Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-06-17, 00:07
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greveen
Jag är 18år och har inte "festat" sedan jag var 16, visst nyår och jul samt kräftskiva och midsommar men annars så tackar jag nej och är hellre hemma och gör något vettigt, det enda tråkiga är att man sällan hittar eller får kontakt med folk förutom polare man har på internet som gör desamma, sitta vid datorn/vara social i hemmet en fredag och lördag. Varenda fårskalle ska supa varje helg och festa ner sig samt testa droger, va fan är vitsen? Det största problem som slår mig nu är att man är ensam, man träffar inga brudar eller skaffar sig nya kontakter, visst jag har det trevligt och bra när jag är ute och går med hunden etc etc men ibland tycker jag själv att det hade varit kul med någon annan som delar samma "lugna" intresse på helgerna och vardagarna för den delen. Men vart hittar man sådant folk i min ålder?

Vore nice att hitta en brud som gillar att chilla på helger dock så är typ 99% av de rätt snygga brudarna på fest och fest är rätt överskattat imo.
Citera
2009-06-17, 00:24
  #38
Medlem
Traktorkraschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
Vore nice att hitta en brud som gillar att chilla på helger dock så är typ 99% av de rätt snygga brudarna på fest och fest är rätt överskattat imo.
Kidnappa en tjej och ha henne som kompis?
Citera
2009-06-17, 01:36
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traktorkrasch
Kidnappa en tjej och ha henne som kompis?

Tack för tipset! Jag har en fjortissyster som har rätt många fräscha kompisar, man skulle ju kunna kidnappa en av dom
Citera
2013-09-08, 14:19
  #40
Awaiting Email Confirmation
Pondeyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fssswe
Känner bara att jag måste skriva av mig och se om någon annan individ på denna jord delar samma uppfattning om världen som jag.
Jag vet heller inte om detta är rätt del i forumet att posta men det känns rätt.
Hur som helst så är detta något jag aldrig kommer förstå mig på, dagens ungdomar, hur dom tänker och resonerar.
Till att börja med så ska jag fylla 20 år i höst och jag känner att jag på något sätt inte "levt" under min uppväxt utan mer har varit "tråkmånsen".
Vi börjar med 13-25 åringarna som i enkla ord, tycker det är coolt att dricka alkohol. Vet när jag gick på högstadiet samt gymnasiet så kunde man fråga "Jaha och vad ska du göra i helgen", standardsvaret blev Festa/Supa, och sedan på måndag morgon (alt. tisdag då 99% inte orkade med skolan på måndagen) skröts det om hur full man vart, hur mycket man spytt och vilka man strulat med.
Vänta lite nu... är det häftigt att dricka så pass mycket alkohol så man tappar omdömet totalt?
Vist jag ska inte säga så himla mycket, jag mins själv när man stod där med cider flaskan och tyckte man var lite smått tuff och gjort saker man sedan ångrat dagen efter, men inte varje helg?
Det var nästan standard för många av mina klasskamrater att när helgen kom och skolan tog slut skulle det supas, och supas stort.
I vissa länder/kulturer anses alkoholen vara tabu och görs det som majoriteten av Sveriges ungdomar gör varje helg var det en skam för familjen/släkten. Var är moralen i det hela?
Anser mig själv vara nykterist och har inte druckit alkohol på över 1 år, förutom när jag tog 2st öl på en båtresa förra året och jag kan fortfarande höra dumma kommentarer om hur larvig och töntigt att jag inte dricker sprit/öl.
Träffa nytt folk gör jag heller aldrig då det är "krogen" man går till isåfall, men som jag skriver i hela inlägget "dagens ungdom dricker bara för mycket alkohol" och jag har ingen lust att träffa berusade människor. Så det blir att man sitter själv om helgerna.
Det värsta är när det är fest i den förbannade hålan där jag bor så är det alltid alla dessa jädra krossade glasflaskor utanför festivalen, det brukar vara helt glasfyllt på parkeringen utanför, ungdomar bara kastar upp flaskan i luften och går där ifrån, är detta roligt?

Det andra jag vill diskutera är dagens ungdoms syn på samhället. Här har vi också majoriteten av mina bekanta i min ålders grupp, såklart arbetslösa även som jag, men dom försöker inte överhuvudtaget. Jag åker på mina arbetsmöten på AF, jag försöker söka så många jobb i veckan som jag kan och som passar in på mina kriterier. Men dom andra i min bekantskap säger bara ord som "orka, palla" och jag vet bekanta som inte sökt jobb på flera månader och bara går och dräller och gör saker som är roligt. Man kan väl åtminstone försöka, man får alltid höra stereotypen att alla dagens ungdomar är lata och inte lyfter ett finger, jag vet inte hur många gånger jag hört min handledare på AF säga att "Du är nog en av dom som försöker mest med jobbsökandet". Jag har för tusan bekanta som varit arbetslösa i 2-3 år och inte har en tendens till att söka ett jobb... Vist det var skönt dom första veckorna men nu har jag gått i snart 6 månader och livet känns hur tråkigt som helst. Var är ungdomarnas flamma?

Det tredje jag vill diskutera är allmänt hyfs, såsom nerskräpning och rent samvete.
En standard när man åker in till stan och käkar drive-in är att när du ätit färdigt och kör så vevas rutan på bilen ner och allt skräp slängs ut i naturen, kan handla om fyllda mc donnaldspåsar som kastas ut, men även småsaker som cigarettpaket, glasspapper, godispapper när du är ute och går. Vafan är meningen med det hela? Varför fins det soptunnor uppsatta, varför bryr sig ingen? I min bil har jag en soppåse där jag lägger allt skräp, sedan knyter ihop den och kastar den i sopkärlet när den är full. Fick höra att jag var töntig när jag berättade varför jag hade en soppåse i bilen... "är väl bara å kasta ut" enligt dom.
Varför är nästintill ALLA ungdomar i ålders gruppen 13-25 så hemskt omogna och inte tar något som helst ansvar.
Vad har hänt med denna generation av människor, fan jag känner mig gammalmodig så det smäller om det och jag känner mig som att jag inte passar in någonstans för jag är inte på något sätt så cool som folket i min ålders grupp som "festar" (dricker överdrivet mycket alkohol) varje helg, skiter i livet och inte har en tendens till vett och hyfs.

Antingen är det ingen som orkar läsa mitt inlägg eller så blir man kallad tönt, fitta osv... Fins det någon som förstår mig?
Finns ett enkelt svar till varför samhället blivit mer dekadent. Folk har blivit mindre religiösa och insett att de bara får ett liv på jorden och inget väntar på dem efter döden, därför kör alla mera med "fuck it" stil, bryr sig inte så mycket helt enkelt.

Folk vill berusa sig (borträknat idioter som bara spyr varje krogrunda) för att de inser att livet är kort, så varför inte njuta fullt ut? Samma sak gäller jobb, folk anser det inte vara så viktigt att få bra jobb då den trista verkligheten är att inget spelar så stor roll.

Sen spelar det egentligen ingen roll om du dör när du är 20 eller 75, du minns inget i graven (låter kanske deppigt/sorgligt att skriva det men tyvärr är detta verkligheten).
Citera
2013-09-08, 14:50
  #41
Medlem
Det där med att ungdomar super är inget nytt precis. Och i allmänhet, varje generation med ungdomar har fått höra både det ena och det andra om att de är förslappade, den äldre generationen "vet ju alltid bäst".
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback