2003-11-18, 22:44
Awaiting Email Confirmation
ViciousMes avatar
Jag käkar Paroxetin, vilket ibland resulterar i att det ibland (inte alla gånger)väldigt fort "slår över" när jag dricker öl. Det är väldigt tråkigt, eftersom jag tidigare kunde häva i mig 6-7 st och ändå ha kontroll över mig själv.
Vad jag hört från andra så liknar det nästan en snedtripp, nån som har nåt tips på vad man kan göra för att det inte ska slå över?

Vet att det är sagt att man inte ska konsumera alkohol när man tar antidepp, men wtf... Öl är gott.
2003-11-18, 23:46
Medlem
Käkar också Paroxetin (=Seroxat) och kan inte direkt känna igen mig, möjligtvis blir jag inte lika uppåt av alkohol som jag blev förr, men det finns ju substanser för det också...
2003-11-19, 14:03
Medlem
Wolverine616s avatar
Har käkat seroxat lite av å från i 1,5 år..
Kan lova att första tiden blev jag helt bäng av alkohol =)
Spårade ur aslätt och gick igång på 3-4 folköl..

Frågade läkaren om det skulle va så och hon svarade bara att det inte var ofarligt men tydligen så kan man göra "konstiga" saker när man går på seroxat.

Ska försöka sluta helt nu..
Den enda nakdelen jag märkt av medicinen är det sexuella..
Får inte samma ribba som innan och man blir mer svårstimulerad..
Att man spårar ur när man dricker gör inte så mycket.. och inte att man går igång mycke lättare heller för den delen..
Också blir jag så härligt apatisk på seroxat.. Så vore det inte för det sexuella så skulle jag nog aldrig sluta nånsin...

Citat:
Ursprungligen postat av ViciousMe
Jag käkar Paroxetin, vilket ibland resulterar i att det ibland (inte alla gånger)väldigt fort "slår över" när jag dricker öl. Det är väldigt tråkigt, eftersom jag tidigare kunde häva i mig 6-7 st och ändå ha kontroll över mig själv.
Vad jag hört från andra så liknar det nästan en snedtripp, nån som har nåt tips på vad man kan göra för att det inte ska slå över?

Vet att det är sagt att man inte ska konsumera alkohol när man tar antidepp, men wtf... Öl är gott.
2003-11-20, 10:55
Medlem
Distillerys avatar
Gick på Fontex(Prozac) för ett par år sen,jag kan lova att polarna inte gillade
effekterna när jag söp till,jag blev tydligen helt bäng i kolan och totalt personlighetsförändrad.
Däremot blev jag inte lika bakis som normalt?

Farliga grejer det där!
2003-11-27, 01:16
Awaiting Email Confirmation
ViciousMes avatar
Men sånt är tråkigt ju, jag vill kunna dricka som vanligt, utan att jag börjar bete mig som ett jävla psykfall...
2009-07-15, 00:29
Medlem
En på psykakuten svara i telefon på min fråga om alkohol+paroxetin (seroxat/paroxiflex) att man kan åka på andningsdepression??..det e väl bull?
Fler som har erfarenheter av denna blandning (sitter och testar försiktigt med pilsner just nu!)

(mod/denna tråden bör väl hellre ligga under övriga droger?)
Senast redigerad av sannolikt.. 2009-07-15 kl. 00:33.
2009-07-15, 13:03
Medlem
wääuus avatar
Enl. fass:
Användning av Seroxat tillsammans med mat och dryck

Använd inte alkohol under tiden du tar Seroxat. Alkohol kan förvärra dina symtom eller biverkningar. Om du tar Seroxat på morgonen tillsammans med mat kan risken för illamående minska.

Enl. fass för förskrivare:
Alkohol
Liksom med andra psykofarmaka bör patienter avrådas från att använda alkohol under tiden de använder paroxetin.

Det handlar alltså om att man ska undvika alkohol eftersom det påverkar psyket. Inget om andningsdepression.
2009-07-26, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sannolikt..
En på psykakuten svara i telefon på min fråga om alkohol+paroxetin (seroxat/paroxiflex) att man kan åka på andningsdepression??..det e väl bull?
Fler som har erfarenheter av denna blandning (sitter och testar försiktigt med pilsner just nu!)

(mod/denna tråden bör väl hellre ligga under övriga droger?)

Vart bara 1 stor stark,mådde lite skumt..tog rätt bra efter många månaders alkoholfrihet (+ paroxetinet kanske?) men det var fan inte som vanligt
Skall nog testa 1 gång till med 2 pilsner kanske.
2010-05-10, 15:01
Medlem
Jensofswedens avatar
Var bara tvungen att bumpa.

Du åker inte på någon andningsdepression av alkohol och SSRI. Jag har druckit mycket alkohol med flera olika SSRI för länge sedan och upplevde inget problem överhuvudtaget förutom att man blir lite lättare full. Av Effexor + alkohol har jag dock svimmat någon gång, no biggie. Tror det beror på blodtrycket som blir för lågt av alkoholen.

SSRI + alkohol verkar tämligen riskfritt förutom kanske lite ökad ångest dagen efter och sådär. Man kan också göra lite mer korkade saker på fyllan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in