2012-03-21, 21:18
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Hörde lite "nyheter" av en polare.. Vet ju inte vad som kan va sant eller så.. Men han säger att man ska behöva tanka fordonen, WTF! Visst realistiskt o svårt är intressant, men bilarna kan får vara atomdrivna eller vafan som helst sålänge ja slipper tanka.

Tänk om du har en bil du gillar, gör ett uppdrag (eller nått) i ingenstans och så tar soppan slut.. Tänk ännui värre, de finns inga bilar i närgheten!
Blir fan pissnödig när ja tänker på det.
Eller har snuten efter dig, o ska svänga in o tanka.

Annars så verkar det intressant. Trailern är ju så man kan dregla över den.

Han sa även lite olika grejer om polisen som skulle ändras, så att det blev mer realistiskt. Han nämnde bland annat att om ingen ser = ingen stjärna. Och att de inte skjuter föräns 3 stjärnor, hade tazers mm.. Jagade på fot vid 1/2 stjärnor.. Låter ju skitbra, hoppas det stämmer.

Haha shit vad du får det att låta jobbigt, spela Mafia 2

Där måste man tanka bilen med det är väldigt sällan man behåller bilen en längre stund så bensinen tar typ aldrig slut om man verkligen inte kämpar för det, att behöva tanka bilen behöver inte vara så jobbigt
2012-03-22, 17:28
Medlem
Flygmyras avatar
Lite ny info från en intervju med IGN:

http://www.rockstargames.com/newswire/article/23171/multiplayer-crews-revealed-on-ign-play-from-max-payne-3-to-grand.html
2012-03-22, 18:03
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygmyra
Lite ny info från en intervju med IGN:

http://www.rockstargames.com/newswire/article/23171/multiplayer-crews-revealed-on-ign-play-from-max-payne-3-to-grand.html

Man kommer kunna skapa gäng i Gta V multiplayer var det enda dom sa

Ointressant för mig då jag aldrig spelar online
Senast redigerad av Reggaeman 2012-03-22 kl. 18:12.
2012-03-22, 20:41
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighweedTroll
En bra poäng där, min teori är att man kanske bara gör uppdragen för att få fram information, i GTA IV så handlade uppdragen mest om pengar men också för att få information om de som lurat Nicko och som han då ville hämnas på/döda, här så kanske man hjälper andra att få pengar så att de kan skaffa fram information om den/det man letar efter, vad tror ni andra?Sen att de skulle släppa det så sent för att de måste få storyn att gå i hop är jag välldigt tveksam till, är det inte så att man skriver storyn så att den är helt klar ock sedan gör endast välldigt lite finslipning?, TackPåFörHand

Intressant teori, men vad menar då R* med att pengar kommer att bli en stor del av handlingen, om man har mycket pengar och flyttar till ett stort hus i L.A och är en respekterad man som är kriminellt känd, vad ska man då rota fram för information?
Är det något med hans kriminellt förflutna, han flyttade ju dit för att leva ett normalt liv och lägga allt det gamla bakom sig vad skulle han då behöva rota fram från sitt förflutna?
Varför ska han flytta/fly från sitt kriminella förflutna när han kanske kan ta med itu med det, om han inte kan varför fly till en rik och flashig stad i usa och dessutom köpa ett stort och dyrt hus i ett exklusivt kvarter?

Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Kanske det. Jag tror det lutar mer åt samma uppbyggnad som scarface storyn var (spelet) för den som inte spelat menar jag att man är rik i början, han flyttade dit frid och fröjd men sedan så händer det något och hela hans ekonomi om man nu ska kalla det så kollapsar och han måste hitta en utväg genom att utföra kriminella handlingar för att få pengar.
Dvs. han blir rånad och han måste samla ihop pengar för att överleva eller helt enkelt att bli the king of the city.
Om han nu flyttar dit i frid och fröjd när man har ett kriminellt förflutet, samtidigt som han kanske är lite orolig för att personer från hans kriminella förflutna ska jaga efter honom, varför köper han då ett stort och flashigt hus som är lättast att spåra fram, om han är i 30+ åldern borde han veta det redan. Om han har ett kriminellt förflutet och är i 30+ åldern och varit med länge i det kriminella, varför skulle han då förlora/få en stor ekonomisk krash, han borde ju ha stor erfarenhet om att vara försiktig av sig med tanke på som jag sa en lång kriminell bakgrund.
Förväntar mig inte att nån ska kunna svara på dessa frågor, det ska bli spännande att se hu R* löser detta. Är bara en funderare och spekulant.
2012-03-22, 21:59
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Intressant teori, men vad menar då R* med att pengar kommer att bli en stor del av handlingen, om man har mycket pengar och flyttar till ett stort hus i L.A och är en respekterad man som är kriminellt känd, vad ska man då rota fram för information?
Är det något med hans kriminellt förflutna, han flyttade ju dit för att leva ett normalt liv och lägga allt det gamla bakom sig vad skulle han då behöva rota fram från sitt förflutna?
Varför ska han flytta/fly från sitt kriminella förflutna när han kanske kan ta med itu med det, om han inte kan varför fly till en rik och flashig stad i usa och dessutom köpa ett stort och dyrt hus i ett exklusivt kvarter?

Om han nu flyttar dit i frid och fröjd när man har ett kriminellt förflutet, samtidigt som han kanske är lite orolig för att personer från hans kriminella förflutna ska jaga efter honom, varför köper han då ett stort och flashigt hus som är lättast att spåra fram, om han är i 30+ åldern borde han veta det redan. Om han har ett kriminellt förflutet och är i 30+ åldern och varit med länge i det kriminella, varför skulle han då förlora/få en stor ekonomisk krash, han borde ju ha stor erfarenhet om att vara försiktig av sig med tanke på som jag sa en lång kriminell bakgrund.
Förväntar mig inte att nån ska kunna svara på dessa frågor, det ska bli spännande att se hu R* löser detta. Är bara en funderare och spekulant.
Ja men det är det rockstar är bra på, att hitta något som gör det hela mer spännande.
Visst, dom säger att pengar har en stor del av handlingen att göra men det är just det som jag tror kommer att hända. Att någonting kommer att gå snett och att han förlorar sina pengar, kan vara att han är skyldig någon för något han gör under spelet, endast gud och rockstar vet för tillfället . Men snart kommer informationen inom 2 månader så kommer dom släppa mer info har dom sagt.
2012-03-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ja men det är det rockstar är bra på, att hitta något som gör det hela mer spännande.
Visst, dom säger att pengar har en stor del av handlingen att göra men det är just det som jag tror kommer att hända. Att någonting kommer att gå snett och att han förlorar sina pengar, kan vara att han är skyldig någon för något han gör under spelet, endast gud och rockstar vet för tillfället . Men snart kommer informationen inom 2 månader så kommer dom släppa mer info har dom sagt.

Jaså?

Har R* bekräftat att om 2 månader så kommer det information om GTA V?

Har du en länk som kan bekräfta det?

TackPåFörHand.
2012-03-23, 23:22
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighweedTroll
Jaså?

Har R* bekräftat att om 2 månader så kommer det information om GTA V?

Har du en länk som kan bekräfta det?

TackPåFörHand.
Yes.
Dom hade skrivit det på någon rockstar blogg eller på deras hemsida.
Pallar inte leta upp det nu om du vill gör du det under tiden annars så återkommer jag med edit på morgonen.

Och det står f.ö i tråden ett par sidor bak. För en månad sen skrev någon nått om det.
2012-03-23, 23:31
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Fet stil 1: Jag tror att om man är en känd/respekterad fd kriminell brottsling att man är försiktig med vem man lånar ut till, samt har koll på pengar.

Fet stil 2:Hoppas att det inte var seriöst menat gud existerar inte så det vore inte troligt.

Fet stil 3:Källa?
Jag misstänker att detta är vad du tror kommer att hända men måste ändå fråga efter källa, eftersom att du säger att R* själva har sagt detta
2012-03-24, 00:24
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Fet stil 1: Jag tror att om man är en känd/respekterad fd kriminell brottsling att man är försiktig med vem man lånar ut till, samt har koll på pengar.

Fet stil 2:Hoppas att det inte var seriöst menat gud existerar inte så det vore inte troligt.

Fet stil 3:Källa?
Jag misstänker att detta är vad du tror kommer att hända men måste ändå fråga efter källa, eftersom att du säger att R* själva har sagt detta
http://www.rockstargames.com/newswire/article/20351/asked-answered-max-payne-3-and-more.html
Där är källan men det var banne mig inte så som jag tänkte mig. Har hela tiden trott att dom skrivit att dom kommer släppa info så fort max payne släpps men kan fan inte hitta mitt inlägg heller för den delen i tråden för jag minns att jag skrev samma sak för ett tag sedan om att dom kommer att släppa information när max payne släpps och ett par svar innan dess så var det någon som länkade från rockstar att dom skrivit det. Är fan helt säkert på det annars måste det ha varit något jag drömt om (lame excuse) men ska fan leta så fort jag vaknar imorgon igen.
Men för nu är det de ända jag kan komma (länken).
Angående "Fet stil 2" Jag var ironisk fattar du väl, det är ett vanligt uttryck för mig och där jag bor.
2012-03-24, 18:14
Medlem
är det bara jag som tycker att man ska kunna skjuta av huvudet igen?,det blir ju mer realistiskt...
2012-03-24, 19:29
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban2fast
är det bara jag som tycker att man ska kunna skjuta av huvudet igen?,det blir ju mer realistiskt...

Jo, fast skulle bli för blodigt. Tror inte det skulle gå igenom en gång till.
2012-03-24, 21:24
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:

Att kunna skjuta av kroppsdelar som i GTAIII hade varit underbart faktiskt...

Tex ett shotgunskott rakt mot knäskålen och benet eller halva benet åker av och hänger lite snett medans peden skriker som en flicka och kanske ev hamnar i chock till slut...

Kanske hade varit svårt för R* att göra något sånt kanske tom omöjligt pga graden av våld men det hade varit nice
Senast redigerad av Juicy J 2012-03-24 kl. 21:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in