2009-06-11, 23:27
Medlem
Lordvaffs avatar
Hej!

Jag har ett mkt genant och hemskt nybörjarproblem i logic 8. Jag har seplat in en fyra takter lång trumslinga och lagt den på repeat... Dvs, "dragit ut den"över fler takter. Nu är det dock så att varje gång som den första takten börjar igen kommer ett distinkt klick!!!!!

Hur får man bort det?

Snälla, hjälp en lekman!
Citera
2009-06-12, 02:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordvaff
Hej!

Jag har ett mkt genant och hemskt nybörjarproblem i logic 8. Jag har seplat in en fyra takter lång trumslinga och lagt den på repeat... Dvs, "dragit ut den"över fler takter. Nu är det dock så att varje gång som den första takten börjar igen kommer ett distinkt klick!!!!!

Hur får man bort det?

Snälla, hjälp en lekman!

Har du metronomen på, måhända? Kolla in symbolen som ser ut som en trekant med en pinne som pekar åt vänster i nedre menyn i programmet.
Citera
2009-06-12, 10:42
Medlem
snattacks avatar
Är det en ljudfil som loopar så kan det vara så att "klicket" kommer av att ljudslingan plötsligt bryts. Prova isf att göra (ytterst kort) fadeout i slutet på loopen.
Citera
2009-06-12, 12:39
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snattack
Är det en ljudfil som loopar så kan det vara så att "klicket" kommer av att ljudslingan plötsligt bryts. Prova isf att göra (ytterst kort) fadeout i slutet på loopen.

Ah, smart!

Använd "crossfade tool"!
Citera
2009-06-13, 00:33
Medlem
snattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Ah, smart!

Använd "crossfade tool"!

Ännu smartare =). Måste dock tillägga att vara försiktig med Crossfade då det kan förstöra attacken på trumslingans 1:a om man gör för mkt.
Citera
2009-06-13, 17:57
Medlem
Lordvaffs avatar
Tack! måste vara ljudslingan som bryts! Får fixa det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in