2013-05-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermex
Jag har inte läst så otroligt många artiklar om spelet, men har Rockstar berättat hur fördelningen mellan karaktärerna kommer att fungera? Jag personligen hoppas verkligen att man får byta precis när man vill, dock så kanske vissa uppdrag enbart blir upplåsta efter att man har klarat av ett visst antal på en annan karaktär.
När du free-roamar ska du kunna byta karaktär fritt.

Gissar på att man kommer behöva klara Franklins, Trevors och Michaels respektive uppdrag innan alla kan "gå vidare" och du kan starta ett stort uppdrag där alla är inblandade. Du kommer ju knappast att kunna klara spelet utan att ha spelat alla Trevors main story-uppdrag, iallafall. Det finns ju inte mycket info ännu, och jag gissar på att man får vänta till release innan man vet hur uppdelningen blir.

Vi vet inte ens hur fritt vi kan byta mellan karaktärerna i de stora uppdragen där alla 3 är med. Helst skulle man ju få välja mellan att vara the driver, the shooter eller the safe cracker under en heist. Men man får ju se hur fritt Rockstar väljer att göra det.
2013-05-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LethalSharpshooter
När du free-roamar ska du kunna byta karaktär fritt.

Gissar på att man kommer behöva klara Franklins, Trevors och Michaels respektive uppdrag innan alla kan "gå vidare" och du kan starta ett stort uppdrag där alla är inblandade. Du kommer ju knappast att kunna klara spelet utan att ha spelat alla Trevors main story-uppdrag, iallafall. Det finns ju inte mycket info ännu, och jag gissar på att man får vänta till release innan man vet hur uppdelningen blir.

Vi vet inte ens hur fritt vi kan byta mellan karaktärerna i de stora uppdragen där alla 3 är med. Helst skulle man ju få välja mellan att vara the driver, the shooter eller the safe cracker under en heist. Men man får ju se hur fritt Rockstar väljer att göra det.
Ja, det låter ju väldigt rimligt.
Jag är också fundersam på hur skiftningen i uppdragen kommer att se ut, kanske kommer det finnas något som man faktiskt får spela ur allas perspektiv, det måste ju inte bara vara samarbete från början till slut alltid.

Jag tänker diamantaffären på museet från GTA:IV.
2013-05-02, 00:27
Medlem
Schnauzers avatar
Hoppas de fixar kontrollerna, känns så otroligt styltigt när man rör sig i fyran. Och sen vill jag verkligen att man kan ändra kontrollschemat även på konsolerna, får panik på att hålla inne A-knappen på xbox för att jogga...
2013-05-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermex
Ja, det låter ju väldigt rimligt.
Jag är också fundersam på hur skiftningen i uppdragen kommer att se ut, kanske kommer det finnas något som man faktiskt får spela ur allas perspektiv, det måste ju inte bara vara samarbete från början till slut alltid.

Jag tänker diamantaffären på museet från GTA:IV.

I en gammal intervju på typ 10 sidor från gameinformer tror jag det var så "levde" karaktärerna sina egna liv medan man inte spelade dem. Det vill säga, att när du vill byta karaktär så kan det vara så att du helt plötsligt är mitt inne i en jakt, under beskjutning eller bara går runt helt random. Allt beroende på vad karaktären gjorde då!

Det är inte direkt samarbete utan hur karaktären agerar i situationen. Ett uppdrag tror jag skulle vara i ett höghus, sedan skulle en karaktär skydda med sniper medan de två andra var inne i byggnaden. Om du vill sitta bakom siktet eller vara där inne där all action sker är upp till dig. Meningen är att man mer eller mindre alltid skulle kunna välja att vara där det roliga händer. Man kan alltid välja att byta karaktär. Därav vi har tre helt olika karaktärer som kommer handla olika i varje situation.

Typ Trevor skjuter på polisen som väntar utanför medan Michael och Franklin roffar åt sig diamanter. Bara att välja vem du vill vara.

btw, tycker att Trevor är lite för mycket ibland. Men litar på Rockstar.

EDIT: Verkar vara 1:02 i Michael trailern som vi får se uppdraget med krypskytten. Vet dock inte om de andra två karaktärerna är där inne :/
Senast redigerad av defactoretard 2013-05-02 kl. 00:41.
2013-05-02, 00:46
Medlem
edberg24s avatar
Tänkte på en sak, läste något om att det skulle finnas olika vapenmuseum där man skulle kunna plocka upp t.ex en yxa eller svärd och sånt. Var det bullshit eller tror ni att det kommer? Vore fantastiskt roligt att gå loss med en yxa mitt på gatan.
2013-05-02, 00:47
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Tänkte på en sak, läste något om att det skulle finnas olika vapenmuseum där man skulle kunna plocka upp t.ex en yxa eller svärd och sånt. Var det bullshit eller tror ni att det kommer? Vore fantastiskt roligt att gå loss med en yxa mitt på gatan.
Allt jag har läst som kommit direkt från rockstar så nämns inte det. Så jag kan utesluta att det är bullshit/teori.
2013-05-02, 00:49
Medlem
SalamiSlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Detta skulle vara sjukt grymt, om dom hade lite mer "udda" vapen. Till exempel yxa, svärd, armborst, pilbåge m.m.
2013-05-02, 01:29
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Allt jag har läst som kommit direkt från rockstar så nämns inte det. Så jag kan utesluta att det är bullshit/teori.

Den som lever får se, skulle vara awesome med lite mer annorlunda vapen. Man tröttnar rätt fort på vapnen i IV.
2013-05-02, 01:52
Medlem
Kommer det vara bättre än Watch Dogs? Gillar att det har kommit upp konkurrenter i liknande kategori som watch dogs och sleeping dogs etc. GTA är alltid det bästa spelet när det släpps, ser fram emot att spela det.
2013-05-02, 02:01
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Kommer det vara bättre än Watch Dogs? Gillar att det har kommit upp konkurrenter i liknande kategori som watch dogs och sleeping dogs etc. GTA är alltid det bästa spelet när det släpps, ser fram emot att spela det.

Sleeping / Watch dogs spelar inte ens i samma liga. Skitspel.
2013-05-02, 08:19
Medlem
Var det inte någon preview som skulle släppas idag?

Edit: http://www.gtav.net/news/4516/new-gtav-previews-hitting-the-web-next-week

2013-05-02, 08:22
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdfeud
Var det inte någon preview som skulle släppas idag?
Jo, men med tanke på att den förmodligen släpps baserad på amerikansk tid får du nog vänta till eftermiddag/kvällstid svensk tid.

http://www.gtav.net/news/4516/new-gtav-previews-coming-may-2nd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in