• 1
  • 2
2009-06-18, 01:33
Bannlyst
hejsan alla stoners. Jag beställde 40 gram hampaté för 100 kr på www.hampavaruhuset.se för ett tag sedan. När jag fick hem påsen så tog jag en rejäl mängd och kokade tillsamans med vatten. När jag drack det så kände jag faktiskt en liten tyngd i huvudet och blev varm i kroppen. Väldigt oväntat då jag bara trodde att det skulle smaka som hampa. Nu kom jag på att man kanske kan göra hasch på hampan som jag beställt, så jag hällde ut lite av hampan på en vit talrik o smulade isönder den. destu mer jag smulade destu mer av det bruna pullvret från hampan föll av och vad jag förstått så är det detta man ska göra hasch på ? Fungerar det att göra hasch av dålig kvallite med detta bruna pullver (Kristaller) från hampan ?
Citera
2009-06-18, 01:35
Medlem
flezks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olek
hejsan alla stoners. Jag beställde 40 gram hampaté för 100 kr på www.hampavaruhuset.se för ett tag sedan. När jag fick hem påsen så tog jag en rejäl mängd och kokade tillsamans med vatten. När jag drack det så kände jag faktiskt en liten tyngd i huvudet och blev varm i kroppen. Väldigt oväntat då jag bara trodde att det skulle smaka som hampa. Nu kom jag på att man kanske kan göra hasch på hampan som jag beställt, så jag hällde ut lite av hampan på en vit talrik o smulade isönder den. destu mer jag smulade destu mer av det bruna pullvret från hampan föll av och vad jag förstått så är det detta man ska göra hasch på ? Fungerar det att göra hasch av dålig kvallite med detta bruna pullver (Kristaller) från hampan ?

Länken funkar inte.. luktar troll
Citera
2009-06-18, 01:36
Medlem
Citat:

Det är mest troligt bara inbillning... suck..
Citera
2009-06-18, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flezk
Länken funkar inte.. luktar troll
sök på hampavaruhuset i google så får du upp det
Citera
2009-06-18, 02:22
Medlem
poelsas avatar
prova att göra olja ist om du är så sugen på att göra något med det, det är nog lite lättare.Finns nån tråd om det såg jag
Citera
2009-06-18, 02:38
Bannlyst
nice. ska söka o titta hur man gör olja på det. Men om det är brunt pulver som kommer från hampan så går det garanterat att göra hasch på det va ?
Citera
2009-06-18, 19:32
Medlem
poelsas avatar
Citat:
nice. ska söka o titta hur man gör olja på det. Men om det är brunt pulver som kommer från hampan så går det garanterat att göra hasch på det va ?

Har inte en susning om det, tyckte bara de såg så lätt ut å göra olja så de va därför ja rekommendera de
Citera
2009-06-18, 20:40
Medlem
Phibers avatar
Citat:

Hasch går att göra på alla andra typer av cannabis, hur det ligger till med industrihampa vet jag inte men tvivlar på det. Den är ju framodlad så det inte ska gå annars skulle staten inte låta det säljas, ganska logiskt.
Citera
2009-06-18, 20:51
Medlem
Lilabanans avatar
Försök, det värsta som händer är att det inte fungerar...

Skulle bli förvånad om hampaföretag säljer produkter som innehåller THC.
Citera
2009-06-18, 21:53
Medlem
Industrihampa innehåller som vi alla vet en väldigt liten mängd THC. Dock så innehåller ju växten cannabis tusentals (?) aktiva kemikalier. Är det inte möjligt att man kan känna av andra cannabinoider i industrihampa, eller är den manipulerad så att den inte tillverkar några cannabinoider överhuvudtaget?
Citera
2009-06-18, 22:06
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazhok
Industrihampa innehåller som vi alla vet en väldigt liten mängd THC. Dock så innehåller ju växten cannabis tusentals (?) aktiva kemikalier. Är det inte möjligt att man kan känna av andra cannabinoider i industrihampa, eller är den manipulerad så att den inte tillverkar några cannabinoider överhuvudtaget?

Vet inte hur mycket men den är manipulerad så det ska vara ytterst svårt att ens få fram något ur den, annars skulle man inte få odla det här i Sverige. Folk lär ändå ha försökt hundra gånger innan och om det gick så skulle vi nog veta om det redan.
Citera
2009-06-18, 22:10
Medlem
wealthofinfos avatar
Olek, smaken då? Smakade det som förväntat? Smakade det cannabis eller hö, eller kanske som sådana där Canna-lollies? Jag är mycket intresserad av denna produkt. Hur luktar det förresten?

Som en liten parentes....nu vet jag ju inte exakt var turkish balm är och hur nyttigt det är på en skala att röka hallonblad....men detta skulle kunna vara en riktigt bra ersättare för tobak i meksyfte. Framförallt om en majoritet av innehållet är hampa. Prismässigt är det väl billigare än Knaster Hanf till och med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in