlem
Hmm okej, så enligt ert tycke är Tiny7 bättre eller?

Vet inte hur jag ska göra riktigt. Dom ringde förut och sa att mina skivor hade kommit med vista som jag beställt. Men det var ju till en annan person. Fast vill iallafall prova W7 först Blir det inte bra så är de ju bara o göra om allt till Vista. Just nu vill jag bara bort från Linux så fort som möjligt. Jävla skit OS
2009-08-07, 15:22
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Hmm okej, så enligt ert tycke är Tiny7 bättre eller?

Vet inte hur jag ska göra riktigt. Dom ringde förut och sa att mina skivor hade kommit med vista som jag beställt. Men det var ju till en annan person. Fast vill iallafall prova W7 först Blir det inte bra så är de ju bara o göra om allt till Vista. Just nu vill jag bara bort från Linux så fort som möjligt. Jävla skit OS

Tycka illa om Linux? Pfff
Om dom hade bättre spelstöd så skulle det blivit Linux 24/7.
Kör riktiga Windows 7 Ultimate om du ska köra 7, inte något pjuttigt Tiny7 för EEEPc's.
2009-08-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Tycka illa om Linux? Pfff
Om dom hade bättre spelstöd så skulle det blivit Linux 24/7.
Kör riktiga Windows 7 Ultimate om du ska köra 7, inte något pjuttigt Tiny7 för EEEPc's.

Ja jag tycker illa om linux då inget funkar. Kan se filmer på 2 av alla sidor jag prövat (vilket är 20-30st iallafall) Och sen kan jag inte kolla HQ eller HD på tuben då flash player har en bugg i Linux. Program funkar inte bra. Massa saker som strular för mig, annars är det väldigt trevligt om allt hade funkat. Känns som en första version av ett helt nytt OS som om man får köra Betan på ett helt nytt.

Då tar jag o installerar Ultimate när det är klart då. Går så sjuuukt segt. Ligger på typ 10-20 kB/ S. just nu kom det upp till 50... Undra varför det ska gå så segt för :S
2009-08-07, 15:43
Medlem
pedobear84s avatar
Microsoft.Windows.7.Professional.Edition.x64-ZWTiSO eller Tiny7 ?

Det är ju en inbyggd key i förstnämda som aktiverar automatiskt!
2009-08-07, 15:44
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
[...]

Då tar jag o installerar Ultimate när det är klart då. Går så sjuuukt segt. Ligger på typ 10-20 kB/ S. just nu kom det upp till 50... Undra varför det ska gå så segt för :S

För att det är en publik torrent du tankar.

Folk drar sig för att ligga och seeda publika torrents; de flesta kör "hit & run"-taktiken.
2009-08-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
För att det är en publik torrent du tankar.

Folk drar sig för att ligga och seeda publika torrents; de flesta kör "hit & run"-taktiken.

Det har du rätt i. Vilket är riktigt synd :/ Inte varje dag man tankar någon publik med bra seeds men det händer det också.

Haha, satte lite på tuben och nu helt plötsligt ligger det mellan 7-800 kB/s Sänktes från 24h till 1h direkt
Senast redigerad av tjockarn 2009-08-07 kl. 16:13.
2009-08-07, 18:32
Medlem
Vad gäller?

Jag skall installera Win7 RTM tänkte jag, istället för RC. Kommer göra det på en helt ny dator, som inte har något OS alls eller är OEM-bundet till något OS. Så då undrar jag rent krass, om man måste köra med Loaders eller om det räcker med bootable DVD med ISO-fil som är tankad? Me bygge efter 7600. Eller måste man köra via BIOS för att få en aktiverad OS? Hoppas ni förstår min fråga o någon vänlig själ vill och kan svara ;-)
2009-08-07, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ptroooo; hold your horses!

7600.16385 är RTM. Dock så planerar MS att pusha ut uppdateringar via Windows Update som bland annat kommer att ändra subversionsnumret, då det är ganska så signifikanta uppdateringar som görs på funktioner som bland annat ligger i kernel:n.

http://www.mydigitallife.info/2009/08/01/windows-7-rtm-updates-upgrade-os-kernel-build-version-to-7600-16399-at-win7_gdr-branch
Jag installerade uppdateringarna

Hur ser man vilken kernelversion man har?
2009-08-07, 18:54
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Jag installerade uppdateringarna

Hur ser man vilken kernelversion man har?

Kolla i registret under:

Kod:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

Värdet BuildLab indikerar vilken "branch" av Windows 7 du har installerad.
Värdet BuildLabEx indikerar subrevisionsnummer samt om det är x86 eller x64 du kör.

Om du har installerat uppdateringarna så borde det i ditt fall stå "gdr" (= Global Distribution Release) i BuildLab-strängen istället för "rtm"
Värdet i BuildLabEx borde också vara ett senare subrevisionsnummer än 16385.

Tror jag åtminstone...
2009-08-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Kolla i registret under:
Hittade inget, är jag rätt?
http://i30.tinypic.com/2h3509k.jpg
2009-08-07, 19:03
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
Vilket bygge som du har installerat är kanske den allra viktigaste frågan att reda ut.

Windows Update behöver du inte oroa dig för - det kommer att fungera oavsett vilket bygge du kör.

Om du har Release Candidate eller annat pre-RTM-bygge så finns dock "tidsbomben" fortfarande kvar i systemet.

Dvs du kommer bara att kunna använda Windows 7 fram tills juni 2010.

Så om du har RC'n så rekomenderar jag att du installerar RTM:en istället.

Hur ser man vilken man har? Råkat tagit bort filen...
2009-08-07, 19:06
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Hur ser man vilken man har? Råkat tagit bort filen...

Skriv "winver" (utan "") i sökfältet i Start-menyn och tryck enter.

Då får du upp basic information om byggnummer.

Där bör du också se om det finns något "Expiration Date".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in