Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-17, 18:16
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Haha bara jag som finner denna tråd riktigt underhållande? Får en massa bilder framför mig följt av skrattande
Citera
2009-06-17, 18:23
Medlem
pongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sconeman
De tar väll inte av den på besiktningen? Jag hade satt på min innan jag åkte dit och det enda han gjorde var att dra och rycka i den för att se att den satt fast ordentligt.

/ Sconeman.

löstagbartdrag måste att kunna ta av och på. det kontrollerar sbp
Citera
2009-06-17, 19:41
Medlem
core_s avatar
Citat:
De tar väll inte av den på besiktningen? Jag hade satt på min innan jag åkte dit och det enda han gjorde var att dra och rycka i den för att se att den satt fast ordentligt.

/ Sconeman.

Det gör dom sannerligen. Det skall gå att få av och på utan större besvär.

Jag drämde dän mitt med släggan i besiktningshallen en gång i tiden, när jag glömde lirka upp det innan.
Nog inte alla som accepterar det riktigt, men fick en relativt skön besiktningsman för en gångs skull, så han bara skrattade och godkände det.
Citera
2009-06-18, 19:36
Medlem
Citat:

/ Sconeman.

Att de kollar! När jag körde min salig 245 var det en som ryckte förgäves i min fällbara krok och muttrade över avsaknad av en stor sprint som ska sitta där. Det var först när jag påpekade för honom att det satt en bult fastsvetsad i sprinthålet som han gick med på att inte sätta en tvåa för kärvande krok.

Istället började han yra om registreringsbesiktning eftersom den fällbara kroken numera var fast, men återigen fick jag påpeka för honom att det står "Draganordning: kula" i regbeviset och inte ett ord om något fällbart.

Så jo, de kollar, men man får undervisa dom ibland.
Citera
2009-06-18, 20:17
Medlem
Sconemans avatar
Vaffan, konstigt. Jag besiktigade för nån månad sen bara och jag kan svära på att han inte gjorde annatt än att rycka lite i den. Men han gjorde väll fel helt enkelt. Då har jag lärt mig nått nytt idag också.

/ Sconeman.
Citera
2009-06-21, 03:29
Medlem
FridgePacks avatar
Allt kan lösas med våld
Går inte våld så får man ta till mer våld
Går det sönder var det trasigt från början.

Bara ta i som en jävla arbetshäst!

EDIT: Såg nu att en redan sagt ovanstående på förstasidan
Citera
2009-06-21, 10:02
Medlem
pongos avatar
Citat:
Vaffan, konstigt. Jag besiktigade för nån månad sen bara och jag kan svära på att han inte gjorde annatt än att rycka lite i den. Men han gjorde väll fel helt enkelt. Då har jag lärt mig nått nytt idag också.

/ Sconeman.

sitter draget där, så går det så snabbt att man knappt märker det Bara att (om man har sådan modell) dra handtaget, lossar det? tillbaka med det... Klart!
Sitter det fast, så säger de troligen till.
Men det är klart att de glömmer kolla ibland.

Har en kompis som hade en Passat för något år sedan, köpt hos VAG med fast drag. Allt var frid och fröjd tills han besiktade andra gången det är väl två år mellan nya bilar, tror jag.
Då säger besiktningsgubben -jaha, du har satt på drag ser jag, då måste vi göra en registreringsbesiktning.
Kompisen -öh, det har suttit på bilen sen jag köpte den på VAG och förra gången sa ni inget.
I vart fall gjordes en regbesikting.

Bilfirman hade aldrig reggat bilen med draget. Men de betalade givetvis allt.

Undra hur det hade gått på en "flygande besiktning"? Hade man fått böter för draget tro?
Citera
2009-10-15, 09:33
Medlem
Emilll88s avatar
Har samma problem jag nu, ska det bara vara att värma på själva metalldelarna med en svets eller?

Undrar lite om man kan svetsa fast den och göra den till en "fast" krok istället?
Citera
2009-10-15, 09:55
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilll88
Har samma problem jag nu, ska det bara vara att värma på själva metalldelarna med en svets eller?

Undrar lite om man kan svetsa fast den och göra den till en "fast" krok istället?

Nej, du kan inte göra den till "fast". Bara att byta hela draget till en fast om du inte vill ta av kroken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in