2009-06-11, 13:29
Medlem
kaiross avatar
Ber om ursäkt om liknande tråd har funnits tidigare (jag hittade dock ingen).

Alla revisionister jag stött på (genom forum, TV och irl) har genomgående varit antisionister och/eller negativt inställda till judar rent generellt. Personligen har jag svårt att ta till mig åsikter från någon som uppenbart avskyr det som "ämnet behandlar" (oavsett vad det gäller).

Finns det någon revisionist som inte bär på aversion mot judar/judendom/Israel?
Citera
2009-06-11, 16:18
Medlem
Schadenfreudes avatar
Här har du en. "Förintelsen" är krigspropaganda och mytbildning som vuxit till "historisk sanning", men någon aversion mot judar har jag inte.
Citera
2009-06-11, 16:26
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos

LOL!!

Inte här iallafall.

/VV
Citera
2009-06-11, 18:46
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:

Alla revisionister jag stött på (genom forum, TV och irl) har genomgående varit antisionister och/eller negativt inställda till judar rent generellt. Personligen har jag svårt att ta till mig åsikter från någon som uppenbart avskyr det som "ämnet behandlar" (oavsett vad det gäller).

Jag är antisionist, men långtifrån antisemit.
Citera
2009-06-11, 21:39
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schadenfreude
Här har du en. "Förintelsen" är krigspropaganda och mytbildning som vuxit till "historisk sanning", men någon aversion mot judar har jag inte.
Fast är det inte lite sent för krigspropaganda, då kriget tagit slut?
Citera
2009-06-11, 21:52
Medlem
plackerss avatar
etersom?

Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Jag är antisionist, men långtifrån antisemit.

arber också är semiter, eller hur?

Men historiker har ingen vare sig semitisk eller anitsemitsk dagordning. De använder källmaterial utifrån bästa förmåga. Revisonister däremot, använder för det mesta, allt i en anti judisktolkning.

Då och då brukar jag i debater drabbas av citat från radio islam. Jag har granskat källorna och frågat revsiniserna om källtrovärdigehet, men ännu inte fått något svar.

En källa är till exempel en sovjetisk tidning mitt under brinnande tysk expandition. Allvarligt talat skulle något regerinskontrollerat organ tala exakt sanning då fienden stod nära huvudstaden?
Citera
2009-06-12, 01:08
Medlem
Schadenfreudes avatar
Citat:
Fast är det inte lite sent för krigspropaganda, då kriget tagit slut?
Den förekom under kriget. Propaganda, mytbildning, segraren skriver historien, demonisering av fienden, "alla vet att det har hänt", etc., har tillsammans hjälpt till för att etablera det hela som sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av plackers
En källa är till exempel en sovjetisk tidning mitt under brinnande tysk expandition. Allvarligt talat skulle något regerinskontrollerat organ tala exakt sanning då fienden stod nära huvudstaden?
Men så fort det gäller "förintelsen", så ska man såklart tro på allt ryssarna säger?
Citera
2009-06-12, 18:28
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
arber också är semiter, eller hur?
Och?
Citera
2009-06-12, 20:44
Medlem
Citat:

Generellt så gör samtliga det. De för den gamla medeltida kristna antisemitiska facklan vidare. Numer grillar ju dock inte judesvinen vita barn (i alla fall inte öppet) utan nu "kontrollerar" dom allting.
All ondska - allt sedan judarna (pluralis, bestämd form) valde Barabbas - utgår i från juden. Och sedan har det bara rullat på.
Citera
2009-06-13, 13:45
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Generellt så gör samtliga det. De för den gamla medeltida kristna antisemitiska facklan vidare. Numer grillar ju dock inte judesvinen vita barn (i alla fall inte öppet) utan nu "kontrollerar" dom allting.
All ondska - allt sedan judarna (pluralis, bestämd form) valde Barabbas - utgår i från juden. Och sedan har det bara rullat på.

Jad tycker att du är dålig på att vända om saker och ting..
Citera
2009-06-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schadenfreude
Den förekom under kriget. Propaganda, mytbildning, segraren skriver historien, demonisering av fienden, "alla vet att det har hänt", etc., har tillsammans hjälpt till för att etablera det hela som sanning.

Men så fort det gäller "förintelsen", så ska man såklart tro på allt ryssarna säger?

Vem vet om inte samma tänkesätt snart kommer att gälla för motståndare till klimatuppvärminingsteorin. Med tanke på Stockholmsvädret så torde det snart vara förbjudet att säga att det är kallt på sommaren utan att hänvisa att det minsann 1800-kallt var både snöstorm och drivis på midsommarafton.
Citera
2009-06-13, 16:56
Medlem
ambisckos avatar
Citat:

Tycker du att anti-revisionisterna och de mest inbitna Shoah-troende är opartiska? Tvärtom verkar de flesta av dem vara sionister, judar eller filosemiter. Men du är inte lika kritiskt inställd till dem som uppenbart avgudar det som "ämnet behandlar"? Snacka om dubbla måttstockar och förvirring gällande begreppet "opartisk".

Finns det någon Förintelsereligiös anti-revisionist som inte bär på aversion mot vit etnisk medvetenhet och rätt till självstyre?
Senast redigerad av ambiscko 2009-06-13 kl. 17:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in