2013-04-16, 19:40
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
I GTA är polisen ditt största motstånd och dom borde helt klart förbättra det, bättre taktiker, spikmattor, snutar på både cross, mc, fyrhjluing, cykel tillochmed segways till tjocka mall-cops kanske? Det vore nått!

Nej, men dom borde helt klart göra polisen smartare, inte ens svårt att bli av med dom i IV.
Haha, någon form av ordningsvakt på Segways hade ju varit guld!

Jag instämmer f.ö. med ovanstående inlägg gällande ett lite mer komplext system för polisen. I GTA IV finns det två lägen; Att arresteras eller skjutas till döds.

Jag skulle gärna vilja se något i stil med böter om brottet är lindrigt, samt en lite större och mer varierad arsenal vad gäller polis och dess utrustning för att på så sätt anpassa sig efter situationen;
Spikmattor, tazers, batonger, K9, att bli omkullknuffad/tacklad, vägblockader(utan att polisen står mitt i vägen av någon dum anledning som i GTA IV), pepparsprej och tårgas.

Med tanke på hur varierad miljön kommer vara i GTA V skulle jag också gärna vilja se polisen använda sig av olika taktiker för att få fast dig beroende på var du befinner dig. Om du är i ett befolkat område undviker de t.ex. att skjuta tillbaka och håller sig istället på säkert avstånd. Om man är i ett ödsligt område tvekar de inte att skjuta (förutsatt att du anses vara tillräckligt farlig) eller försöker att knuffa dig av vägen eftersom det inte finns några fotgängare eller mötande trafik som kan komma till skada.

Polisen och jaktsystemet är ju faktiskt spelets "bread and butter". Allting annat är bara roliga tillägg för variation och omväxling.

På tal om poliser - efter flera hundratals spenderade timmar i GTA IV upptäckte jag häromdagen att det finns fler än bara en variant av den vanliga polisbilen;
-Police Patrol, d.v.s. de polisbilar man oftast stöter på i trafik när man inte är efterlyst.
-Police Cruiser, d.v.s. den polisbil de skickar in när man är efterlyst.
-NOOSE Cruiser, d.v.s. de polisbilar som används vid vägblockader, samt de bilar som skickas in när man har en 3-stjärnig efterlysning.
Ju mer information jag samlar på mig gällande polisen i GTA IV, desto mer komplex inser jag att polisen i spelet faktiskt är.

(Oj, vad långt inlägget blev. Jag drog visst iväg lite när jag väl kom igång med skrivandet. Nåväl.)
2013-04-16, 19:54
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Var någonstans i Liberty City har du varit som du kallar för "mitt ute i ingenstans"?

Men håller med om att det ska bli kul med en bättre polis. Hoppas också på att biltjuvarna och ficktjuvarna kommer tillbaks

Kanske inte mitt ute i ingenstans, men om jag står på stranden i Bohan mitt på natten borde det inte dyka upp poliser på 2 sekunder.
2013-04-16, 21:42
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Haha, någon form av ordningsvakt på Segways hade ju varit guld!

Jag instämmer f.ö. med ovanstående inlägg gällande ett lite mer komplext system för polisen. I GTA IV finns det två lägen; Att arresteras eller skjutas till döds.

Jag skulle gärna vilja se något i stil med böter om brottet är lindrigt, samt en lite större och mer varierad arsenal vad gäller polis och dess utrustning för att på så sätt anpassa sig efter situationen;
Spikmattor, tazers, batonger, K9, att bli omkullknuffad/tacklad, vägblockader(utan att polisen står mitt i vägen av någon dum anledning som i GTA IV), pepparsprej och tårgas.

Med tanke på hur varierad miljön kommer vara i GTA V skulle jag också gärna vilja se polisen använda sig av olika taktiker för att få fast dig beroende på var du befinner dig. Om du är i ett befolkat område undviker de t.ex. att skjuta tillbaka och håller sig istället på säkert avstånd. Om man är i ett ödsligt område tvekar de inte att skjuta (förutsatt att du anses vara tillräckligt farlig) eller försöker att knuffa dig av vägen eftersom det inte finns några fotgängare eller mötande trafik som kan komma till skada.

Polisen och jaktsystemet är ju faktiskt spelets "bread and butter". Allting annat är bara roliga tillägg för variation och omväxling.

På tal om poliser - efter flera hundratals spenderade timmar i GTA IV upptäckte jag häromdagen att det finns fler än bara en variant av den vanliga polisbilen;
-Police Patrol, d.v.s. de polisbilar man oftast stöter på i trafik när man inte är efterlyst.
-Police Cruiser, d.v.s. den polisbil de skickar in när man är efterlyst.
-NOOSE Cruiser, d.v.s. de polisbilar som används vid vägblockader, samt de bilar som skickas in när man har en 3-stjärnig efterlysning.
Ju mer information jag samlar på mig gällande polisen i GTA IV, desto mer komplex inser jag att polisen i spelet faktiskt är.

(Oj, vad långt inlägget blev. Jag drog visst iväg lite när jag väl kom igång med skrivandet. Nåväl.)

Hoppas de även har lagt till statetroopers med deras stora cowboy mössor och inte bara stadspoliser i sin vanliga blå/svarta klädsel.
2013-04-16, 22:13
Medlem
Undrar om dom tar med Neo-nazis gäng som Nazi Low Riders i spelet.
2013-04-16, 22:25
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne777
Undrar om dom tar med Neo-nazis gäng som Nazi Low Riders i spelet.

Det enda jag vet är att The Lost MC är med, hoppas även att Angels of Death är med. Gärna mycket gäng, Crips och Bloods liknande hade varit roligt. Mer centrerat som i SA, vissa områden är Crips, Bloods, Lost, AoD osv.
2013-04-17, 00:16
Medlem
dripp-flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Det enda jag vet är att The Lost MC är med, hoppas även att Angels of Death är med. Gärna mycket gäng, Crips och Bloods liknande hade varit roligt. Mer centrerat som i SA, vissa områden är Crips, Bloods, Lost, AoD osv.

om inte the groove street families är med blir jag väldigt ledsen (även om man nu inte ska kunna träffa på CJ eller någon annan ur gta SA, så skulle det vara shysst eloge till imo bästa gta spelet)
2013-04-17, 16:07
Medlem
Dimaks avatar
Hört att Packie ska vara med i GTA V det hoppas jag starkt gillade hans familj!
2013-04-17, 16:14
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Hört att Packie ska vara med i GTA V det hoppas jag starkt gillade hans familj!
Nej. Dan Houser har redan gått ut med att Packie McReary inte kommer vara med i GTA V.

http://www.ign.com/articles/2012/11/17/gta-v-burning-questions-answered
2013-04-17, 23:33
Medlem
Kickexs avatar
Inget nytt om den mystiska gestalten från IV som skall dyka upp i V?

Snälla, låt det bli Jacob...
2013-04-18, 00:56
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Inget nytt om den mystiska gestalten från IV som skall dyka upp i V?

Snälla, låt det bli Jacob...
Personligen tror jag på Michelle. Jag har dock ingenting som stärker min gissning annat än min magkänsla.
2013-04-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Personligen tror jag på Michelle. Jag har dock ingenting som stärker min gissning annat än min magkänsla.
Har R* konfirmerat att det kommen en från IV?
2013-04-18, 11:53
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne777
Har R* konfirmerat att det kommen en från IV?
http://i.imgur.com/G5BP4Na.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in