Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-15, 17:41
Medlem
SantaFromBehinds avatar
Tja!

vi har haft den avtagbara kroken på över hela vintern... jajaja, jag vet ... inte så smart.... men nu börjar det dra ihop sig till besiktning och då ska man ju kunna koppla på å av kroken. men fanstyget sitter fan fast! vi har provat att spraya 5-56 i alla möjliga vinklar och vrår, vänligt men bestämt knackat med storsläggan fram och tillbaka. Vi har till å med provat att fästa spännband runt det gamla äppelträdet utan resultat... (spännbandet gick av) har nån nåt tips så vore jag evigt tacksam
Citera
2009-06-15, 18:16
Medlem
Fuzzs avatar
Vilken bil?
Är det en sådan som ska vridas?

Släpper låset så är det bara att slå kan behövas mycket kraft med 5kg släggan.
Citera
2009-06-15, 18:58
Medlem
Har den suttit så pass länge är det nog rätt så kört.
Det kan fungera att få bort den om du hettar upp dragkrogen med svetsen. Men troligen så är det nog bara kvar att byta ut hela skiten. En dyrbar läxa, men sådana dragkrokar skall man ju montera när man använder den, samt montera bort den direkt då man inte har släp på.
Citera
2009-06-15, 19:14
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Jag tror med på värme plus slägga..
Citera
2009-06-15, 20:23
Medlem
rebbans avatar
Jag tror som dom andra värme och våld..
Citera
2009-06-15, 22:58
Medlem
Styrbjörns avatar
Värme och våld är det som gäller ja. Ha HELT klart för dig hur låsningsfunktionen fungerar så att du inte våldar i låst läge så att säga.
Citera
2009-06-16, 22:51
Medlem
TeEsErs avatar
Använd inte våld, använd övervåld. Jag har personligen fått tuppjuck på ett fastrostat drag och slagit oavbrutit i fem-sex minuter så att hela kvarteret hatade mig. Sen lossnade det.

Vi ställde även bilen nästan på nosen genom att sätta bakhjulen på en fyrhjulslyft och hissa upp. Sen matade vi draget med rostlösare i ett par timmar också.

Lycka till. Finns inget annat än våld som löser detta. Och sen när du får loss kroken....jävlar vad du ska smörja den i fortsättningen

/T
Citera
2009-06-17, 06:50
Medlem
actionbents avatar
Vill du ha dragkrok? Åk till skroten och köp en begad av dom.
Vill du inte ha dragkrok, regga om bilen.
Citera
2009-06-17, 08:31
Medlem
Draedons avatar
Här är det inte våld som gäller utan fucking ultra violence i kombination med värme!

Värm upp rejält (utan att börja smälta ner kofångare etc) sen är det bara att börja mata ultravåld med den största släggan du har. Och se för guds skull till att du inte våldtar kroken i låst läge som någon påpekade.
Citera
2009-06-17, 14:57
Medlem
Sconemans avatar
De tar väll inte av den på besiktningen? Jag hade satt på min innan jag åkte dit och det enda han gjorde var att dra och rycka i den för att se att den satt fast ordentligt.

/ Sconeman.
Citera
2009-06-17, 15:11
Medlem
Jkasses avatar
Våld, går det inte med våld tar du i med mera våld, funkar det inte då var det sönder från början.
Citera
2009-06-17, 15:22
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sconeman
De tar väll inte av den på besiktningen? Jag hade satt på min innan jag åkte dit och det enda han gjorde var att dra och rycka i den för att se att den satt fast ordentligt.

/ Sconeman.

Det har dom gjort på samtliga bilar jag besiktat med avtagarbar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in