• 1
  • 2
2009-06-17, 18:23
Medlem
barkeepers avatar
Ikvall (om c:a 10 minuter) kommer en fin flicka hem till mig och skall ata middag. Hon kommer fran Bolivia, och tycker om bra kott.

Sa, i ett forsok att imponera har jag varit och kopt in tva st entrecote hos slaktaren, kanonfina kottbitar med mycket marmorering.

Till detta skall jag servera shoestring fries, och sa har jag gjord en "salsa" pa rostade jalapenos, chorizo, vitlok, tomater, ruccola, kidneybonor, svarta bonor och majs.

Till efterratt blir det rabarberpaj med vaniljglass.

Men, salsan ser forfarlig ut. Och pajen fiser ihop, for degen ar for blot. Det har kan bli ordentligt pinsamt, speciellt som vi har haft "food foreplay" i en vecka genom email pa jobbet....aterkommer med rapport.
Citera
2009-06-17, 18:29
Medlem
Skra kort r alltid bra nr man ska imponera...
Citera
2009-06-17, 18:30
Medlem
dePauls avatar
Trkigt. Bertta hur det gick.

~Paul~

PS Personligen skulle jag aldrig servera salsa till entrecote
Citera
2009-06-17, 18:33
Medlem
sviffets avatar
Spnnande Hller tummarna fr dig och vntar p uppdatering
Citera
2009-06-17, 18:47
Medlem
Bush, George Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ikvall (om c:a 10 minuter) kommer en fin flicka hem till mig och skall ta middag. ...
...terkommer med rapport.

Skippa matdetaljerna. Fick du ngot sex?
Citera
2009-06-17, 18:49
Medlem
barkeepers avatar
Hej allihop! Long time no speak...

nej, du har ratt DePaul, Salsan ar definitivt en chansning, och kanske ingen som nagon som ar konservativ ger sig in pa...men jag fick en entrecote pa ett argentinskt steakhouse en gang, med en bonsalsa pa sidan, och det var kanongott. Sa lange den inte ar sa smakstark.

Som tur ar ar hon sen, da har man forsakat sin ratt att klaga pa maten. At och tig, haha.
Citera
2009-06-17, 18:50
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bush, George W
Skippa matdetaljerna. Fick du ngot sex?

Och dar gick du ratt i ignore listan. Hade!
Citera
2009-06-17, 18:51
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weezah
Skra kort r alltid bra nr man ska imponera...

ja, helt sant. Men ar man idiot sa ar man...
Citera
2009-06-17, 18:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
ja, helt sant. Men ar man idiot sa ar man...
Eller nnu bttre provlaga den mat man ska bjuda p s vet man vad man ska justera eller kanske tom ge upp.
Citera
2009-06-17, 20:50
Medlem
JGyllans avatar
Citat:
Ikvall (om c:a 10 minuter) kommer en fin flicka hem till mig och skall ata middag. Hon kommer fran Bolivia, och tycker om bra kott.

Sa, i ett forsok att imponera har jag varit och kopt in tva st entrecote hos slaktaren, kanonfina kottbitar med mycket marmorering.

Till detta skall jag servera shoestring fries, och sa har jag gjord en "salsa" pa rostade jalapenos, chorizo, vitlok, tomater, ruccola, kidneybonor, svarta bonor och majs.

Till efterratt blir det rabarberpaj med vaniljglass.

Men, salsan ser forfarlig ut. Och pajen fiser ihop, for degen ar for blot. Det har kan bli ordentligt pinsamt, speciellt som vi har haft "food foreplay" i en vecka genom email pa jobbet....aterkommer med rapport.

Ett skepp kommer lastat med internet cred
Citera
2009-06-17, 21:00
Medlem
ogos avatar
Svalde hon?
Citera
2009-06-18, 00:46
Medlem
barkeepers avatar
Jahapp. Maten blev ganska OK faktiskt. Inte pajen da, den satte jag inte ens fram. Men salsan gick ned kanonfint. Men det var ganska kul nar hon sa:

"So this stuff started life as an attempt at salsa?"

Point taken. Nasta gang blir det hemgjord bea.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in