2009-06-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Gratulerar om du har rätt. Kommer detta att kunna ge några praktiska tillämpningar?
Tyvärr inte. Jag har bara konstaterat att ett visst tal är irrationellt, finns ingen direkt tillämpning för detta resultat. Men det är ett storslaget matematisk resultat!!

Däremot kan själva beviset i sig leda till att man kanske kan tillämpa min matematikt på ett praktiskt sätt. Oxenhielms funktion kan visa sig vara tillämpar inom sannolikhetslära skulle jag tro!!
Senast redigerad av ElinOxenhielm 2009-06-11 kl. 20:08.
2009-06-11, 20:07
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElinOxenhielm
Du är en typisk mansgris som tror att jag inte kan lyckas av det enkla faktum att jag är kvinna
Nej av det enkla faktum att senaste gången så misslyckades du.

tror fortfarande att det här är ett troll dock

edit: och av det faktum att du våldtar dina meningar med en jävla massa utropstecken.
Senast redigerad av Kurret 2009-06-11 kl. 20:27.
2009-06-11, 20:09
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Däremot kan själva beviset i sig leda till att man kanske kan tillämpa min matematik på ett praktiskt sätt. Oxenhielms funktion kan visa sig vara tillämpar inom sannolikhetslära skulle jag tro!!

Ok. Förstår att du inte vill avslöja ditt bevis ännu, men vad mer kan du säga om din funktion?
2009-06-11, 20:10
Medlem
Krappfiskarns avatar
Här har du din egen runk... förlåt, pulltråd:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=243625
Medlem
Downsueds avatar
http://1.bp.blogspot.com/_IZQy8q7o42s/SOuQTP1D4lI/AAAAAAAAARk/DQgI3DunDhg/s400/exam-funny-answers1.jpg
Bannlyst
Citat:
. Det första resonemanget leder till att f(a) måste vara ett primtal. Eftersom Oxenhielms funktion är injektiv så kan jag med lätthet gå tillbaka till q, vilket innebär att q måste vara ett primtal (pga det positiva heltalet i vänsterledet).
Men f(a)=q så om f(a) är ett primtal behöver du inga argument för att q är ett primtal. Vad är a?
2009-06-11, 20:15
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Ok. Förstår att du inte vill avslöja ditt bevis ännu, men vad mer kan du säga om din funktion?
Att värdemängden är Oxenhielms mängd och att den är Oxenhielmintegrerbar kanske
2009-06-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsterixWall
Men f(a)=q så om f(a) är ett primtal behöver du inga argument för att q är ett primtal. Vad är a?
Lilla du. f är injektiv! Det är en förutsättning för att kunna gå tillbaka till variabeln q! a är endast namnet på den variabel som jag använde i min funktion, jag kunde lika gärna ha använt b som variabel. Du kan nog inte så mycket om matematik, det märks på dina frågor. Jag menar ingenting illa med det. Jag konstaterar bara / Elin
Senast redigerad av ElinOxenhielm 2009-06-11 kl. 20:23.
2009-06-11, 20:25
Bannlyst
Citat:
Lilla du. f är injektiv! Det är en förutsättning för att kunna gå tillbaka till variabeln q! a är endast namnet på den variabel som jag använde i min funktion, jag kunde lika ha använt b som variabel. Du kan nog inte så mycket om matematik, det märks på dina frågor. Jag menar ingenting illa med det. Jag konstaterar bara / Elin

nu är ju ändå inte q en variabel utan en konstant som du vill bevisa inte existerar
Du antar att Eulers konstant=p/q gcd(p,q)=1
om f(a)=q så måste a vara ett specifikt tal inte en variabel.
Konstaterar bara.
2009-06-11, 20:27
Medlem
chibarikus avatar
Vill ha det verifierat från annat håll innan jag gratulerar.
2009-06-11, 20:28
Medlem
Instämmer med ovanstående skrivare
2009-06-11, 20:29
Medlem
Japhys avatar
En viktig fråga som inställer sig, är om du är lika säker denna gång som du var förra.

Dessutom så brukar man lära sig av sina misstag. Dock inte du. Hur kommer det sig att du inte orkar vänta tills du blivit granskad av tidsskrift. Tänk om historien upprepar sig. Är det inte bättre att vänta med att håna alla dina belackare, tills dess att du har mer på benen än två fil.dr?

Själv tror jag att du är en ettrig liten dam som gärna vill visa det ondskefulla patriarkatet inom matematiken att du visst har rätt, samt att du vill ha någon sorts "upprättelse" för tidigare spott och spe som du fått utstå.

Det ska bli spännande att följa detta. Jag väntar mig att få ett riktigt gott skratt på din bekostnad.

Hur i hela fridens namn kan man vara så bäng att man upprepar samma misstag två gånger. Jag har då aldrig varit med om att matematiker tillkännager sina (delvisa) resultat på FB. Vad är din drivkraft?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in