• 1
  • 2
2009-06-13, 15:16
Medlem
MrHurricanes avatar
Det är så att jag äter mellan fyra till sex ägg varje dag då jag tränar ofta. På senaste tiden har jag börjat få ont i magen när jag har ätit ägg. Vad beror detta på?

Help please
Citera
2009-06-13, 15:18
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHurricane
Det är så att jag äter mellan fyra till sex ägg varje dag då jag tränar ofta. På senaste tiden har jag börjat få ont i magen när jag har ätit ägg. Vad beror detta på?

Help please

Gaser.
Citera
2009-06-13, 15:21
Medlem
MrHurricanes avatar
Okej, det kan jag köpa. Dock så borde väl jag ha fått det när jag började äta ägg och inte bara nu på slutet?
Citera
2009-06-13, 15:59
Medlem
SiSeniors avatar
http://www.matvett.se/rad/manga-agg-man-ata

Citat:
Konsumtionen av ägg har diskuterats flitigt på grund av ägggulans höga kolesterolhalt, cirka 250mg per äggula. Livsmedelsverket rekommenderar för närvarande 4-6 ägg per vecka för friska personer. Det är särskilt vid förhöjda kolesterolvärden som du bör äta en mindre mängd.

Jag anser att 4-6 ägg är klar underdrift. Själv äter jag närmare 70-80 ägg i månaden var av 10-15 med gulan, utan problem. Dock vet jag inte hur ditt liv och din hälsa ser ut så det är därför jag nämner detta.

Skippa gulan och ta ett extra ägg kanske?
Citera
2009-06-13, 16:00
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Inga andra symptom?

http://www.maginfluensa.com/Inkubati...-pa-Salmonella.
Citera
2009-06-13, 16:04
Medlem
MrHurricanes avatar
Okej. Kanske ska prova med att "peta" bort gulan ikväll då!
Citera
2009-06-13, 16:09
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHurricane
Okej. Kanske ska prova med att "peta" bort gulan ikväll då!

Varför? Du tappar en jävla massa vitaminer, mineraler och spårämnen. Dessutom , rätta mig om jaghar fel, så finns aminosyror i gulan som inte finns i vitan.

Jag äter 2-6 ägg per dag, alltid hela. Fråga "Eddie Vedder" på Body's forum om att plocka bort gulan!
Citera
2009-06-13, 16:50
Medlem
Blir det inte ganska dyrt och plocka bort gulan
Citera
2009-06-13, 16:56
Medlem
Krappfiskarns avatar
"Experterna" verkar nästan förutsätta att gemene man sitter och brer margarin på grillchips samtidigt som de äter ägg. Jag äter 3-4 ägg om dagen och har gjort det i typ flera år och när jag kollade min kolesterolhalt senast var den inte ens i närheten av "riskzon".
Citera
2009-06-13, 17:46
Bannlyst
jag äter kanske 4-6 ägg om dagen och har aldrig märkt något negativt
Citera
2009-06-13, 17:47
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
jag äter kanske 4-6 ägg om dagen och har aldrig märkt något negativt

Samma här, blir dock lite gasig
Citera
2009-06-13, 18:59
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Håll inte på med allt fjanterisnack om att plocka bort gulan i äggen. Jättelöjligt!! Ät hela ägget och få mer av de nyttiga näringsämnena. Finns garanterat annat i kosten att plocka bort som har sämre egenskaper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in