Citat:
Haha, någon form av ordningsvakt på Segways hade ju varit guld!
Ursprungligen postat av bigd
I GTA är polisen ditt största motstånd och dom borde helt klart förbättra det, bättre taktiker, spikmattor, snutar på både cross, mc, fyrhjluing, cykel tillochmed segways till tjocka mall-cops kanske? Det vore nått! 
Nej, men dom borde helt klart göra polisen smartare, inte ens svårt att bli av med dom i IV.

Nej, men dom borde helt klart göra polisen smartare, inte ens svårt att bli av med dom i IV.
Jag instämmer f.ö. med ovanstående inlägg gällande ett lite mer komplext system för polisen. I GTA IV finns det två lägen; Att arresteras eller skjutas till döds.
Jag skulle gärna vilja se något i stil med böter om brottet är lindrigt, samt en lite större och mer varierad arsenal vad gäller polis och dess utrustning för att på så sätt anpassa sig efter situationen;
Spikmattor, tazers, batonger, K9, att bli omkullknuffad/tacklad, vägblockader(utan att polisen står mitt i vägen av någon dum anledning som i GTA IV), pepparsprej och tårgas.
Med tanke på hur varierad miljön kommer vara i GTA V skulle jag också gärna vilja se polisen använda sig av olika taktiker för att få fast dig beroende på var du befinner dig. Om du är i ett befolkat område undviker de t.ex. att skjuta tillbaka och håller sig istället på säkert avstånd. Om man är i ett ödsligt område tvekar de inte att skjuta (förutsatt att du anses vara tillräckligt farlig) eller försöker att knuffa dig av vägen eftersom det inte finns några fotgängare eller mötande trafik som kan komma till skada.
Polisen och jaktsystemet är ju faktiskt spelets "bread and butter". Allting annat är bara roliga tillägg för variation och omväxling.
På tal om poliser - efter flera hundratals spenderade timmar i GTA IV upptäckte jag häromdagen att det finns fler än bara en variant av den vanliga polisbilen;
-Police Patrol, d.v.s. de polisbilar man oftast stöter på i trafik när man inte är efterlyst.
-Police Cruiser, d.v.s. den polisbil de skickar in när man är efterlyst.
-NOOSE Cruiser, d.v.s. de polisbilar som används vid vägblockader, samt de bilar som skickas in när man har en 3-stjärnig efterlysning.
Ju mer information jag samlar på mig gällande polisen i GTA IV, desto mer komplex inser jag att polisen i spelet faktiskt är.

(Oj, vad långt inlägget blev. Jag drog visst iväg lite när jag väl kom igång med skrivandet. Nåväl.)