2009-06-10, 20:06
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hehehe, vaddå då? Spelar det någon roll om någon har två tusen användare och diskuterar tvåtusen olika ämnen på ett anonymt internetforum? Ingen frisk människa kan ju möjligtvis störas av detta beteende så jag tycker det är helt okej.
Jag har ett smurfkonto (eller två, eftersom jag aldrig lyckades logga in på "chribsson"). Har aldrig använt det eftersom jag inte har sett någon anledning. Jag har dock insett att det kan finnas behov för ett alternativt konto och då skall man väl få använda det.

En vis man har också via PM undervisat mig i nödvändigheten att skydda dessa smurfar.

Däremot tycker jag att det borde vara forumets (varför får man inte skriva "forats" längre?) uttalade strävan att hålla nere antalet extrakonton. Om inte annat så skulle statistiken för antalet användare kännas lite mer....ärlig? Dessutom kan jag inte komma ifrån känslan att många skaffar extrakonton med lite, ska vi säga "dunkla" intentioner.
Citera
2009-06-10, 21:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
jag att det borde vara forumets (varför får man inte skriva "forats" längre?) uttalade strävan att hålla nere antalet extrakonton. Om inte annat så skulle statistiken för antalet användare kännas lite mer....ärlig? Dessutom kan jag inte komma ifrån känslan att många skaffar extrakonton med lite, ska vi säga "dunkla" intentioner.
Den viktiga statistiken är antalet aktiva användare, och där ligget vi rätt bra till trots att en del verkar tro att 90% av alla konton vi har är inaktiva eller inte ens aktiverade. Eller viktig och viktig... Intressanta är kanske mer korrekt benämning.
Citera
2009-06-10, 21:17
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Den viktiga statistiken är antalet aktiva användare, och där ligget vi rätt bra till trots att en del verkar tro att 90% av alla konton vi har är inaktiva eller inte ens aktiverade. Eller viktig och viktig... Intressanta är kanske mer korrekt benämning.
OK, men man kan ju tänka sig att t ex beng skulle uppskatta att antalet extrakonton hölls till ett minimum. Eller är jag ute och tar en segeltur nu?

Citat:
Då tackar vi för det! Jag tror att hela forat har undrat
Senast redigerad av chribsson2 2009-06-10 kl. 21:19.
Citera
2009-06-10, 21:18
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Hehehe, vaddå då? Spelar det någon roll om någon har två tusen användare och diskuterar tvåtusen olika ämnen på ett anonymt internetforum? Ingen frisk människa kan ju möjligtvis störas av detta beteende så jag tycker det är helt okej.
Om inte annat så skulle ingen frisk människa orka hålla på så

Citat:
Och det heter ett forum flera fora. Alltså blir det krystat med bestämd form singularis på något som är i plural
Faktum är att både forum och fora är korrekt
Citera
2009-06-10, 21:32
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
I DoÅs fall är jag emot det, han behöver inte alls flera användare för att posta på olika avdelningar. Jag är ju bara en av många som anser detta.
Citera
2009-06-10, 21:33
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Att sammankoppla konton med en fysisk person är ju inte bra men har man flera konton och trallar runt med får man väl fan skylla sig själv.
Även om man inte går ut med sitt riktiga identitet så kan det finnas ledtrådar som talar om vem en användare är. Det kan ju finnas bekanta, osv som kan tyda ledtrådarna.

Och det går ju inte radera vad man har skrivit, som ovana internetanvändare har man säkert skrivit/postat saker som man ångrat många gånger (hur mycket av det du har skrivit ångrar du själv t ex?)

Hur länge ska man skylla sig själv då? När ska "eländet" ta slut, sas? Sitter man i en sån sits, och utan möjligheten att använda en smurf, så är man ju rökt.

Är det det du är efter, dvs. stöta bort användare som har "gjort bort sig" en gång i tiden?
Senast redigerad av CodeMAN 2009-06-10 kl. 21:47. Anledning: Stavfel.
Citera
2009-06-10, 21:42
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Det finns få argument för att tillåta sammankopplingar samtidigt som det finns uppenbara risker med att användare faktiskt lider skada om förfarandet tillåts. Förbud är sällan av godo men i det här fallet anser jag det vara befogat.
Citera
2009-06-10, 22:50
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Även om man inte går ut med sitt riktiga identitet så kan det finnas ledtrådar som talar om vem en användare är. Det kan ju finnas bekanta, osv som kan tyda ledtrådarna.

Och det går ju inte radera vad man har skrivit, som ovana internetanvändare har man säkert skrivit/postat saker som man ångrat många gånger (hur mycket av det du har skrivit ångrar du själv t ex?)

Hur länge ska man skylla sig själv då? När ska "eländet" ta slut, sas? Sitter man i en sån sits, och utan möjligheten att använda en smurf, så är man ju rökt.

Är det det du är efter, dvs. stöta bort användare som har "gjort bort sig" en gång i tiden?
Jag tycker att den här utbrutna tråden är olycklig. Det blir lite taget ur kontext och det är ju så att jag under resonemanget i den ursprungliga tråden har lyssnat på argument och ändrat mig.

Hade gärna sett att moderatorn hade kollat med mig innan.
Inga invändningar från mig om tråden skulle låsas....
Citera
2009-06-10, 22:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
I DoÅs fall är jag emot det, han behöver inte alls flera användare för att posta på olika avdelningar. Jag är ju bara en av många som anser detta.

Trams, så länge man sköter sig och inte bryter mot 1.07 så är det helt ok att skapa smurfar och skulle någon då ha ont av det ja då kan man ju alltid ignorera användare man inte tycker om.

Det är inte din sak att bestämma vad andra användare behöver eller inte när det gäller såna saker.
Citera
2009-06-10, 23:01
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn

Reglerna gäller för alla eller ingen, det är inget som ska bedömas subjektivt när en användare behöver flera konton eller inte.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in