2026-07-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraOlivia
Om inte det här med barnet har satt käppar i hjulet så tror jag att de flyttar till Hedemora. Jackie la ut att de skulle flytta dit men tog bort det inlägget väldigt fort. Detta var för en tid sedan. Detta tillsammans med att Patriks mamma skrivit att hon skulle hjälpa honom att flytta och sen även tog bort det inlägget. Men flytta dit och lämna båda barnen i Sthlm.. ja. Med tiden lär vi få veta

Vet du att lilla O är i Stockholm?
Citera
2026-07-21, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Nej. Har ingen aning.
Citera
2026-07-21, 19:42
Medlem
Citat:

Suck vart får du alltifrån?

INGEN ska veta vart O är INGEN allra minst Jackie.

Sedan har Patrik en till son som bor just i Stockholm.
Citera
2026-07-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1

Alltså personen skrev ju "lämna båda barnen i Stockholm"
Citera
2026-07-21, 21:19
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Det gör hon säkert men kan väl va kul med ngt extra att rumla för. Ensamstående har det inte så fett. Bara J som tror det.

Låter jättekonstigt, finns väl barn som har det bra mycket sämre. Eller försöker du få komma till med mamman...
Citera
2026-07-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Låter jättekonstigt, finns väl barn som har det bra mycket sämre. Eller försöker du få komma till med mamman...

Ja den var lite märklig. Sedan tvivlar jag starkt på att mamman ens vill ha medömkan från någon okänd men det är min kill gissning.
Citera
2026-07-21, 21:28
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ja den var lite märklig. Sedan tvivlar jag starkt på att mamman ens vill ha medömkan från någon okänd men det är min kill gissning.

Sant sant, bättre med en swish till P. Har det nog inte så lätt.
Citera
2026-07-21, 21:35
Medlem
Citat:

Var väl snarare uppmuntran.
Citera
2026-07-21, 23:03
Medlem
Citat:
Var väl snarare uppmuntran.

Skit samma..
Du är fan inte frisk.
Citera
2026-07-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraOlivia
Om inte det här med barnet har satt käppar i hjulet så tror jag att de flyttar till Hedemora. Det här med att Patriks mamma skrivit att hon skulle hjälpa honom att flytta och sen tog bort det inlägget. Men flytta dit och lämna båda barnen i Sthlm.. ja. Med tiden lär vi få veta.
Redigerar mitt inlägg. Jag vet inte var O är.

Det haglar inte direkt av jobberbjudanden över familjen Ferm/Lundström och att bara flytta till en ny kommun och förvänta sig försörjning i form av försörjningsstöd fungerar inte. Det fungerar ännu mindre så om Patrik nu lyckats med konststycket att ha någon form av sysselsättning. Därutöver tror jag det är till antalet få som hyr ut en lägenhet till det paret utan inkomst.
Inte ens Patriks mamma lär väl orka med dem i källaren en speciellt lång tid.
Och jag skulle bli genuint förvånad om de ens har råd att flytta i och med inköp av kartonger och betalning av skador de orsakat i lägenheten och alla utgifter som kommer på köpet med en flytt.

Citat:

Jag skrev om att det kanske inte är så smart att lämna kommunen som har hand om ärendet hos socialtjänsten om de vill ha tillbaka sonen och syftade då på deras egen där de sannolikt är tvungna att bevisa nykterhet osv. Det ses sällan som speciellt ansvarstagande. Har ingen aning om var bebisen är och hade jag det skulle jag inte skriva det här. Men det är även hemkommunen som är ansvariga handläggare för O.

Och vill Patrik ha tillbaka son nummer 1 går det ju inte att flytta, gissar att flytta från ett barn inte ses som ett plus för att få tillbaka ett annat heller.
Citera
2026-07-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det haglar inte direkt av jobberbjudanden över familjen Ferm/Lundström och att bara flytta till en ny kommun och förvänta sig försörjning i form av försörjningsstöd fungerar inte. Det fungerar ännu mindre så om Patrik nu lyckats med konststycket att ha någon form av sysselsättning. Därutöver tror jag det är till antalet få som hyr ut en lägenhet till det paret utan inkomst.
Inte ens Patriks mamma lär väl orka med dem i källaren en speciellt lång tid.
Och jag skulle bli genuint förvånad om de ens har råd att flytta i och med inköp av kartonger och betalning av skador de orsakat i lägenheten och alla utgifter som kommer på köpet med en flytt.

Jag skrev om att det kanske inte är så smart att lämna kommunen som har hand om ärendet hos socialtjänsten om de vill ha tillbaka sonen och syftade då på deras egen där de sannolikt är tvungna att bevisa nykterhet osv. Det ses sällan som speciellt ansvarstagande. Har ingen aning om var bebisen är och hade jag det skulle jag inte skriva det här. Men det är även hemkommunen som är ansvariga handläggare för O.

Och vill Patrik ha tillbaka son nummer 1 går det ju inte att flytta, gissar att flytta från ett barn inte ses som ett plus för att få tillbaka ett annat heller.
Vill han det då?

Myspys att bo där i källaren för familjen Ferm. Ha sex och dricka öl i bastun och sedan krypa tillbaka till luftmadrassen.
Drömmen för familjen ju
Citera
Igår, 08:52
Medlem
Han har nog velat men har inte fått jobba för Jackie.
Hon kan ju inte vara själv så hon såg till att Patrik blev en lika stor nolla som henne själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in