Citat:
Ursprungligen postat av stillton
självklart vill dom bygga i sommar, och att spara ihop till en klumpsumma nu blir ju mycket jobbigare än att lägga det på befintligt lån, som knappt kommer höja deras räntekostnader.
Det är ganska bra beskrivet. Vi har dessutom fått en bra deal på uterummet som gäller under sommaren och som ger 15% rabatt på originalpriset som var på 82k. Om vi hade bestämt oss för ett år sedan hade vi självklart kunnat spara ihop pengarna med lite snävare budgetramar, men nu blev detta ett infall under våren. Vi anser dessutom att ett uterum samtidigt höjer värdet på huset och lånet till uterumsbygget tror vi att vi kommer att få tillbaka med marginal när vi säljer, vilket vi tänker göra inom 2-3 år.
Som tidigare sagt, jag har inga problem med att banken inte vill låna ut till oss med bostadsrätten som säkerhet. Mitt problem är att jag inte är säker på att det min bankman säger är sant. Måste jag bli helkund för att få låna överhuvudtaget? Gäller det bara mig eller alla andra kunder också?
Om det inte är sant kommer jag aldrig mer att vilja ta i Swedbank med tång, oavsett hur bra det är att vara helkund hos dem. Man ljuger aldrig för sina kunder om man vill behålla dem, så är det bara. Punkt.