Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
''Despite PlayStation 3 hardware and software sales being up from the previous year, Sony has reported a 17.4% year-on-year decrease in total revenue. Reporting their third quarter financial results for the period ending December 31, 2011, the Consumer Products & Services division, of which Sony Computer Entertainment is part of, reportedly brought in $12.8 billion in revenue, a 24.4% year-on-year decrease resulting in losses of $1.1 billion''
Tror inte att Sony kommer gå i KK på grund utav att dom drar in 1.1 miljarder mindre ett år.
Inte att Sony går i KK, men att de slutar utveckla spelplattformar då det helt enkelt inte blir värt det.
PS Vita har totalfloppat i Asien, vi får se hur det utvecklar sig i Europa, PS3 förlorade mot Xbox360 den här generationen (jag anser denna generation är död redan) och det är inte mycket som går deras väg. De har i princip tappat alla exklusiva titlar till Microsoft och väldigt få utvecklar till PS3 i första hand vilket leder till hemska portningar med i värsta fall ospelbarhet som följd (Skyrim gick knappt att spela förrän nu flera månader senare när det ska ha blivit patchat).
Jag tror att Sony vid något skede inte kommer gå med på att fortsätta misslyckas på spelmaskinsfronten och i värsta fall lägga ner den helt. Jag hoppas inte det då jag tror att det behövs en vettig utmanare till Xbox.
Att sticka ner huvudet i sanden och säga "nej vi kommer inte utveckla något nytt för PS3an räcker" kommer leda till deras undergång. Utvecklarna flyr och marknaden sviker - då är det dags för någon slags nytändning.