Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-27, 20:09
Medlem
För att aktivera:
Skaffa ett SLIC 2.1 Bios och och välj SLIC 2.1 i 7loader 1.5.1
Gjorde jag iaf
2009-09-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Enligt folk på Swepiracy så ja

Så vackert va? http://data.fuskbugg.se/skalman01/aktiverad.png

kan du inte bara testa?? måste få veta om update fungerar med denna rell
2009-09-27, 20:44
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monster_kid

Windows Update fungerar utmärkt med Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS.
2009-09-27, 20:45
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Är windows aktiverat är det väl klart att det funkar?
2009-09-27, 20:53
Medlem
Skjut-Mejs avatar
Citat:

som mted sa, funkar klockis
2009-09-27, 22:38
Medlem
robban200s avatar
Jag kör på Microsoft Windows 7 Ultimate Original MS ISO x64-GRP och en loader som hette typ bara Windows 7 Activator som jag hitta på TL. Det har funkat sen den rellen släpptes. Allt funkar klockrent inte haft ett enda problem än.
2009-09-27, 23:19
Medlem
Är det nån idé att uppgradera från XP Pro till 7 eller är det inte värt besväret att göra det i onödan?
2009-09-27, 23:22
Medlem
StefanHeterJags avatar
Nån som vet hur man får tillbaka vanliga adressraden i explorer istället för de där dropdown-grejerna?

Kör windows7 ultimate, icke piratad version (fått via msdn)

Jag har stängt av allt som påminner om win7/vista och vill ha ett så cleant xp-utseende som möjligt.

Gillar inte startmenyn, vill ha den som förut, och gillar inte adressraden. Känner mig inte mogen att gå vidare utan är lite bakåtsträvare på den punkten. Så om någon kan tipsa hur man får tillbaka klassisk startmeny och klassisk visning av adressrad blir jag glad.
2009-09-27, 23:24
Medlem
Supranoos avatar
En fråga,

Har en dator med Vista, OEM och är sugen på att köpa Windows 7 OEM. Då har suttit och läst lite på internet och en del säger att man inte kan installera ett OEM på en dator som redan har haft ett operativsystem, stämmer det?

Med andra ord: Kommer jag inte att kunna installera Windows 7 OEM på min dator som redan har ett Vista OEM installerat?

En till fråga, angående Retail paketen: Det är endast en licensnyckel som följer med? Jag kommer inte kunna installera det på två olika datorer?
2009-09-27, 23:40
Medlem
rofllols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
En fråga,

Har en dator med Vista, OEM och är sugen på att köpa Windows 7 OEM. Då har suttit och läst lite på internet och en del säger att man inte kan installera ett OEM på en dator som redan har haft ett operativsystem, stämmer det?

Med andra ord: Kommer jag inte att kunna installera Windows 7 OEM på min dator som redan har ett Vista OEM installerat?

En till fråga, angående Retail paketen: Det är endast en licensnyckel som följer med? Jag kommer inte kunna installera det på två olika datorer?

Du måste skilja på vad du får göra och vad du kan göra
Du kan installera OEM på ett system som sedan tidigare har ett OS
Du får inte enligt licensavtalet installera OEM på en dator som sedan tidigare har ett OS

Retail-licensen får du bara använda på en dator åt gången, huruvida du kan installera på flera samtidigt vet jag inte
2009-09-28, 01:58
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofllol
Du måste skilja på vad du får göra och vad du kan göra
Du kan installera OEM på ett system som sedan tidigare har ett OS
Du får inte enligt licensavtalet installera OEM på en dator som sedan tidigare har ett OS

Retail-licensen får du bara använda på en dator åt gången, huruvida du kan installera på flera samtidigt vet jag inte

Nu menar jag ju självklart om jag kan, skiter väll i om man inte FÅR göra det :P Skrev ju "Kommer jag inte att kunna installera", om jag försöker så kommer jag kunna göra det om jag förstår dig rätt, tackar =)
2009-09-28, 08:51
Medlem
rofllols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Nu menar jag ju självklart om jag kan, skiter väll i om man inte FÅR göra det :P Skrev ju "Kommer jag inte att kunna installera", om jag försöker så kommer jag kunna göra det om jag förstår dig rätt, tackar =)

i och för sig... jag var nog lite trött som missade det!
Jag tror dock du måste göra en helt ny installationen, det kan ju vara så att det blir problem om du bara gör en uppgradering, detta är dock bara spekulationer.
Jag har själv aldrig haft problem när jag gjort rena nyinstallationer oavsett om det varit oem eller ej

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in