Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-01, 14:52
  #1681
Medlem
Poliser eller detektiver som blir förbannade över att de inte kan exempelivs lösa ett fall och river ner allt de har på sitt skrivbord, i all röra så plockar personen upp ett specefikt objekt på golvet och finner en ledtråd.
__________________
Senast redigerad av Znorken 2009-12-01 kl. 14:56.
Citera
2009-12-02, 00:03
  #1682
Medlem
Fantomernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Händer inte det i verkligheten?
Jag har ingen aning faktiskt, men jag hoppas verkligen inte att det är lika ofta och med samma likgiltighet som i filmer och tv-serier.
Citera
2009-12-02, 00:05
  #1683
Medlem
Hummelturfs avatar
I alla filmer förutom komedier då folk röker gräs så blir de aldrig höga
Citera
2009-12-02, 00:12
  #1684
Medlem
Von0bens avatar
Om nån drar kokain i en film så blir personen mest slö och lite lite mellow och sätter sig ner och blundar eller sluddrar fram nåt med halvslutna ögon

I verkligheten är ju kokain liksom tjack droger som skapar pladdriga uppåtbeteenden
Citera
2009-12-02, 00:19
  #1685
Medlem
Oozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Om nån drar kokain i en film så blir personen mest slö och lite lite mellow och sätter sig ner och blundar eller sluddrar fram nåt med halvslutna ögon

I verkligheten är ju kokain liksom tjack droger som skapar pladdriga uppåtbeteenden

Inte i Stålmannen.
Citera
2009-12-02, 00:33
  #1686
Medlem
marcus90_kungs avatar
Jag såg nyss på Alien vs. predator vilket är en ganska bra film. Däremot när några av världens främsta upptäcksresande experter inte vet att man dör på några minuter i nollgradigt vatten så känns det dumt. Det vet väl varenda lågstadieunge? Eller när världens rikaste upptäcksresande går in i ett rum där det ligger döda människor på britsar som formar en ring och det är heliga symboler överallt och frågar "what is this?". Kom igen vafan, någon kan väl förklara att det är en offerkammare utan att någon annan måste framstå som en typiskt efterbliven amerikan.
Citera
2009-12-02, 00:43
  #1687
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjusifer
Sätter man på tv så börjar nyheterna alltid just där det är av intresse för huvudpersonen.
..som sedan även stänger av utan ha sett färdigt hela sekvensen. Som om det skulle ske i verkliga livet, man sitter ju och vevar repris på repris för att se om det tillkommit något.
Citera
2009-12-02, 01:07
  #1688
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
..som sedan även stänger av utan ha sett färdigt hela sekvensen. Som om det skulle ske i verkliga livet, man sitter ju och vevar repris på repris för att se om det tillkommit något.
Om de snackar i telefon men nån och vill att den ska se på nyheten så hinner dom alltid att sätta på tv:n och höra om nyheten innan de går över till andra nyheter.
Citera
2009-12-02, 05:22
  #1689
Medlem
mördaren besöker nästan alltid offrets begravning i smyg och drar snabbt där ifrån haha.. inte för att jag vet men jag tror absolut inte det är så värst vanligt i verkligheten
Citera
2009-12-02, 06:10
  #1690
Medlem
Alltid då folk pratar i webcam så kollar dom direkt in i själva kameran, när man i verkligheten kollar på datorskärmen och på så vis inte kollar rakt på personen. Detta stör jag mig nåt så oerhört på
Citera
2009-12-02, 07:02
  #1691
Medlem
vet inte om det tagits upp men i action/krigsfilmer så gör dom mantelrörelse
(drar i pistolen/gäveret klick klicka ni fattar) HELA tiden för att det är coolt.
Citera
2009-12-02, 10:01
  #1692
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Kör bil efter att ha druckit. Väldigt ofta.
Fast i USA så krävs det väl runt en promille för att det ska räknas som rattfylla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback