2009-06-11, 16:41
Medlem
Tjena.

En fråga, fick ett fult ärr på läppen för 1,5år sen.

Det spretade till flera håll,och det blev inte speciellt snyggt även nu efter denna tid så när jag rakar mig så syns det rätt tydligt.

Vi gjorde en arbetsskadeanmälan på det men i den försäkringen så fick man inga pengar för ärren men man kunde få fixat till det efter 2år.

Jag har ochså en annan försäkring som startade ungefär för 1år sen dvs efter skadan skett men kan jag om jag är utan samvete kolla om jag får tillbaka pengar för ärr på min nya försäkring genom att "framskynda" händelsen så att det skall ha skett efter jag fick min nya försäkring??

Lite nyfiken bara, kommer aldrig att anmäla det(samvetet) men hadde varit roligt att se om det kunde blivit några pengar för det är inte snyggt på läppen och jag kommer som sagt att kunna få fixat på efter 2år....

korpi
Citera
2009-06-12, 15:33
Medlem
Carl-Johans avatar
Jag har också ett ärr på läppen efter att jag fick en innebandyklubba i ansiktet, fick sy 3 stygn. Vilken summa kan man få? bara på en höft sådär ungefär
Citera
2009-07-31, 14:17
Medlem
ProfessorBlommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Johan
Jag har också ett ärr på läppen efter att jag fick en innebandyklubba i ansiktet, fick sy 3 stygn. Vilken summa kan man få? bara på en höft sådär ungefär

Svårt att säga vilken summa det kan bli, absolut minst 5' kr skulle jag tro. Jag fick 14' kr för mitt ärr i ansiktet. Var några år sedan så jag kommer inte ihåg exakt vilka svängar jag tog ut för att få pengarna. Har för mig att man var tvungen att anmäla olyckan med läkarintyg till försäkringsbolaget, och gärna också berätta att man hade för avsikt att kräva ersättning för vanprydande ärr. Så skickar man in foto om ärret är kvar efter ett år.
Citera
2009-07-31, 14:19
Medlem
fiask0s avatar
Jag fick 4,2k för ett operationsärr på armen och de sa att i ansiktet är summorna ganska stora, beroende på hur vanprydande det då är självklart.

Edit: Var visst två veckor sedan frågan ställdes.
Citera
2009-07-31, 14:43
Medlem
LadyTeas avatar
Min mamma har ett ärr ca 10 cm från handleden och uppåt längs med armen (ramlade på en snöfläck och bröt armen). Hon fick 20' för sitt ärr.

En vän till mig fick 4' för två ärr ca 2 cm långa på benet.

Ett litet i ansiktet borde ju kunna ge någonting mittemellan kan man tycka?
Citera
2009-08-01, 22:25
Medlem
Adveloqs avatar
Det stämmer att man måste vänta ett par år (beroende på bolag) efter olyckan innan ärrbedömning kan genomföras. Dessutom kan du få ersättning för ärr av flera försäkringsbolag. (om du har en via jobbet och en privat t.ex.)

Citat:
Jag har ochså en annan försäkring som startade ungefär för 1år sen dvs efter skadan skett men kan jag om jag är utan samvete kolla om jag får tillbaka pengar för ärr på min nya försäkring genom att "framskynda" händelsen så att det skall ha skett efter jag fick min nya försäkring??
Om du råkar ut för en ny "olycka" och anmäler den till ditt nya försäkringsbolag, sedan om 2 år så skickar du in bilder på dina gamla ärr. Det är en teoretisk situation som skulle kunna fungera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in