2009-06-14, 06:07
Medlem
ErrorOfSyntaxs avatar
Jag har ett flertal vänner som lyssnar oerhört mycket på Håkan Hellström men när jag själv försöker hör jag mest skrän och undrar vad det är som är så bra..

Mina vänner avgudar Håkan och pratar på om hur extremt underbar han är och vilken känslosam och vacker musik han spelar.
Själv känner jag rentav en djup avsky gentemot Håkan Hellström då jag inte förstår hur någon som inte kan skriva ordentlig musik/text eller har förmågan att sjunga kan bli känd.
För mig är det lite som att någon skulle spela halvkasst på en ostämd gitarr och bli hyllad som om man aldrig sett liknande.

Så jag frågar er inbitna Hellström-fans, varför blir man fascinerad av Håkan Hellström, varför älskar man honom?
Vad är det som gör musiken så speciell?
Citera
2009-06-14, 08:08
Medlem
Ratads avatar
Tror det är hans hattar. Varför tror du han fjårtisen från Idol skaffade hatt? Han ska ta över som hattpopare. Och när kommer han göra en cover på "Hatten är din"?

Näe, jag vet fan inte. Han är från Göteborg, kan det förklara han populäritet?
Citera
2009-06-14, 08:15
Medlem
Squalos avatar
Jag fattar det inte heller. Öronen blöder. Människan kan ju inte ta en ren ton.

När människan dyker man upp på radio så verkligen kastar man sig mot radioapparaten för att byta kanal. Viktigt att spara millisekunder. Man tror man ska dö.
Citera
2009-06-14, 09:04
Medlem
netshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo

När människan dyker man upp på radio så verkligen kastar man sig mot radioapparaten för att byta kanal. Viktigt att spara millisekunder. Man tror man ska dö.

+1, Håkan Helstöld skadar en hel generation känns det som...
Citera
2009-06-14, 09:56
Medlem
Tazquas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo

Han gör så gott han kan
Men sen att folk accepterar det är ju en helt annan femma.
Citera
2009-06-14, 11:39
Medlem
soptippsbosses avatar
Fredrik & Filip sjönk som två gråstenar när de tog Håkan Hellström till Söndagsparty och fullkomligt höjde honom till skyarna. Jag hade faktiskt ingen aning om att han är så pass stor som han verkar vara. Han kanske kan skriva text och musik, men sjunga det kan ha fan inte. Det lär väl inte bli mycket mothugg i den här tråden då det är antagligen mest fjortisar som lyssnar på honom och fjortisar är ju som bekant inte välkomna på Flashback.
Citera
2009-06-14, 11:50
Medlem
Frank Friendlys avatar
Lyssna på carola resten av era liv.

hon kan ju "sjunga" !
Citera
2009-06-14, 11:53
Medlem
Avva66s avatar
Jag gillar vissa av hans texter, men rösten och musiken suger.

Men visst, fjortistjejerna får säkert en våt fläck i trosorna också,
det kan ju förklara hans popularitet.
Citera
2009-06-14, 11:59
Medlem
tja det är väl förståeligt att folk ogillar hans stämma, men jag gillar det,,, den är härlig, unik,,, dissonansen är på nåt sätt charmig. Vet fan. Jag är hur som helst ingen fjortis, enligt mig själv i alla fall.
Citera
2009-06-14, 12:37
Medlem
norces avatar
Kort och gott, jag har inget emot Håkan och har lyssnat lite på hans album, dock är inte själva musiken tillräckligt bra för att jag ska fortsätta lyssna och älska det. Men för mig är inte en bra röst en röst som sjunger rent, utan som man gillar att lyssna på. Därför förstår jag helt hur många hatar hans röst men jag själv har inget emot den.

Dessutom har jag aldrig förstått hur man kan hata saker så extremt. Jag hör skit på radion hela tiden, men då drar jag en suck för hur folk kan lyssna på det här, och stänger av. Så enkelt är det. Skitmusik finns överallt och går inte undvika, varför inte bara acceptera det istället för att gå runt och hata dygnet runt?
Senast redigerad av norce 2009-06-14 kl. 12:44.
Citera
2009-06-14, 12:52
Medlem
Avva66s avatar
Jag gillar tex Tom Waits stämma, och den är allt ifrån
välljudande. Men han har känsla i rösten, vilket inte
Håkan Hellström har.

http://www.youtube.com/watch?v=knII3S0MZtY&feature=fvw

http://www.youtube.com/watch?v=9ZmqbcBsTAw
Citera
2009-06-14, 12:54
Medlem
Mephistopheless avatar
Håkan Hellström är väl populär för att den nya generationen misstar navelskådande och falsksång för orginalitet och "äkthet". Bästa teorin jag kan åstadkomma, hans popularitet går mig över huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in