2012-09-29, 10:09
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Om GTA V nu skulle komma till nästa generations konsoler så är det bara att börja spara så att ni med konsol har råd att köpa en ny. Tänk på hur mycket pengar en seriös PC-gamer lägger ut på hårdvara.

Fast det är ju fortfarande inte samma summor vi snackar om

En PC-gamer måste ju lägga ut minst 10.000 för att få en bra speldator medan en konsol (i det här fallet den PS3) har kostar runt 6000 kr vilket vad jag vet är den dyraste konsolen.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-09-29 kl. 10:54.
2012-09-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

En PC-gamer måste ju lägga ut minst 10.000 för att få en bra speldator medan en konsol (i det här fallet den PS3) har kostar runt 6000 kr vilket vad jag vet är den dyraste konsolen.

En PS3 Slim 320gb kostar MAX 2000kr

GTA V kommer till denna generationens PS3 och Xbox inte de som ska släppas senare
2012-09-29, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Fel. En ps3 slim med 320 gb kostar inte mer än 2000 kr.
2012-09-29, 17:53
Medlem
acerblazerlols avatar
fan vad sköna rockstar skulle vara om dom skulle släppa en ny trailer den 2's november och i slutet på den spika releasedatum: 3 november
eller bara släppa spelet helt plötsligt utan förvarning
2012-09-29, 17:58
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
fan vad sköna rockstar skulle vara om dom skulle släppa en ny trailer den 2's november och i slutet på den spika releasedatum: 3 november
eller bara släppa spelet helt plötsligt utan förvarning

Då är det mer sannolikt att dom släpper det 3 November -13.
2012-09-29, 18:31
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burek4Real

GTA V kommer till denna generationens PS3 och Xbox inte de som ska släppas senare

Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak

Ska för en gångs skull ställa mig på reggaemannens sida. Jag tror han menade att ps3 har kostat som mest 6000 kronor (vid släpp), vilket har varit den dyraste konsolen hittills. Alltså, inte i närheten av en riktigt grym speldator.
2012-09-29, 18:45
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Ska för en gångs skull ställa mig på reggaemannens sida. Jag tror han menade att ps3 har kostat som mest 6000 kronor (vid släpp), vilket har varit den dyraste konsolen hittills. Alltså, inte i närheten av en riktigt grym speldator.

Precis, inte så konstigt om det har sjunkit i pris efter 6 år på marknaden. Nästa generation av Playstation lär ju kosta mer än 2000 iaf.
2012-09-29, 19:05
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Precis, inte så konstigt om det har sjunkit i pris efter 6 år på marknaden. Nästa generation av Playstation lär ju kosta mer än 2000 iaf.

Det lär den garanterat göra. Det sägs dock att wii u ska kosta runt 3500 i europa för premiumvarianten (den med fler tillbehör osv). Förhoppningsvis så tar microsoft och sony efter och lägger sig där också nånstans, men det är en annan diskussion.
2012-09-29, 19:20
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burek4Real

Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak

Snackar såklart om när PS3 lanserades i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude

Precis.
2012-09-29, 20:10
Medlem
Throughs avatar
GTA V kommer att släppas med nästa generations spelkonsoller. Närmast Xbox 720 som kommer i vinter.

Dagens 360/Ps3 är för klena för det massiva GTA som det ryktas om, konsollerna idag utnyttjar inte blu-ray diskens fulla kapacitet. Därför krävs förbättringar om man ska lägga krut på både story(spelet kmr bli massiv med 4 slut beroende på hur du väljer att köra) samt grafiken vilket Rockstar denna gång verkar ha riktat in sig på.

Ps4 måste därmed komma snart också.
2012-09-29, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Through
GTA V kommer att släppas med nästa generations spelkonsoller. Närmast Xbox 720 som kommer i vinter.

Dagens 360/Ps3 är för klena för det massiva GTA som det ryktas om, konsollerna idag utnyttjar inte blu-ray diskens fulla kapacitet. Därför krävs förbättringar om man ska lägga krut på både story(spelet kmr bli massiv med 4 slut beroende på hur du väljer att köra) samt grafiken vilket Rockstar denna gång verkar ha riktat in sig på.

Ps4 måste därmed komma snart också.
Finns ingen källa på att xbox 720 skulle komma i vinter, hahahaha..
Dock finns det källa på att Sony sagt att dem ska ha kvar PS3 till 2015 ungefär.
2012-09-29, 20:40
Medlem
Ni har förmodligen både rätt och fel på sitt vis. GTA V kommer till nuvarande och nästa generation beroende på hur man vill se det. PS3, 360 och Wii U. Bara för att Rockstar dröjer lite med infon så tror vissa att dom tagit emot massa pengar av både Sony och Microsoft för att släppa spelet till PS4 och nästa Xbox. Tror ni på tomten också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in