2009-07-16, 14:29
Medlem
Thornhills avatar
http://www.youtube.com/watch?v=JymIlYJxC80

Älskar man inte det här så är det något som är fel i skallen. Seriöst.
Citera
2009-07-16, 17:43
Medlem
pikzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Kan någon förklara vad i h-e den låttiteln betyder!
Är det "kajparadis" som är särskrivet eller vad är det fråga om?

Troligen menar han att "Gullbergs kaj" är hans paradis, men riktigt så står det ju inte... "Mitt paradis Gullbergs kaj" hade jag kunnat förstå.

Förresten: vem har han stulit den titeln av?

Haha. Ja, jag tycker också det låter konstigt, men låten är så bra att det inte gör mig så mycket. Flera av hans låtar är stulna, precis som Gyllene Tider har stulit låtar, och många, många andra folkkära artister.
Citera
2009-07-17, 01:22
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill

Ja, jag är nog utvecklingsstörd.
Citera
2009-07-17, 01:30
Medlem
Necromantias avatar
Citat:

Dra igen smörhålet. Det där räknar inte jag som musik.
Jag blir hellre kallad för efterbliven än att lyssna på det där.
Citera
2009-07-17, 01:31
Medlem
Hört att han ska sprida sjukt mycket energi live, det kan jag respektera. Men på skiva låter det mest som han sitter o jämkar sig om saker med en jobbig röst o trisst bakgrundsmusik.
Citera
2009-07-17, 01:46
Medlem
jaja1s avatar
Citat:

Då är jag nog efterbliven och har något fel i skallen, men det är jag stolt över.
Citera
2009-07-17, 01:53
Medlem
Samwises avatar
Då är ni säkerligen det, för den där texten, och allting som är runt det där är underbart, hur kan man inte ta in skönheten i det. Dra inte massa trötta argument att han inte kan sjunga eller är omusikalisk!
Citera
2009-07-17, 01:58
Awaiting Email Confirmation
Haha! Detta är så roligt. Jag ska börja med att säga att jag respekterar människor oavsett vad dom lyssnar på (dock inte om man bara lyssnar på tecno) Men allt annat.

Sen detta hat som finns som finns mot alla våran Håkan är märkligt, så det finns olika kategorier.

1. Det är populärt att hata honom.
2. Man vågar inte erkänna för sina "häftiga" vänner att man faktiskt gillar honom.
3. Man har inte öra nog för att förstå vad det är han gör, och hur speciellt det är.
4. Och givetvis om man tillhör den tragiska skala som bara lyssnar på tecno, inget illa menat. Men det finns mer musik.
5. Inbitna hårdrockare brukar heller inte gilla det. Men vadå? Hårdrockare lyssnar ju inte ens på hårdrock längre
SÅ nu kan vi låsa tråden.

Citera
2009-07-17, 02:02
Medlem
Fargoths avatar
Citat:

Eller så uppskattar man musik som varken är neddummat, kommersiellt eller som bygger på en image istället för själva musiken...

Jag gillar inte Håkan Hellström. Han sjunger falskt och personifierar det som jag inte tycker om med mainstreammusik, trots det kan jag inte låta bli att bli glad av "Kom igen Lena".
Citera
2009-07-17, 02:05
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Eller så uppskattar man musik som varken är neddummat, kommersiellt eller som bygger på en image istället för själva musiken...

Jag gillar inte Håkan Hellström. Han sjunger falskt och personifierar det som jag inte tycker om med mainstreammusik, trots det kan jag inte låta bli att bli glad av "Kom igen Lena".

Det finns väldigt många av de stora som sjunger falskt. Såg honom på roskilde nu i år och han sjunger faktiskt riktigt bra.
Citera
2009-07-17, 02:08
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skansenskansen
Det finns väldigt många av de stora som sjunger falskt. Såg honom på roskilde nu i år och han sjunger faktiskt riktigt bra.

Håkan sjunger ju knappast mindre falskt för att andra också gör det.
Citera
2009-07-17, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skansenskansen
Haha! Detta är så roligt. Jag ska börja med att säga att jag respekterar människor oavsett vad dom lyssnar på (dock inte om man bara lyssnar på tecno) Men allt annat.

Sen detta hat som finns som finns mot alla våran Håkan är märkligt, så det finns olika kategorier.

1. Det är populärt att hata honom.
2. Man vågar inte erkänna för sina "häftiga" vänner att man faktiskt gillar honom.

3. Man har inte öra nog för att förstå vad det är han gör, och hur speciellt det är.
4. Och givetvis om man tillhör den tragiska skala som bara lyssnar på tecno, inget illa menat. Men det finns mer musik.
5. Inbitna hårdrockare brukar heller inte gilla det. Men vadå? Hårdrockare lyssnar ju inte ens på hårdrock längre

SÅ nu kan vi låsa tråden.

Mjo, med tanke på att ca 80% av Göteborgs ungdommar älskar honnom är jag ju väldigt rädd att bli ocool om jag säger att jag gillar honom.

Och vem säger att Håkan fans har så mycket bättre sinne för musik än alla andra? Det är ju bara helt subjektivt.

Techno kan jag inte uttala mig om. Men vad menar du med att hårdrockare inte lyssnar på hårdrock längre? Gör dom inte det är dom ju inte hårdrockare, eller? Vad jag vet är nästan alla hårdrockare väldigt öppna för annan musik, speciellt jazz och klassisk musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in