Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-28, 03:01
Medlem
Gick asbra att installera W7an.
Men fick boota först med XP, och installera W7an på.

Ser snyggt ut och funkar bra med alla drivisar nu.

Kan man fixa nån slags dualboot nu? Har jue 1 till partitions med linux i....
Senast redigerad av mebest777 2009-07-28 kl. 03:05.
2009-07-28, 05:34
Medlem
Så där då.

Hade Ubuntu sedan innan installerat på min dator.
Så började med att installera XP in, sedan uppdatera jag den eller installera över med W7an.

Därefter fick man bootta med Ubuntu Live CD, och ändra lite i grub.
Simsalabim.

Nu funkar både W7 och senaste Ubuntu med en dualboot. *Klockrent*
2009-07-28, 09:06
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Bra! Lär väl dock dröja nån vecka innan det är till 100 % bekräftat att den här releasen som cirkulerar faktiskt är RTM-versionen?

Det är väl mer eller mindre redan bekräftat utifrån den fakta som finns att tillgå.

Dessutom; som jag har skrivit tidigare så görs RTM-signering ("sign-off") på själva huvudbyggnumret - alltså 7600 - och inte på subrevisonen.

Så hurvida det var bygge 16384 eller 16385 som RTM-signerades är egentligen irrelevant.

Dock så blev ju 16384 bekräftat som icke signerad, så det lämnar ju egentligen inte så många andra möjligheter än att det faktiskt är 16385 som signerades.
Senast redigerad av -deviant- 2009-07-28 kl. 09:46.
2009-07-28, 10:19
Citat:
Om tre-fyra veckor kommer min Zepto tillbaka från reparation och jag funderar på att slänga in windows 7 på den. Tror ni man kan räkna med att ett crack till RTM-versionen har kommit ut tills dess?

Funderar även på om man kommer kunna uppdatera RTM-releasen som vanligt över windows update? Eller måste man installera på nytt då retailversionen släpps? Dum fråga kanske, är inte speciellt insatt som ni kanske märker.

Beror på när OEM nycklarna från OEM tillverkarna läcks ut.
2009-07-28, 10:20
Citat:
Bra! Lär väl dock dröja nån vecka innan det är till 100 % bekräftat att den här releasen som cirkulerar faktiskt är RTM-versionen?

Nej, det är redan bekräftat.
Dom ISO'na som kommit ut nu är officiellt från Microsoft, det finns för fan redan OEM releaser utan nyckel ut.
Jag tror inte dom släpper det om det inte skulle vara signat av Microsoft redan <.<
2009-07-28, 11:11
Medlem
Ok. Ingen som har haft problem med drivrutiner hittills? Mailade precis Zepto för att fråga om deras drivrutiner är kompatibla med windows 7.
2009-07-28, 11:14
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ok. Ingen som har haft problem med drivrutiner hittills? Mailade precis Zepto för att fråga om deras drivrutiner är kompatibla med windows 7.

Det har rapporterats lite problem med vissa hårdvarumärken längre bak i tråden har jag för mig.

Dock så borde Vista-drivrutinerna rent generellt fungera alldeles utmärkt även i Windows 7, om det nu visar sig att Zepto inte har några specifika drivrutiner färdigutvecklade för Windows 7 än.
2009-07-28, 15:22
Medlem
didde719s avatar
Har fått tag i en kopia av Windows 7 E, vilket jag tänkte var lika bra att dra ner den då jag ändå inte använder IE, men läste detta på My Digital Life: "Windows 7 E will be published and distributed to European end-users unless European Commission accepts the new Ballot Screen proposal, which will render Windows 7 E obsolete and cease to exist.". Så nu undrar jag hur det blir om man skulle ha den versionen installerad om den nu ska försvinna, kommer jag fortfarande kunna ladda ner uppdateringar från windows update o.s.v.?
2009-07-28, 15:24
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didde719
Har fått tag i en kopia av Windows 7 E, vilket jag tänkte var lika bra att dra ner den då jag ändå inte använder IE, men läste detta på My Digital Life: "Windows 7 E will be published and distributed to European end-users unless European Commission accepts the new Ballot Screen proposal, which will render Windows 7 E obsolete and cease to exist.". Så nu undrar jag hur det blir om man skulle ha den versionen installerad om den nu ska försvinna, kommer jag fortfarande kunna ladda ner uppdateringar från windows update o.s.v.?

Ja det kommer du säkert att kunna göra.

Windows 7 är ju ändå Windows 7 - med eller utan Internet Explorer.
2009-07-28, 16:27
Medlem
När jag använder Windows 7 för att spela COD4 funkar inte det med 1024*768.
Det gör det i XP.

Min bildskärm: http://www.dustin.se/pd_5010123107.aspx

Min dator: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pscmisc/vac/us/product_pdfs/8530w.pdf

Det blir inte "Wide screen" om du förstår? Bilden går inte över hela skärmen, den blir ihopkrympt från båda sidor.
Finns det något sätt att fixa detta?
2009-07-28, 16:28
Medlem
holys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
När jag använder Windows 7 för att spela COD4 funkar inte det med 1024*768.
Det gör det i XP.

Min bildskärm: http://www.dustin.se/pd_5010123107.aspx

Min dator: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pscmisc/vac/us/product_pdfs/8530w.pdf

Det blir inte "Wide screen" om du förstår? Bilden går inte över hela skärmen, den blir ihopkrympt från båda sidor.
Finns det något sätt att fixa detta?

Varför inte prova med en widescreen upplösning om du vill ha widescreen?
2009-07-28, 16:40
Medlem
Jag använder 1280*720. Men det är verkligen på gränsen att jag får låg fps.
Händer det mycket laggar jag mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in