2009-06-16, 03:36
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Såvida det inte händer något drastiskt i världspolitiken tror jag det kommer se ut ungefär såhär:

2018 - England - Nästan garanterat att Europa får detta VM och det är då 52 år sedan England arrangerade senast, vilket gör dem till den, av de stora fotbollsnationerna, som väntat längst för att få arrangera ett VM.

2022 - Kina - Antingen Nordamerika eller Asien som får det här VM. Går det till Asien känns Kina som den givna kandidaten och USA känns som den enda troliga valet i Nordamerika. Gissar på Kina först pga Vm -94.

2026 - USA - Se ovan. Även om Mexico och Kanada kanske inte håller med så känns de inte som några kandidater. Fotbollsintresset i Kanada är inte tillräckligt stort och Mexiko har redan haft två VM.

2030 - Ryssland - Tillbaka till Europa och Ryssland är det största land som inte arrangerat ett VM så de känns som det mest logiska alternativet.

VM 2014 kommer gå i Brasilien.
Ser mycket troligt ut och hyfsat bra ut imo.
2009-06-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
VM 2014 kommer gå i Brasilien.

Med i matchen, eller hur? Då byter jag väl ut BRA mot Ryssland.

2018 - Turkiet
2022 - Australien
2026 - England
2030 - Mexico
2034 - Ryssland
2009-06-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
England har dom bästa arenorna men det sämsta klimatet.

Tyskland 06 var bra, fina arenor bra stämning och fint väder.

http://en.wikipedia.org/wiki/2018_FIFA_World_Cup

Det känns som VM 2018 hamnar i Ryssland.
Då gäller det att de ordnar med visumfrågan i tid så att det inte blir en repris på CL-finalen förra året. Känner flera som åkte dit och de tillbringade väldigt mycket tid på ryska ambassaden i Stockholm veckorna innan finalen. Får verkligen inte hända igen.

England är mitt val för 2018. Det är verkligen dags för fotbollens hemland att arrangera ett mästerskap igen. De har nog den bästa arenasituationen i dagsläget och 2018 har säkert Liverpool, Everton och Tottenham hunnit bygga nytt. Det är möjligt att det blir för tight rent geografiskt om både Everton och Liverpool samt Tottenham och Arsenal får VM-matcher på sina hemmaarenor, men Englands arenor är ändå överlägsna de andra länderna.
2009-06-16, 23:33
Medlem
bautas avatar
Visst finns det en viss charm med att sitta uppe på nätterna och kolla på när sverige lirar på andra sidan atlanten eller andra obskyra ställen, men av rena euro-centriska bekvämlighetsskäl tycker jag man bör lira i europa så ofta som möjligt. Möjligtvis någon enstaka gång i nåt hi-tech-land som Japan igen alternativt i Brasilien eller Argentina med tanke på hur jävla stor fotbollen är där. Får väl se hur väl Syd-Afrika lyckas med sitt arrangemang, det känns dock som en omöjligt uppgift för dem att överträffa Tyskland i senaste VM.
2009-06-16, 23:40
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Har du varit på Örjans Vall nångång?

För jävla fint där precis vid vattnet. En riktigt idyllisk arena som du inte lär se i nån annan toppliga.

Det är det säkert, men arenan håller väl inte direkt någon hög nivå. Kan t.ex. inte se ett stort mästerskap spelas där.

Sen ska det helt enkelt inte få hända att det springer in folk på arenan. I det här fallet tycker jag dock man får lägga ansvaret på vakterna som var otroligt sega i sitt agerande.
2009-06-17, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Om vi utgår ifrån att FIFA fortsätter att fördela VM slutspelen mellan de olika världsdelarna. 2002 Asien 2006 Europa 2010 Afrika 2014 Sydamerika

Vilka länder vill du ge VM slutspel de närmaste åren?

2018 Nordamerika (Concacaf)
2022 Asien
2026 Europa
2030 Afrika
2034 Sydamerika

--------------------------------------------------

2018 Kanada
2022 Australien
2026 England
2030 Egypten
2034 Argentina

-------------------------------------------------------------

Här går det att läsa om den skrotade rotationen:
http://www.fifa.com/aboutfifa/federation/administration/releases/newsid=625122.html#rotation+ends+2018

Jag läste någonstans för någon vecka sedan att Kina gärna vill ha VM 2018, även Australien och USA ska vara sugna på mästerskapet 2018 och jag har läst att England sägs vara intresserade med tanke på att de då har ett (förhoppningsvis) framgångsrikt sommar-OS i ryggen. Men kanske är det dags för Asien på nytt 2018, vilket då gör att nästa gång det går i Europa är 2022 eller kanske längre fram i tiden än det.
2009-06-17, 00:48
Medlem
Karl H.s avatar
Skönt att rotationen skippas. Hoppas på att VM hålls i Europa 2018.
2009-06-17, 01:35
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
England har dom bästa arenorna men det sämsta klimatet.

Tyskland 06 var bra, fina arenor bra stämning och fint väder.

http://en.wikipedia.org/wiki/2018_FIFA_World_Cup

Det känns som VM 2018 hamnar i Ryssland.

Ryssland verkar bra. Riktigt fina arenor och ett land man ändå skulle kunna tänka sig att besöka.
2009-06-17, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Ryssland verkar bra. Riktigt fina arenor och ett land man ändå skulle kunna tänka sig att besöka.

Och med en egen liga på frammarsch. Känns som om det ligger helt rätt i tiden ur allas synvinkel för ett mästerskap där.
2009-06-17, 03:53
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauta
Får väl se hur väl Syd-Afrika lyckas med sitt arrangemang, det känns dock som en omöjligt uppgift för dem att överträffa Tyskland i senaste VM.

Tysklands arrangemang var väl snudd på tidernas bästa. VM borde alltid gå i ett gästvänligt I-land med riktigt bra arenor och infrastruktur. Mästerskapet är hela fotbollsvärldens mest efterlängtade smörgåsbord som bara dukas upp en gång vart fjärde år, och då spelar det ingen roll om nåt ljushuvud hos FIFA anser att det är Swazilands rättmätiga tur att hålla i det. Det gagnar bara egot hos arrangörerna medan resten av världen suckar och räkna på fingrarna hur många år det är kvar tills Europa är först i kön igen. Ett folkligt intresse för spektaklet bör också råda i landet.
2009-06-17, 07:17
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
...
--------------------------------------------------

2018 Kanada
2022 Australien
2026 England
2030 Egypten
2034 Argentina

-------------------------------------------------------------

Hmm?
Kanada? VM i fotboll? Hur tänkte du nu?
Detta ska självfallet hållas i USA. Fatta hur många biljetter som kommer att släppas när alla matcher hålls på NFL-arenor. Där den minsta arenan tar 60 000 och den största runt 112 000.

Egypten?
I juli? Helst inte va?

Jag skulle först vilja se VM i USA och sedan i Australien eller Ryssland.
2009-06-17, 09:30
Medlem
padrons avatar
Jag gissar att 2018, 2022, 2026 hamnar i England, Ryssland och USA men kanske inte nödvändigtvis i den ordningen. Alla tre har maffiga arenor och Ryssland har säkert fått igång sin civilisation tills dess.

Ett samnordiskt mästerskap kan vi nog glömma, det funkade kanske i EM för sexton år sen men fotbolls-VM idag (och i framtiden) är ett helt annat monster. I Tyskland 2006 använde man 12 arenor och ingen med kapacitet under 40 000.

Det var lite läskigt att skriva det där och göra långa framtidsprognoser. Jag får lite Terminator/Flykten från New York-vibbar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in