2009-06-15, 21:41
Medlem
Om vi utgår ifrån att FIFA fortsätter att fördela VM slutspelen mellan de olika världsdelarna. 2002 Asien 2006 Europa 2010 Afrika 2014 Sydamerika

Vilka länder vill du ge VM slutspel de närmaste åren?

2018 Nordamerika (Concacaf)
2022 Asien
2026 Europa
2030 Afrika
2034 Sydamerika

--------------------------------------------------

2018 Kanada
2022 Australien
2026 England
2030 Egypten
2034 Argentina

-------------------------------------------------------------
2009-06-15, 21:50
Bannlyst
Intressant frågeställning, nu går jag dock förbi den. Afrika ska fan inte få arrangera ngt så länge dom håller på med dessa jävla trumpeter. England, Tyskland, Italien, Frankrike alla bra arrangörer, skulle vilja se ett VM i Turkiet. Asien och Nordamerika funkar bra, men då suger tiderna, speciellt i Asien. I Nordamerika beror d ju på vilken tidzon d ligger i. Brasilien och Argentina självklart. Ser gärna att Norden arrangerar tillsammans, Sverige, Norge, Danmark.
2009-06-15, 23:11
Medlem
Tebos avatar
De har redan gått ut med att rotationen inte längre gäller, dess enda syfte var att uppfylla Blatters löfte om att ge Afrika ett VM-slutspel.
2009-06-15, 23:50
Medlem
Italien så dom kan komma igång med sitt byggande av arenor!
2009-06-15, 23:59
Medlem
thakiings avatar
I europa så skulle jag gärna se något av England, Italien eller Frankrike arrangera.

Sverige däremot ska verkligen inte arrangera något mästerskap förrän vi byggt ordentliga arenor. Nu är det visserligen U21, men bara grejen att man spelar en öppningsmatch på Örjans Vall. Känns som att vi ligger långt efter andra länder på just arenafronten.
2009-06-16, 00:34
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
England är ultimat tycker jag, annars är även Spanien och Tyskland bra alternativ. Sen skulle jag gärna se VM i USA igen för det var en fantastisk folkfest med maffiga arenor och fint väder 1994, där bevisade stora satan att dom klarar av ett VM slutspel på ett närmast perfekt vis
2009-06-16, 00:44
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Nu är det visserligen U21, men bara grejen att man spelar en öppningsmatch på Örjans Vall. Känns som att vi ligger långt efter andra länder på just arenafronten.

Har du varit på Örjans Vall nångång?

För jävla fint där precis vid vattnet. En riktigt idyllisk arena som du inte lär se i nån annan toppliga.
2009-06-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
England är ultimat tycker jag, annars är även Spanien och Tyskland bra alternativ. Sen skulle jag gärna se VM i USA igen för det var en fantastisk folkfest med maffiga arenor och fint väder 1994, där bevisade stora satan att dom klarar av ett VM slutspel på ett närmast perfekt vis

England har dom bästa arenorna men det sämsta klimatet.

Tyskland 06 var bra, fina arenor bra stämning och fint väder.

http://en.wikipedia.org/wiki/2018_FIFA_World_Cup

Det känns som VM 2018 hamnar i Ryssland.
2009-06-16, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Har du varit på Örjans Vall nångång?

För jävla fint där precis vid vattnet. En riktigt idyllisk arena som du inte lär se i nån annan toppliga.

Visst ligger Örjans Vall fint - det gör Fredriksskans i Kalmar också - men det är inte riktigt Ernst-Happel-nivå på dem.

Mina egna val, ej restrikterat av kontinentsrotation:

2018 - Turkiet
2022 - Australien
2026 - England
2030 - Mexico
2034 - Brasilien
2009-06-16, 03:09
Medlem
Dessa skulle jag vilja se, skiter också i kontinentrotation.

2018 - England
2022 - Italien
2026 - Brasilien
2030 - Australien
2034 - USA
2009-06-16, 03:18
Medlem
Otroligt ändå att Brasilien inte arrangerat ett enda VM sedan 1950. Frågan är om det kommer ske igen inom en överskådlig framtid eller om vi får mästerskap i "expansionsmarknader" som Ryssland o. dyl.?
2009-06-16, 03:24
Medlem
Tebos avatar
Såvida det inte händer något drastiskt i världspolitiken tror jag det kommer se ut ungefär såhär:

2018 - England - Nästan garanterat att Europa får detta VM och det är då 52 år sedan England arrangerade senast, vilket gör dem till den, av de stora fotbollsnationerna, som väntat längst för att få arrangera ett VM.

2022 - Kina - Antingen Nordamerika eller Asien som får det här VM. Går det till Asien känns Kina som den givna kandidaten och USA känns som den enda troliga valet i Nordamerika. Gissar på Kina först pga Vm -94.

2026 - USA - Se ovan. Även om Mexico och Kanada kanske inte håller med så känns de inte som några kandidater. Fotbollsintresset i Kanada är inte tillräckligt stort och Mexiko har redan haft två VM.

2030 - Ryssland - Tillbaka till Europa och Ryssland är det största land som inte arrangerat ett VM så de känns som det mest logiska alternativet.

Citat:
Ursprungligen postat av Iakobos
Otroligt ändå att Brasilien inte arrangerat ett enda VM sedan 1950. Frågan är om det kommer ske igen inom en överskådlig framtid eller om vi får mästerskap i "expansionsmarknader" som Ryssland o. dyl.?
VM 2014 kommer gå i Brasilien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in