2009-06-11, 20:35
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsterixWall
nu är ju ändå inte q en variabel utan en konstant som du vill bevisa inte existerar
Du antar att Eulers konstant=p/q gcd(p,q)=1
om f(a)=q så måste a vara ett specifikt tal inte en variabel.
Konstaterar bara.
Du känner ju inte ens till definitionen av Oxenhielms funktion. Som jag tidigare har skrivit. Den är mycket smart vald. Så mycket kan jag avslöja, a är en variabel. Det skulle du (kanske) förstå om du såg definitionen av Oxenhielms funktion / Elin
2009-06-11, 20:37
  #26
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElinOxenhielm
Du känner ju inte ens till definitionen av Oxenhielms funktion. Som jag tidigare har skrivit. Den är mycket smart vald. Så mycket kan jag avslöja, a är en variabel. Det skulle du (kanske) förstå om du såg definitionen av Oxenhielms funktion / Elin
eh, ursäkta, men det där är trollande. du kan bara inte avslöja nästan hela lösningen och sedan hävda att det fungerar. ge oss bevis, eller ställ dig i kön mot evigheten tillsammans med död&återfödd.

f.ö. är det skitbra med kvinnor i matematiken.
2009-06-11, 20:37
  #27
Medlem
Får man fråga när vi kan tänkas få läsa om det här i aftonbladet?
Hur länge dröjer de innan du tänker publicera din upptäckt?
2009-06-11, 20:38
  #28
Medlem
Jag blir intresserad eftersom det är så många utropstecken.

Vad får detta för konsekvenser?
2009-06-11, 20:43
  #29
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Jag blir intresserad eftersom det är så många utropstecken.

Vad får detta för konsekvenser?
haha, touché. det perfekta måttet på internetrelevans är utropstecken.
jag blir inte förvånad om vi får se en monsterartikel om detta på aftonbladet, innan det blåser över och ingen längre förstod vad personen i fråga försökte göra - man som kvinna.
2009-06-11, 20:43
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tänk om historien upprepar sig. Är det inte bättre att vänta med att håna alla dina belackare, tills dess att du har mer på benen än två fil.dr?
Är herrn inte läskunnig? 3 st fil.dr har redan godkänt resultatet

Citat:
Jag har då aldrig varit med om att matematiker tillkännager sina (delvisa) resultat på FB. Vad är din drivkraft?
Min drivkraft är att visa vilka resultat man kan uppnå om man är flitig och har ett mål. Man kan faktiskt lyckas inom matematiken trots att man är kvinna. Hört talas om Emmy Noether? Får man fråga vad du själv har lyckats uppnå för framsteg som du vill delge dina medmänniskor? Eller du kanske mest tycker att det är roligt att sitta här och prata strunt!! / Elin
2009-06-11, 20:50
  #31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElinOxenhielm
Du känner ju inte ens till definitionen av Oxenhielms funktion. Som jag tidigare har skrivit. Den är mycket smart vald. Så mycket kan jag avslöja, a är en variabel. Det skulle du (kanske) förstå om du såg definitionen av Oxenhielms funktion / Elin

Oxenhielms funktion f är alltså en funktion som om man stoppar in variabeln a ploppar konstanten q ut. jojo, sådana funktioner har jag sett förut.

Vad är förresten för fel på Kaida Shis bevis från 2003. Som expert på ämnet måste du väl studerat vad andra gjort på detta område.

http://arxiv.org/ftp/math/papers/0310/0310404.pdf
2009-06-11, 20:54
  #32
Medlem
skit_i_dets avatar
Grattis dårå. (Om inte annat så till trollning på hög nivå - om nu så skulle visa sig vara fallet.)

Det som gör mig lite tveksam är att du väljer att "komma ut" här på flashback på ett ganska "okonventionellt" sätt och dessutom innan artikeln blivit peer-reviewad (om jag tolkar ursprungsinlägget rätt). Varför inte bara vänta tills det blivit publicerat och klart liksom? Då skulle vi ju inte behöva sitta här och vara skeptiska.
2009-06-11, 20:57
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsterixWall
Vad är förresten för fel på Kaida Shis bevis från 2003. Som expert på ämnet måste du väl studerat vad andra gjort på detta område.

http://arxiv.org/ftp/math/papers/0310/0310404.pdf
Vem vare!? Vem vare som fukking bevisa? Säg vem det var, vem det fakking var? Den som bevisa ska få stryk! Vad ska jag göra med mitt fakking bevis!!?? / Elin

Ps. Antalet primtalstvillingar är oändligt många. Jag har beviset!! Ds
__________________
Senast redigerad av ElinOxenhielm 2009-06-11 kl. 21:00.
2009-06-11, 21:15
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElinOxenhielm
Wow! Någon som är avundsjuk hör jag. Känns det bittert att en kvinna som jag når framgång i ett så "manligt" yrke? Vad har du själv rönt för framgångar inom naturvetenskapen? Låt höra. Oj oj oj vad tyst det blev. Du har inte presterat något av värde! Känns det roligt att sitta och ironisera över min framgång? Du är en typisk mansgris som tror att jag inte kan lyckas av det enkla faktum att jag är kvinna

Som jag sa, 3 st fil.dr i matematik har redan tittat på detta. Och det blev tummen upp!! / Elin

Vad fan har något att göra med att du är en kvinna? Det är snarare typiskt en bitter tjej att börja jiddra om något sånt. Sådana som dig snarare befäster än bekämpar patriarkatet med ett sånt uttalande. Svagt.

För övrigt känns det extremt oseriöst att publicera ett matematiskt genombrott på FB, vilket häranleder slutsatsen att du är ett troll.
__________________
Senast redigerad av lazlokovacs 2009-06-11 kl. 21:19.
2009-06-11, 21:19
  #35
Medlem
Oavsett om du har rätt eller inte Elin så märks det att du var väldigt sårad när du hade fel första gången, och att du vill hämnas.

I allt du skriver lyser det om hämnd, var bara glad och hoppas att du lyckats.

Var inte en sånn jävla bitterfitta.

Ju mer jag läser märker jag att du även hyser agg mot män, att du starkt vill visa hur starkt du är. Har du varit i ett väldigt dominant förhållande?
__________________
Senast redigerad av Toum 2009-06-11 kl. 21:22.
2009-06-11, 21:26
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toum
Oavsett om du har rätt eller inte Elin så märks det att du var väldigt sårad när du hade fel första gången, och att du vill hämnas
Hade jag fel? Hmm, för att några gamla gubbar hävdade det eller? Mitt resultat blev faktiskt publicerat i tidskriften Nonlinear Analysis / Elin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in