Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-07, 11:35
Medlem
Nappjucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Hej, undrar ifall någon vet om denna version är bra? Något jag skulle kunna installera eller rekommenderar ni att jag skaffar någon annan? Isånafall, vilken? Gärna länk.

http://thepiratebay.org/torrent/5039629/Windows_Tiny7_Unattended_Activated_CD_(x86)_-_eXPerience

Laddade ner den där igår så har den på datorn, vill bara veta om jag ska bränna ut den o installera eller skit i det

Jag kör med den på min laptop..

Ett ord
2009-08-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nappjuck
Jag kör med den på min laptop..

Ett ord

Härligt då blir det nog till att bränna ut de

Hur gjorde du ? Brände ut det på en skiva, installerade och sen bara körde? Är det några nycklar eller liknande man behöver ha?

Vill inte att det ska bli fel med installation då jag ska pröva det här för att komma ifrån Linux snabbast möjligt
2009-08-07, 11:44
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Hej, undrar ifall någon vet om denna version är bra? Något jag skulle kunna installera eller rekommenderar ni att jag skaffar någon annan? Isånafall, vilken? Gärna länk.

http://thepiratebay.org/torrent/5039629/Windows_Tiny7_Unattended_Activated_CD_(x86)_-_eXPerience

Laddade ner den där igår så har den på datorn, vill bara veta om jag ska bränna ut den o installera eller skit i det

EDIT: Man kanske inte får länka torrents förresten, minnet sviker mig nu
Jag testade den i VirtualBox.
Efter jag installerade alla drivrutiner fick jag blåskärm.

Hände inte med en ren installation av hela Windows 7 RTM.
2009-08-07, 12:01
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
tankade en version som kom ut idag där den cd key som fanns in NFO självklart inte fungerade och nu hittar jag inget serienummer.

någon som har någon aning om vad det är för version?
Releasen heter Microsoft.Windows.7.Professional.Edition-ZWTiSO

och var kan jag hitta ett serienummer? det går inte att skippa det steget heller så den datorn är "låst"

Skippa Professional och tanka Ultimate-versionen istället.

Kör du Ultimate så kan du använda en Loader som aktiveringsmetod - åtminstone än så länge.

Här är en fungerande version av Ultimate från Orbit_30, med både x86 och x64 på en DVD:

http://thepiratebay.org/torrent/5043679/Windows_7_Ultimate_AIO_Activated
2009-08-07, 12:48
Medlem
Gungdungkungs avatar
Hur vet jag egentligen att mitt W7 fortfarande fungerar som det ska? Tänker framförallt på att windows update ännu uppdaterar min dator med alla nödvändiga, framförallt - säkerhetsuppdateringar?
2009-08-07, 13:04
Medlem
Windows 7 på svenska, går det få?
2009-08-07, 13:07
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaffe
Windows 7 på svenska, går det få?

Ja, se min FAQ.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17859972&postcount=2

Det finns svenskt Language Pack för 7600.16385.
2009-08-07, 13:10
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Hur vet jag egentligen att mitt W7 fortfarande fungerar som det ska? Tänker framförallt på att windows update ännu uppdaterar min dator med alla nödvändiga, framförallt - säkerhetsuppdateringar?

Vilket bygge som du har installerat är kanske den allra viktigaste frågan att reda ut.

Windows Update behöver du inte oroa dig för - det kommer att fungera oavsett vilket bygge du kör.

Om du har Release Candidate eller annat pre-RTM-bygge så finns dock "tidsbomben" fortfarande kvar i systemet.

Dvs du kommer bara att kunna använda Windows 7 fram tills juni 2010.

Så om du har RC'n så rekomenderar jag att du installerar RTM:en istället.
2009-08-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-

Kör du Ultimate så kan du använda en Loader som aktiveringsmetod - åtminstone än så länge.

Här är en fungerande version av Ultimate från Orbit_30, med både x86 och x64 på en DVD:

skippade den versionen jag fick ner rätt snabbt när jag såg denna alldeles bredvid min post om cd key..

Windows_Tiny7_Unattended_Activated_CD_(x86)_-_eXPerience

funkar skitbra, körde även in language pack så det blev svenska
2009-08-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-

Tankar den just nu, funkar den bra? Det är bara att bränna på skiva, stoppa i datorn. Starta om och boota från CDn så installerar man eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
skippade den versionen jag fick ner rätt snabbt när jag såg denna alldeles bredvid min post om cd key..

Windows_Tiny7_Unattended_Activated_CD_(x86)_-_eXPerience

funkar skitbra, körde även in language pack så det blev svenska

Har den där på datorn och funderar på om den är bra? Men det verkar som det är bättre att skaffa hela som deviant länkade innan?

Eller? Vilken är bäst att skaffa? Känns som "hela" är bäst. Fast den var det ju inga seeds på Går inte över 5 kb/s ligger på ett par hundra Bite ibland bara :s
2009-08-07, 14:32
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Tankar den just nu, funkar den bra? Det är bara att bränna på skiva, stoppa i datorn. Starta om och boota från CDn så installerar man eller?

Har den där på datorn och funderar på om den är bra? Men det verkar som det är bättre att skaffa hela som deviant länkade innan?

Eller? Vilken är bäst att skaffa? Känns som "hela" är bäst. Fast den var det ju inga seeds på Går inte över 5 kb/s ligger på ett par hundra Bite ibland bara :s

Jag trycker in Tiny7 på min laptop nu! Var inte riktigt nöjd med Lenovos utbud på programvara för att få datorns knappar att fungera och att den var riktigt seg att sätta sig i vänteläge
2009-08-07, 14:42
Medlem
Nappjucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Jag trycker in Tiny7 på min laptop nu! Var inte riktigt nöjd med Lenovos utbud på programvara för att få datorns knappar att fungera och att den var riktigt seg att sätta sig i vänteläge

Jag vouchar för att Tiny7 är kickass!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in