Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2009-06-13, 16:28
  #1
Medlem
Roll8ors avatar
Har sett att Datura har kommit upp rätt mkt på sistone, så tänkte skriva en liten rusrapport om denna. Detta hände för många år sedan då Internet var i sin linda. Det fanns inte mycket information om denna "drog" online alls. Jag sätter drog i citationstecken eftersom effekterna av denna planta är något som jag inte vill önska min värsta fiende. Jag är heller inte helt 100 på allt, eftersom det var så längesen. Jag ska beskriva ungefär hur jag minns det dock.

Året var 1998 och jag bodde fortfarande med min mor i en liten lägenhet utanför Stockholm. Hon arbetade natt på den tiden och samtidigt satt jag och surfade på det häftiga nätet med mitt 56.6-modem. Jag var (och är) en färsking när det gäller droger, men speciellt back in -98 då jag inte ens hade testat brass. Nyfiken som man var surfade jag ändå runt bland "legal highs"-sidor med fina GIF-animationer och blinkande headers. Jag hittade ett nyhetsbrev (på Flashback tror jag faktiskt, inte forumet utan i ett drogindex som fanns på den vanliga sidan) som tog upp alla droger som fanns i den svenska naturen. Bland annat humle och gråbo sades kunna rökas, men detta var inget jag hade tillgång till. Dock sken jag upp när jag jämförde bilder på "Spikklubba" med växterna morsan envisades med att odla på vår inglasade balkong. Jag hade knark på balkongen!

En annan sida föreslog att fröna var effektivast. Jag hade inte så stor koll på vad "hallucinogen" innebar, jag ville bara bli lite hög och rolig under tiden morsan var och jobbade. Efter att ha rotat igenom morsans trädgårdsgrejer i städskåpet satt jag med en påse frön i näven. En utländsk internetsida påstod att man skulle tugga fröna, vilket jag gjorde. Det smakade beskt och ganska illa, men jag fortsatte tugga i mig frö efter frö nedsköljt med äpplejuice. Efter ett tag tröttnade jag och ringde upp Internet igen med mitt modem. Klockan var ca 19 och morsan hade precis gett sig iväg till sitt nattskift. Hon skulle inte vara tillbaka förrän 3-4 tiden vilket jag trodde skulle ge mig bra tid att "vara hög" på.

Jag satt ett bra tag och surfade, och märkte inte av något av spikklubban, förutom ett svagt illamående. Det gick säkert en eller ett par timmar, och jag trodde att fröna var "preparerade" på något sätt så att det inte gick att bli "hög" på dom. Alternativt att hela grejen var bullshit. När jag lite senare gick för att pissa tittade jag ut genom fönstret. Ljuset såg annorlunda ut. Solen höll på att gå ner bredvid grannhuset, men allt såg så jävla gult ut. Det är svårt att beskriva. Samtidigt fick jag en oerhörd känsla av obehag, det kändes som att något iakttog mig utifrån lägenheten. När jag kom in på toaletten blev obehaget ännu större, och det snurrade i mitt huvud och jag mådde riktigt illa. Efter att ha spytt upp kvällsmaten och massa tuggade frön kände jag mig jävligt svag och törstig. Jag snubblade mot köket och hällde upp en kanna med vatten som jag tog med mig till mitt rum.

Jag stupade i sängen och kände mig febrig, samtidigt som jag drack säkert en liter vatten. Här måste jag ha tuppat av en stund, för när jag vaknade hade det börjat skymma i lägenheten. Tungan kändes som en död och uttorkad fisk i käften, och när jag sträckte mig efter vattenkannan på golvet såg jag att det låg en död man täckt med likmaskar under min säng. Jag tog mig upp ur sängen och kom ut i vardagsrummet i halv panik. Där satt morsan och en kvinna jag inte kände igen och tittade på TV. "Är du hemma redan?" yrade jag. Morsan svarade inte. Hon stirrade apatiskt in i TVn som visade någon form av lekprogram. Morsans väninna vände sig om och hånskrattade. Nu såg jag att det bara var tomma hålor där hennes ögon borde vara, och när hon böjde huvudet bakåt såg jag att alla tänderna vad filade och vässade till något som påminde om gäddtänder. Jag vände mig om och sprang mot badrummet (varför jag inte försökte ta mig ut ur lägenheten vet jag inte, var nog lika bra det), samtidigt hörde jag hur gäddkvinnan kom efter mig med sitt hånskratt. Jag brakade in i badrummet och låste dörren efter mig. Det var nu tyst igen i lägenheten, men jag var säker på att kvinnan utan ögon väntade på mig utanför toadörren.

Plötsligt bröts tystnaden av ett snyftande. När jag vände mig och tittade mot badkaret satt det en naken flicka på 9-10 år som dolde ansiktet i händerna och grät där. Jag ropade mot henne och frågade varför hon var i vårt badrum och varför hon grät. Hon svarade inte. Samtidigt kände jag att jag inte kunde stå på benen längre, hela kroppen höll på att domna bort. Jag segnade ner på golvet och slöt ögonen. Rummet snurrade som det gör när man har druckit för jävla mycket, och jag spydde igen rakt ut på badrumsgolvet. Jag vet inte hur länge jag låg där och skakade av vad som kändes som kyla, men det kändes som flera timmar (i verkligheten var det inte mer än 10 minuter anar jag). Törsten gjorde sig påmind igen och jag öppnade ögonen. Flickan låg nu bredvid mig och stirrade på mig. Hon hade ingen iris i ögonen, de var helt svarta som en enda pupill. Hon hånlog nu istället för att le. Jag försökte ta mig upp på fötter, och lyckades riva ner både tvål och tandborstar från tvättstället. När jag vände mig om var flickan borta. Jag drack massa vatten från kranen, och gick sedan ut ur badrummet utan tanke på gäddkvinnan.

När jag kom ut från badrummet såg jag att hela rummet var fullt med folk som gick runt helt planlöst med sänkta huvuden. Jag var nu så trippad att jag knappt fattade något längre. Gäddkvinnan, nu klädd i gammaldags kläder, kom mot mig igen samtidigt som hon skrek något jag uppfattade som latin. Jag vände mig om och raglade mot mitt rum. Nu fick jag för mig att det gick en hiss till mitt rum, och jag klev in i "hissen" och stängde dörren. Gäddkvinnans arm kom rakt igenom dörren och grep efter mig. Hennes händer såg ut som ett brännoffers, rödsvarta med stora variga sår på. Naglarna var decimeterlånga och vassa. Jag tryckte mig mot motsatta sidan i hissen och kräktes igen. Hissen hade nu kommit till mitt rum och jag flög ut och stängde dörren till vardagsrummet där de konstiga människorna irrade omkring med sänkta huvuden.

Jag lade mig i sängen och rummet snurrade igen. En slags kör mässade i vardagsrummet, något som jag uppfattade som någon slags svart mässa tillägnad Satan. Jag var oehört rädd, febrig, uttorkad och frånkopplad från verkligheten, men samtidigt var det omöjligt att röra sig. Tapetmönstrerna rörde sig, och små kryp och skalbaggar kläcktes fram ur väggarna. En decimeterstor myra fräste åt mig från skrivbordet. Jag kände även närvaron av gäddkvinnan utan ögon, hon stod och klöste på min dörr med naglarna. Härifrån minns jag ingenting, men morsan hittade tydligen mig när hon kom hem, avdäckad i soffan ett antal timmar senare.

Hela lägenheten var en röra och jag hade yrat om "satans munkar, monster och odjur". Morsan var nära att ringa ambulansen, men jag hade tydligen sagt ifrån och sagt att jag mått bättre.

Dagen efter var skit. Jag kunde inte se på nära håll, och huvudvärken och uttorkningen var enorm. "Hissen" som hade gått till mitt rum var min garderob som jag hade spytt ner totalt. Flickan i badkaret tror jag var en handduk som hängde på tork. Jag vet inte vad jag gjorde de timmar jag hade blackout, men morsan hittade soffkuddar i kylskåpet och lite annat skumt. Det fanns även spyor lite här och var. "Gäddkvinnan" kändes på ett skumt sätt som trippen personifierad, som att det var hon som drev på allt som hände. Svårt att förklara.

Jag avråder alla från att intaga Datura. Jag var ung, dum och okunnig, men å andra sidan fanns inte så mycket varningar om Datura på Internet på den tiden, snarare tvärtom. Som många har sagt innan är det ingen drog, utan ett nervgift som slår ut dig från verkligheten. Jag är bara glad för att jag inte lämnade lägenheten.
Citera
2009-06-13, 16:52
  #2
Medlem
Sketeds avatar
Låter som taget ur en rå skräckfilm, kul läsning

Vad hände efteråt? Hade du någon förklaring till hur det såg ut i lägenheten?
Eller sa du som det var direkt?
Citera
2009-06-13, 17:05
  #3
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sketed
Låter som taget ur en rå skräckfilm, kul läsning

Vad hände efteråt? Hade du någon förklaring till hur det såg ut i lägenheten?
Eller sa du som det var direkt?

Njae, morsan trodde jag ätit dålig mat och gjort massa skit i feberyrsel
Jag erkände flera år senare och då garvade hon bara.
Citera
2009-06-13, 17:26
  #4
Medlem
gUstoFs avatar
trevlig berättelse, av någon anledning får den 3/5
Citera
2009-06-15, 00:54
  #5
Medlem
Labaratas avatar
Har också haft tillgång till såna i min trädgård, men har hört på många historier som liknar din, och det har räckt för att avskräcka mig från att ta den där skiten
Citera
2009-06-15, 01:50
  #6
Medlem
pinkusupaidaas avatar
rolig læsning men verkar som att trippen va mindre rolig haha
Citera
2009-06-15, 12:49
  #7
Medlem
Biffcakes avatar
wow. Det där lät inte alls roligt.

4/5.
Citera
2009-06-15, 16:12
  #8
Medlem
3rxs avatar
Ganska kul läsning på sitt sätt ;D Verkar inte som att det är många av dessa Datura trippar som slutar väl. Men personligen tycker jag även det är kul/intressant att få sådana snetrippar också.

4/5
Citera
2009-06-15, 20:18
  #9
Medlem
..

Låter som en ordentlig tripp.

måste sätta mig ner å skriva ner min nu för det.Så jävla segt att ena handen är gipsad bara
Citera
2009-06-16, 02:12
  #10
Medlem
3rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanus-
Låter som en ordentlig tripp.

måste sätta mig ner å skriva ner min nu för det.Så jävla segt att ena handen är gipsad bara

Vad för substans kommer din handla om? datura det med?
//3rx
Citera
2009-06-19, 03:04
  #11
Medlem
gazms avatar
Bra rapport! Gäddkvinnan är ett vider.
Citera
2009-06-19, 04:57
  #12
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
"Gäddkvinnan" kändes på ett skumt sätt som trippen personifierad, som att det var hon som drev på allt som hände. Svårt att förklara.

Många som trippar på denna drog upplever Datura personifierad, ofta som en kvinna. Fru datura. Jag tycker det är högst intressant.

Mycket välskriven, intressant och minst sagt skrämmande rapport. Jag vet inte hur du klarade av situationen. Det känns som om jag hade brutit ihop totalt och aldrig blivit normal igen.

Har själv experimenterat med denna drog (eller det var visserligen en änglatrumpet, men same shit) med olika intagningsmetoder. Dock efter mycket efterforskning och väldigt kontrollerat och försiktigt. Fast jag har tagit det så lugnt att jag knappt fått effekt.

Du har fått mig att tänka om. Verkliga hallucinationer och delirium är högst skrämmande och din tripp låter som ett rent helvete. Jag kommer nog aldrig försöka mig på den igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback