• 1
  • 2
2009-06-14, 11:32
Medlem
Tjena, jag tänker skaffa en tatuering snart, men är fortfarande fundersam om vad det ska vara, jag kom på en bra idé nyss, tänk er den här bilden http://en.wikipedia.org/wiki/File:Reichsadler.svg fast man tar bort hakkorset och lägger till tre kronor i kransen, och sen tatuerar den på vänstra bröstet, skulle inte de vara snyggt? vad tycker ni?
Citera
2009-06-14, 11:47
Medlem
D3ans avatar
hehe tre kronor i kransen skulle inte ta bort nazi wibbarna om de nu är din tanke?

förövrigt nja inte speciellt snyggt.

men orka bry sig om vad andra tycker?
Citera
2009-06-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priveonic
Tjena, jag tänker skaffa en tatuering snart, men är fortfarande fundersam om vad det ska vara, jag kom på en bra idé nyss, tänk er den här bilden http://en.wikipedia.org/wiki/File:Reichsadler.svg fast man tar bort hakkorset och lägger till tre kronor i kransen, och sen tatuerar den på vänstra bröstet, skulle inte de vara snyggt? vad tycker ni?

Kanske, men bara för att du tar bort nazikorset skulle det VERKLIGEN inte ta bort nazivibbar.

Jag lovar folk kommer att spotta på dig och skrika efter dej, även fast du inte är nazi.

+ den är inte så snygg
Citera
2009-06-14, 12:00
Medlem
Pimpies avatar
Nä.
Diggar inte såna helsvarta motiv öht, känns väldigt tribaldrake över det.
Skulle jag vara dig, om det nu är en just en fågel du vill ha, så tycker jag du ska köra på en snygg realistisk fågel gjord av en kompetent tatuerare.

Du kommer förmodligen också få dras med en ny-nazist/volvo/byfåne/WT-stämpel hur du än trixar med det motivet.

Men det var min röst i alla fall. Do what you want.
Citera
2009-06-14, 12:05
Medlem
Ramaskriets avatar
Dra en stor jävla örn i pannan, en åtta på varje kind och ett hakkors på hakan. Då får du fram det budskapet du vill och så har du plats på hela bröstet för att göra det hela lite rumsrenare med tre kronor. Gärna en krona på varje bröstvårta och en på naveln. Blir skitsnyggt.
Citera
2009-06-14, 12:08
Medlem
WordOfMouths avatar
Är du nasse så kommer det bli skitfint! Men varför ta bort hakkorset? Det kommer ge dig en massa nya vänner!
Citera
2009-06-14, 12:22
Medlem
Tatueringar brukar väl i flesta fall vara mer eller mindre personliga, dvs med ett motiv som har betydelse för bäraren.

Har du någon tanke bakom motivet med örnen?
Citera
2009-06-14, 12:32
Medlem
Davy.Joness avatar
Imo, även om du byter ut hakkorset mot tre kronor kommer den fortfarande påminna om Nazistsymbolen. Och jag tycker det är att smäda tre kronor att kombinera de symbolerna med varandra. Som någon sa, du kommer få en nazist/WT-stämpel oavkortat.

Men framförallt, fråga inte oss andra... DU ska trivas med den och gilla den.
Citera
2009-06-14, 12:55
Medlem
Varulvs avatar
Byta ut hakkorset mot en Peacemärke skulle kunna vara något om du nu vill ha bort Nazistämpeln.
Citera
2009-06-14, 19:01
Medlem
MisterGGs avatar
Flyttar till tatueringsmotiv
OT-inlägg resulterar i tillsägelse.

/Mod
Citera
2009-06-14, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Byta ut hakkorset mot en Peacemärke skulle kunna vara något om du nu vill ha bort Nazistämpeln.

Fast frågan är ju om tatueringen då inte hade blivit ännu mer provocerande
Citera
2009-06-14, 20:51
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpie
Nä.
Diggar inte såna helsvarta motiv öht, känns väldigt tribaldrake över det.
Skulle jag vara dig, om det nu är en just en fågel du vill ha, så tycker jag du ska köra på en snygg realistisk fågel gjord av en kompetent tatuerare.

Du kommer förmodligen också få dras med en ny-nazist/volvo/byfåne/WT-stämpel hur du än trixar med det motivet.

Men det var min röst i alla fall. Do what you want.

OT

Blackwork brukar f.ö vara jävligt snygg, tycker jag

OnT: Nä, nä.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in