2009-06-09, 20:34
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Detta är ju dock förbjudet. Att du sedan inte får skriva det rakt ut i tråden stämmer ju förvisso, men det kan väl snarast betraktas som ett fall av "Oskyldig till dess att motsatsen har bevisats".
Absolut. Att någon påstår att du är en dubbelsmurfare betyder ju inte att så är fallet. Frågan är om personen förtjänar att bestraffas för det. Med tanke på de anklagelser vi riktar mot varandra här, dygnet runt, så är väl det inte särskilt tungt.
Citera
2009-06-09, 20:37
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Varför inte? Om man byter till ett annat konto och meddelar ledningen om det torde det var grönt, precis som om man har andra konton (vem har inte det?) och inte backar upp sig själv växelvis.
Nu sitter jag och funderar över ifall du läste min post, eller om jag missförstår dig. Mankan och DoÅ har ju funnits simultant i flera år, varför skulle den personen få ha två olika konton samtidigt? Det är stor skillnad mellan det och att växla över till ett nytt konto.

Personligen hade jag velat se Mankan bannlyst från verkligheten.
Citera
2009-06-09, 20:58
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
, varför skulle den personen få ha två olika konton samtidigt? Det är stor skillnad mellan det och att växla över till ett nytt konto.

Nej du får ha flera konton parallellt. Du får inte posta i samma trådar. Det är väl den enda begränsningen tror jag.
Citera
2009-06-09, 22:35
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Ja. En användare som ränner om kring på forumet och sammankopplar konton utan belägg, lär ändå bli trollförklarad och KFK:ad vad det lider. Och har det ingen bäring i diskussionen så är det ju dessutom OT.

EDIT: Detta är väl egentligen ingen stor fråga. Jag tycker bara att det är så oändligt mycket värre att sammankoppla fysiska personer med konton och att straffsatsen skulle vara betydligt lägre för sammankoppling av två konton. En liten "fy på sig" borde räcka.

När folk postar med flera användare i samma tråd för att vinna retoriska fördelar. Exempelvis.
Eller när man verkligen hatar någon och vill jävlas
Jag tycker faktiskt att det är en ganska viktig fråga. Antag att jag har två konton, varav Carl Hamilton är det ena kontot och att jag har varit helt öppen med att jag i verkligheten heter Johan Falköga. Låt oss vidare säga att jag har en chefspost inom ett större företag inom finansvärlden.

Jag har även en smurf och skriver om vad som händer bakom kulisserna i finansvärlden och det tycker en massa medlemmar är jättebra och spännande. Helt plötsligt sammankopplar du Carl Hamilton med min smurf och katastrofen är ett faktum eftersom CH = Johan Falköga... Du har bara kopplat ihop två konton, men i verkligheten har du outat mig IRL.

Lite tillspetsat, men det är bara för tydlighetens skull.
Citera
2009-06-10, 00:37
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tycker faktiskt att det är en ganska viktig fråga. Antag att jag har två konton, varav Carl Hamilton är det ena kontot och att jag har varit helt öppen med att jag i verkligheten heter Johan Falköga. Låt oss vidare säga att jag har en chefspost inom ett större företag inom finansvärlden.

Jag har även en smurf och skriver om vad som händer bakom kulisserna i finansvärlden och det tycker en massa medlemmar är jättebra och spännande. Helt plötsligt sammankopplar du Carl Hamilton med min smurf och katastrofen är ett faktum eftersom CH = Johan Falköga... Du har bara kopplat ihop två konton, men i verkligheten har du outat mig IRL.

Lite tillspetsat, men det är bara för tydlighetens skull.
Jag tycker ändå att den fiktive Johan Falköga borde ta ansvar för sin egen anonymitet och integritet på forumet och ge fan i att slarva så jävligt...ramla runt på FB och läcka, när man har en såpass ansvarstyngd ställning..tss tss.

Det är egentligen samma diskussion som i "varför kan man inte radera..."
Du får helt enkelt ta ansvar för vad du producerar på forumet.

MEN jag lyssnar faktiskt på mina medforumiter och får helt enkelt revidera min styvnackade hållning i frågan.

Lite lite dumt kan det ju vara att sammankoppla konton.....
Senast redigerad av chribsson2 2009-06-10 kl. 00:40.
Citera
2009-06-10, 01:20
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
MEN jag lyssnar faktiskt på mina medforumiter och får helt enkelt revidera min styvnackade hållning i frågan.

Det tycker jag faktiskt att du bör göra. För ponera att jag inom yrkeslivet är pilot, och en mycket kunnig sådan som gärna delar med sina kunskaper och erfarenheter i trådar som behandlar min yrkesroll, jag kanske till och med säger vem jag är. Ska jag då inte kunna få ha ett smurfkonto där jag kanske yttrar udda politiska åsikter, diskuterar porr, förklarar en liberal hållning till droger etc, utan att behöva riskera att bli uthängd? För att jag ska ta mitt ansvar?
Citera
2009-06-10, 01:48
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Det tycker jag faktiskt att du bör göra. För ponera att jag inom yrkeslivet är pilot, och en mycket kunnig sådan som gärna delar med sina kunskaper och erfarenheter i trådar som behandlar min yrkesroll, jag kanske till och med säger vem jag är. Ska jag då inte kunna få ha ett smurfkonto där jag kanske yttrar udda politiska åsikter, diskuterar porr, förklarar en liberal hållning till droger etc, utan att behöva riskera att bli uthängd? För att jag ska ta mitt ansvar?
Hehe...vilket kul exempel! "Vidhåll outningsförbudet för multipla konton så att vi inte råkar outa en knarkande, nazistisk och porrsurfande- pilot?"
Citera
2009-06-10, 11:53
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Nej du får ha flera konton parallellt. Du får inte posta i samma trådar. Det är väl den enda begränsningen tror jag.
Då kan man ju ha en användare per tråd. Rimligt?
Citera
2009-06-10, 12:37
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Du ska nog även se till att vara försiktig med att driva samma fråga med olika användare, även om det sker med olika konton.
Citera
2009-06-10, 19:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Med det tillägget som Ånkeln skrev så javisst - rimligt enligt flashbacks regler men totalt orimligt att någon skulle orkar hålla på med det.
Citera
2009-06-10, 19:38
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Med det tillägget som Ånkeln skrev så javisst - rimligt enligt flashbacks regler men totalt orimligt att någon skulle orkar hålla på med det.
Jag orimlighetsförklarar att det skulle vara rimligt.
Citera
2009-06-10, 19:51
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Jag orimlighetsförklarar att det skulle vara rimligt.
Hehehe, vaddå då? Spelar det någon roll om någon har två tusen användare och diskuterar tvåtusen olika ämnen på ett anonymt internetforum? Ingen frisk människa kan ju möjligtvis störas av detta beteende så jag tycker det är helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in